IntelAmdAti Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 jeg har installert nytt gfx kort nå med siste nvidia drivere og har fått mere fps i cs, nå vil jeg ha enda mere . jeg har satt oppdaterings frekvensen til 100 på skjermen og spiller med 640 oppløsning (kan ikke senke mere pga dårlig hz på skjerm i lavere oppløsninger), jeg bruker sånne lego-hifps models og har fjernet weapon skinsene, etter å ha gjort dette var jeg tom for ideer, men jeg vet det går ann og redusere grafikk og effekter i console eller kanskje andre steder for å få mere fps. noen som har tips? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 google.com er din venn. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 google.com er din venn. na, jeg vet det er haugevis av console commands som kan øke ytelsen, men det gjelder å bruke de som ikke påvirker gameplayet noe særlig men som øker fps mye, da synes jeg ikke google er til noe særlig hjelp. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg fikk jo konstant 100 fps i CS med et ti4200. Du må låse refreshrate på f.eks 100Hz med f.eks Powerstrip eller andre tilsvarende programmer. Når jeg hadde 100 fps hadde jeg standar instillinger, ikke noen fjerning av våpen eller noe. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Jeg fikk jo konstant 100 fps i CS med et ti4200. Du må låse refreshrate på f.eks 100Hz med f.eks Powerstrip eller andre tilsvarende programmer. Når jeg hadde 100 fps hadde jeg standar instillinger, ikke noen fjerning av våpen eller noe. refreshraten er på 100hz, jeg får 100fps når jeg ser rett ned i bakken o.l. men den dropper hvis jeg gjør noe annet. jeg husker å ha spilt med skikkelig ræva grafikk en gang, anisotropisk filtring må ha vært på minus 16 eller noe, de_dust så ut som beta suppe . i cs er det default settings at teksturene som er mere enn noen meter forran deg blir blurry og uklare, kommandoen for å redusere denne avstanden vil sikkert gi ett friskt pust til frameraten min. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Da vil jeg ikke kalle skjermkortet ditt nytt akkurat.. Eller kanskje det er resten av maskinen din som er problemet? Hadde jo konstant 100 fps i CS med et GF2Ultra og jeg.. Untatt i røyk da. Lenke til kommentar
H4ck3r Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 hva med og ta av Vsync? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 hva med og ta av Vsync? vsync beholder jeg på.. jeg har ødelagt øynene nok allerede av å stirre på skjermer med lav hz, alle burde fikse på oppdateringsfrekvensen på skjermen istedenfor å fikse på vsync - vsync med 60hz på skjermen gir deg 100 fps men det tærer og sliter stort på øynene. dette oppdager du ikke selv før det er for sent og du allerede har fått problemer med øynene. uansett, oppdateringsfrekvensen på skjermen min 100hz i cs, da har det ikke noe å si om vsync er av eller på for half life motoren spytter bare ut 100fps uansett. fusion, jeg hadde gf2pro før, men en dag virket det ikke mere i pcen min så jeg solgte det til en venn som fikk det til å virke utmerket. kortet jeg har nå fikk jeg låne av en onkel siden mitt hadde defekt tv-utgang. en annen onkel har tilbudt meg og selge meg radeon 9000 for 300kr, dette kortet er jo drittbra så jeg slår til på dette når jeg får penger , da trenger jeg sikkert ikke skru ned så mye på grafikken heller. resten av pcen er amd 1,2ghz tbird @ 1ghz (stabilt), via kt7a hk og 256mb ram - mere enn nok for cs og half life. åja, fusion, "nytt" var en talemåte, det er ett gf2mx kort - altså gammelt men nytt siden jeg akkurat fikk det . Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hva med å bare kjøpe deg et skikkelig skjermkort først som sist? Har du ikke luftpistol-bedrift som gir avkastning til de grader? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Hva med å bare kjøpe deg et skikkelig skjermkort først som sist? Har du ikke luftpistol-bedrift som gir avkastning til de grader? jeg sparer til surround anlegg nå og har snart bursdag, jeg får sikkert ett eller annet gfx kort til bursdagen så sparer jeg heller pengene til anlegget. bedriften er forsatt under arbeid, vi tar den tiden vi trenger og har ikke noe hastverk. noe særlig avkastning på det blir det ikke, det blir mere som en hjelp for folk til å få startet med airsoft - dette er også grunnen til at vi ikke gidder stresse med det. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Er det mulig?? CS har jo ganske så tafatt grafikk fra før.. også kjører du ned oppløsning og alle gfx for å få bedre fps?? Hva er poenget med å spille CS da?? Blir jo bedre grafikk på Duke Nukem 3D Lenke til kommentar
