martin9 Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Hei! Vurderer å gå til innkjøp av en MacBook. Burde jeg kjøpe den vanlige Pro-en eller den med Retina-skjermen? Vil jo helst ha Retinaen siden den er tynnere og lettere, samt raskere og bedre skjerm. Men jeg synes den har litt lite lagringskapasitet. Isåfall ville jeg gått for den med 250 GB til 13000kr. Spm mitt er om det er verdt å bruke noen tusenlapper ekstra på Retinaen kontra den vanlige? Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Ikke kjøp Retina Macbook Pro. Det er en tykk Macbook Air med flere porter og høyere oppløsning på skjermen. Gå heller for Macbook Air. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Nå er det bare et par uker til refresh, så drøy den til da og se. Du har ikke nevnt bruksområdene dine; litt enklere å gi en anbefaling dersom du gir en pekepinn på hva du har tenkt å bruke den til. Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 Ok, da drøyer jeg han littegranne. Blir brukt til vanlig surfing, musikk, bildebehandling, nettsidebehandling samt litt spilling som Minecraft. Lenke til kommentar
Harald1008 Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Du sparer masse ved å kjøpe asus. Mye mer for pengene.... 1 Lenke til kommentar
Straits Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Mye mulig man får mer for pengene, men jeg er hvertfall veldig fornøyd med min macbook air Styreflaten er jo nesten verdt prisen alene Men som sagt over, vent på haswell Lenke til kommentar
Harald1008 Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Hvor mye koster en sånn mac? Lenke til kommentar
Straits Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg gav 14k for min, men jeg maksa ut specs da jeg kjøpte. Men Air 13" starter på 9300,- Lenke til kommentar
Harald1008 Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Min gaming pc kostet like mye som air, bare at den er 10 ganger raskere. Lenke til kommentar
Straits Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Hvis jeg skulle bygd meg en gaming pc nå (noe jeg faktisk akkurat har gjort), så hadde jeg jo ikke kjøpt en macbook.. Men det er vel heller ikke det trådstarter er ute etter ser det ut som. Jeg trekker meg ut av diskusjonen nå, i fare for å starte en apple vs ms tråd.. Hvis det ikke allerede er for sent 2 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg gikk fra Air til Retina og angrer ikke. Proen føles helt riktig med tanke på vekt og robusthet. I tillegg får du HDMI port og en fantastisk skjerm! Retinaen føles også kjappere. Jeg ville definitivt ikke kjørt den gamle proen. Den føles blytung ut i dag! Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 Jepp, er ikke ute etter noen hardbarka gamermaskin. Må si at Retinaen frister veldig, men det er lagringskapasiteten jeg stusser litt over. 250 GB høres litt lite ut i mine ører, men mulig jeg hører dårlig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123412 Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Retina MBP'en til 13000 har en SSD på 256 GB. Jeg har selv planer om å kjøpe den modellen, men jeg skal selvfølgelig vente til etter at lineupen til Apple har blitt oppdatert. Noen som vet hvor lang tid har det tatt før de har kommet for salg i Norge tidligere forresten? Lenke til kommentar
Harald1008 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Hva er vitsen med retina når den bruker hd 4000 skjermkort? Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Min gaming pc kostet like mye som air, bare at den er 10 ganger raskere. Hva er vitsen med retina når den bruker hd 4000 skjermkort? Altså... Hva slags tullete sammenligning er dette? Det er ingen relativt oppegående mennesker som kjøper en MBA for primært å spille på, ei heller noen som kjøper en spille-PC all den tid en er ute etter en lett bærbar. Endret 21. mai 2013 av Tan28 1 Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Vurdere å kjøpe en ny laptop. Har tenkt litt på å kjøpe en MacBook eller AlienWare M14x, men usikker. Den skal brukest til surfing, film, musikk, gaming, bilde og videoredigering. Hvordan blir det med PC-spill på Mac? Er lei av ustabilitet og treghet, Windows generelt. Endret 21. mai 2013 av Hafti Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Er også lei av Windows. Vet ikke om man kjøper Mac for p spille på, men video- og bilderedigering funker bra! Fortsatt skeptisk til den lave lagringskapasiteten... Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 du får en 2.5 tommers ekstern harddisk på 2TB til rundt tusenlappen. liten nok til at den passer sammen med maskina i en mappe/veske/sleeve. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123412 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Evt. så kan du kjøpe en SSD (om du vil ha litt ekstra ytelse) og putte i et eksternt kabinett med USB 3.0. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Vurdere å kjøpe en ny laptop. Har tenkt litt på å kjøpe en MacBook eller AlienWare M14x, men usikker. Den skal brukest til surfing, film, musikk, gaming, bilde og videoredigering. Hvordan blir det med PC-spill på Mac? Er lei av ustabilitet og treghet, Windows generelt. Du har mye mer igjen for å kjøpe Alienware (eller tilsvarende Windows-maskin). Jeg har selv en Macbook Pro Retina 15". Første 8 månedene jeg hadde den var den noenlunde ubrukelig som spillmaskin. Grafikken fløt som den skulle en stund, før fps plutselig sank til under 1 fps, og etter en god stund kom den tilbake til normalen. Det skjedde gang på gang, inntil Apple omsider kom med en løsning som hittil har fungert greit. Men det er slett ikke noen utpreget spillmaskin, og du bør installere Windows på den om du har tenkt å spille. Og da er du igrunn like langt... Jeg opplever på ingen måte OSX som noe mer stabilt enn Windows. Jeg har heller opplevd det motsatte. Aldri hatt så mye trøbbel med noen maskiner som etter jeg anskaffet Mac. Det er ikke ofte det er trøbbel, men den henger seg støtt og stadig. Bruker du Windows-maskinen som du bruker Mac'en, er begge like stabile. Problemet med Windows-maskiner kommer når du stadig mater den med alskens drittprogrammer du finner på mer eller mindre lugubre nettsider. Batteriet på Macbook'en er en stor skuffelse. Aldri vært i nærheten av de 7 timene som er oppgitt. Stort sett er det rundt 4 timer jeg oppnår på en lading. Med litt spilling synker det langt raskere. Best for allround vil jeg definitivt si Alienware er. Og mest for pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå