brk Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Er det noen av dere som driver med restaurering og digitalisering av gamle/historiske bilder? Lurte på om dere kanskje kunne hjelpe meg med et bilde som jeg ikke vet bakgrunnen om. Bildet har vært i vårt eie lenge. Personene på bildet er for oss ukjent, så det jeg håper på er at noen kanskje kjenner igjen kulissen i bakgrunnen. (det ser ut som kulisse for meg i alle fall) Håper på respons og kanskje tips. Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 På Facebook er det grupper som heter "[kommunenavn] i bilder", Jeg tror det er mye lettere å spore opp folk på gamle bilder der. Lenke til kommentar
tow Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Det er nok en bakgrunn hos en fotograf. Er ikke enkelt å finne ut av. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Tipper det er en av mange, mange bakgrunner en fotograf har hatt på rull - se litt opp på bildet, så ser du en annen rull med sikkert en annen bakgrunn. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Kan du ikke bare se på exif Klesstil og frisyrer tyder på førkrigstid, antagelig i slutten av 30årene "Lillehammer/Østerdalen?". Endret 20. mai 2013 av Nautica 1 Lenke til kommentar
brk Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 Sexpert, jo jeg har prøvd de lokale gruppene Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Det er ofte at bilder tatt av fotografer har stempel på baksiden som identifiserer foografen - men dette er muligens en kopi av det originale bildet? Lenke til kommentar
brk Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 tomsi42: dette er nok en kopi av originalen. Men den er trykket/fremkalt på en tykk plate så den er no veldig gammel. Det står forresten ingen ting på baksiden heller. Pokker så irriterende. Skal dykke i arkivene til digitalmuseumet når jeg får energi til det. Satt for noen uker siden og så igjennom alle bildene fra en fotograf i Tromsø, hundrevis av bilder. Temmelig slitsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå