ViperGTS Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hvordan er støyen fra viften på et r9800 eller r9800 pro(i db)?(vet dette varierer fra produsent til produsent, men kom med noen eksempler) Er det denne viften som bråker mest i systemet ditt(hvordan bråker den f.eks i forhold til en 25 db kabinett vifte)? Er det slik at det er "stor" sjanse for å ødelegge et r9800 pro dersom jeg monterer en heatpipe(thermaltake gigant II)?noen med erfaringer med montering av denne? Hvordan er støyen på gigant II i forhold til originalvifta?og blir tempen høyere eller lavere med heatpipen? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Man kan lett høre vifta på et Radeon 9800/9800 Pro kort. Mitt lager en litt høyfrekvent lyd, som jeg ikke hører så godt, siden jeg har litt dårlig hørsel, men folk jeg har hatt over hører den bedre enn meg. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Montert GiantII, ja ... ... litt bry men går greit ... Vet ikke om den er mye stillere ... 28dB står det her;http://www.thermaltake.com/products/chipse...et/heatpipe.htm Giant= kjempe --> Tar drit stor plass (kommer faktisk borti HK/AsusA7N8X ved montering) Vi var forsiktige men har nå prob. med at monitoren ikke alltid får signal ved oppstart (går ca. hver 10-20gang ... må rikke på ledningen) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 28db på TT er somregel endel over det hvis man måler med et instrument. Ville heller sagt nærmere 40db med instrument. Er jo haugevis av tingene ifra TT som bråker mye mer en det som er oppgitt. Og testet 1m ifra osv. Dette gir ikke rettferdige resultater imot produsenter som tester 50cm feks. Du vil nok uansett merke god forskjell. Ville evt satt ned hastigheten på TT kjølern jeg. Men jeg er veldig følsom for bråk. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 eller denne vifteløse saken: http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm som man ser kan man også kjøpe en egen vifte til denne seperat for kjøpt den på www.microplex.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå