Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

spm angående veteransforsikring og skademelding og betaling/egenandel

Anbefalte innlegg

var uheldig å kom borti en monde 2001 igår med veteranbilen min. har full veterankasko. har forsikret veteranbilen min for 200000 kr pga verdien av min bil. men mondeo jeg kom borti fikk oppskrapet bakfanger og en liten bungel i bakskjermen. siden jeg er god venn med han jeg kom borti så ble det ingen sure miner. men jeg lurer på en ting. siden det er veteranforsikring jeg har på min bil så står det i forsikringene 4000 kr i egenandel. men sist jeg måtte skrive skademelding fordi jeg kræsja front mot front med en audi. og audien fikk skader for 170000 så måtte jeg ikke betale 1 krone engang for reprasjone. ble forsikringen som betalte. men det var ikke veteranbil. men må jeg betale 4000 kr i egenandel fordet om jeg har full kasko? synes det virker rart siden forsikringen skal dekke slikt og man ikke skal betale egenandel på skade på motparts bil. eller er det andre regler for veteranforsikring?

har veteranforsikringen hos tryg

Endret av 1915
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det som står i forsikringsvilkårene dine som avgjør, så du får lese dem, men følgende er vanlig:

Ansvarsforsikringen dekker skade på det du kolliderer med og har ikke egenandel.

Kaskoforsikringen har egenandel og dekker skade på egen bil.

Om det er mulig å evt benytte bare ansvarsforsikringen og ikke kaskoforsikringen for å reparere skader etter en kollisjon vet jeg ikke.

Om bonus reduseres dersom du kun benytter ansvarsforsikringen vet jeg heller ikke.

Lenke til kommentar

bonusordningen gjelder IKKE på veteranforsikring pga prisen er allerede så lav i utgangspunktet :)

men med ansvar/delkasko skal jo dette dekke motpartens kjøretøy skade uten egenandel.

og jeg har jo FULL kasko så det burde hvertfall dekke motpartens kjøretøy uten egenandel. men får vell ringe dem på tirsdag å høre :) må også ha addressen hvor jeg sender skademeldingen pga vi har skrevet den i papirform. finner ikke adressen den skal sendes til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...