|Hitman Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 [b'>QUOTE[/b] ("evil_snowmanNr.1 vsync med 60hz på skjermen gir deg 100 fps men det tærer og sliter stort på øynene. dette oppdager du ikke selv før det er for sent og du allerede har fått problemer med øynene. Nr 2.[url=http://www.tomshardware.com/graphic/20021202/radeon_9500-06.html) radeon 9000 for 300kr, dette kortet er jo drittbra så jeg slår til på dette når jeg får penger , da trenger jeg sikkert ikke skru ned så mye på grafikken heller. 1. Vsync skader ikke øynene dine. Vsync "overrides" syncroniseringen med skjermen, og opphever derfor 60hz grensen. Du kan oppdage såkalt "tearing", men dette skader ikke øynene dine. 2. Kortet du har linket til er radeon 9500. Du beskriver radeon 9000. radeon 9000 er et dårlig kort beregnet på smågaming og kontorsbruk, og kan ikke sammenliknes med 9500. |hit Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 1. Vsync skader ikke øynene dine. Vsync "overrides" syncroniseringen med skjermen, og opphever derfor 60hz grensen. Du kan oppdage såkalt "tearing", men dette skader ikke øynene dine. 2. Kortet du har linket til er radeon 9500. Du beskriver radeon 9000. radeon 9000 er et dårlig kort beregnet på smågaming og kontorsbruk, og kan ikke sammenliknes med 9500. |hit det skader øynene å se på monitor med 60hz, det vsync gjør er at den ikke begrenser max fps til oppdaterings frekvensen på skjermen - du kan da ha 100fps og 60hz på skjermen - tror du at en skjerm viser 300hz hvis du får 300fps i quake3 og vsync er av? jeg synes vsync er meningsløst, men hvis noen liker dette så får de bare skru det på. jeg har linket til test av radeon9500 da jeg ikke fant en av 9000. scoren til 9000pro vises der, det går sikkert ann å klokke opp 9000kort til 9000pro ytelse. jeg mener 300kr er billig for dette kortet, i prisguiden var det billigste jeg fant 699kr. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 hva med og ta av Vsync? vsync beholder jeg på.. jeg har ødelagt øynene nok allerede av å stirre på skjermer med lav hz, alle burde fikse på oppdateringsfrekvensen på skjermen istedenfor å fikse på vsync - vsync med 60hz på skjermen gir deg 100 fps men det tærer og sliter stort på øynene. dette oppdager du ikke selv før det er for sent og du allerede har fått problemer med øynene. uansett, oppdateringsfrekvensen på skjermen min 100hz i cs, da har det ikke noe å si om vsync er av eller på for half life motoren spytter bare ut 100fps uansett. fusion, jeg hadde gf2pro før, men en dag virket det ikke mere i pcen min så jeg solgte det til en venn som fikk det til å virke utmerket. kortet jeg har nå fikk jeg låne av en onkel siden mitt hadde defekt tv-utgang. en annen onkel har tilbudt meg og selge meg radeon 9000 for 300kr, dette kortet er jo drittbra så jeg slår til på dette når jeg får penger , da trenger jeg sikkert ikke skru ned så mye på grafikken heller. resten av pcen er amd 1,2ghz tbird @ 1ghz (stabilt), via kt7a hk og 256mb ram - mere enn nok for cs og half life. åja, fusion, "nytt" var en talemåte, det er ett gf2mx kort - altså gammelt men nytt siden jeg akkurat fikk det . Er ikke så veldig rart at du ikke får 100 fps. Serlig når du har den maskinen du nevner. Du vil neppe få konstant 100 fps med maskinen du har nå, med annet du fikler så mye med commands at grafikken etterhvert blir tilnærmet grafikken i Doom. Ikke undervurder CS. 1.5 krever mer enn hva tidligere versjoner gjør. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 "]Er det mulig?? CS har jo ganske så tafatt grafikk fra før.. også kjører du ned oppløsning og alle gfx for å få bedre fps?? Hva er poenget med å spille CS da?? Blir jo bedre grafikk på Duke Nukem 3D 640 oppløsning i cs ser bra ut det, når du går ned på software og 320/400 oppløsning begynner grafikken å lide. http://www.home.no/victork/csgraf.JPG - dette er bedre enn duke nukem 3d . legg merke til p90 skinsen, jeg har beholdt p90 modellen i spillet siden det er en kamerat av meg som har laget skin til den. fps dropper 20-40 fps når jeg kjøper p90. det burde gå ann og fjerne himmelen, flash ifra våpenet og kule hylser og gjøre grafikken mere blurry, er det noen som vet konsoll kommandoen for slike ting? Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 "]Er det mulig?? CS har jo ganske så tafatt grafikk fra før.. også kjører du ned oppløsning og alle gfx for å få bedre fps?? Hva er poenget med å spille CS da?? Blir jo bedre grafikk på Duke Nukem 3D 640 oppløsning i cs ser bra ut det, når du går ned på software og 320/400 oppløsning begynner grafikken å lide. http://www.home.no/victork/csgraf.JPG - dette er bedre enn duke nukem 3d . legg merke til p90 skinsen, jeg har beholdt p90 modellen i spillet siden det er en kamerat av meg som har laget skin til den. fps dropper 20-40 fps når jeg kjøper p90. det burde gå ann og fjerne himmelen, flash ifra våpenet og kule hylser og gjøre grafikken mere blurry, er det noen som vet konsoll kommandoen for slike ting? lol, såpass ja.. Ender opp med at du sitter og spiller en hi-tech versjon av snake til slutt Kan ikke si jeg ble imponert over grafikken der.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 ikke drep meg, men hva er vitsen med å ha 100 fps??? du ser jo bildene som glidene (film) ved rundt 20... kan ikke skjønne at du ser forskjell på 50 og 100 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 ikke drep meg, men hva er vitsen med å ha 100 fps??? du ser jo bildene som glidene (film) ved rundt 20... kan ikke skjønne at du ser forskjell på 50 og 100 hvis du har ustabil fps blir også mus bevegelsene ustabile, selv om du gjør samme bevegelse med musen 2 ganger treffer ikke siktet de samme stedene hver gang. jeg vet ikke hvor godt jeg forklarte dette nå, men dess mere fps du har stabilt dess lettere blir det å treffe noen i hodet på 1. kulen. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 ikke drep meg, men hva er vitsen med å ha 100 fps??? du ser jo bildene som glidene (film) ved rundt 20... Nei, det gjør du ikke. Skriv 'fps_max 20' i cs, og spill litt.. og så skriver 'fps_max 100'. Du skriver ikke 'fps_max 20' på nytt, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå