Tubaole Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Hei Har problemer med å få opp en ekstern harddisk, WD Ext HDD 1021 USB Device, i "Min Datamaskin", Win 7. Jeg har prøvd å åpne "Datamaskinbehandling - diskbehandling", og får disken opp der, men kan ikke velge stasjonsbokstav for den, se vedlegg. Den kommer der opp som Disk 1 (tror jeg). Når jeg høyreklikker på "Primærstasjon" er "Velg stasjonsbokstav ikke valgbar". Er det noe feil med disken, mangler jeg en driver eller hva? Ole-Jacob Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Har du prøvd å koble disken på en annen PC og sjekket om det funker der? Hvor stor er disken, og har du en 1 TB disk i maskinen din fra før av? Lenke til kommentar
Tubaole Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 Har du prøvd å koble disken på en annen PC og sjekket om det funker der? Hvor stor er disken, og har du en 1 TB disk i maskinen din fra før av? Det samme skjer på andre PCer. Har ikke like stor disk på PCen (250 GB) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Du kan ikke velge bokstav fordi den ikke har noe kjent filsystem. Da er spørsmålet hva diskens historie er. Har den fungert på Windows før? Eller har den vært brukt på Mac? Linux? Lenke til kommentar
Tubaole Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 Du kan ikke velge bokstav fordi den ikke har noe kjent filsystem. Da er spørsmålet hva diskens historie er. Har den fungert på Windows før? Eller har den vært brukt på Mac? Linux? Mulig at den har blitt brukt på Mac. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Der er svaret. Den har blitt formatert for bruk på Mac, og da har du eller den som gjorde det valgt et filsystem windows ikke kan lese. Vanligste format for eksterne disker er FAT32 eller NTFS. Du må nok koble den opp på en Mac, kopiere innholdet over på den, formatere disken til overnevnt format og kopiere tilbake om den skal virke mot Windows maskiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå