Gå til innhold

[Løst] Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro


Anbefalte innlegg

Nikon sin variant er litt bedre på alle måter . Autofokusen er betraktelig bedre , omtrent lydløs og rask . Autofokusen i Sigmaen er treg .

Prisen nå for disse er lik , ca 5750 kr . Så det er ingen grunn til å gå for Sigmaen .

Bruktprisene på Nikon er høyere i tillegg hvis man skal selge .

 

Det er nok delte meninger om det også. Leste nettopp en test i svenske Digitalfoto. Der får Sigma bedre betyg enn Nikon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et utdrag av testen

 

Takk for innspill...beskrivelsen fra testpanelet i N-Photo må vel kunne vektlegges betydelig mer enn "synsinger" i negativ retning tidligere i tråden?!

 

Egen erfaring med Sigma 150mm UTEN stabilisering, både som makro, portrett og tele er utelukkende positiv. Neste steg må vel bli å oppgradere til nyeste versjon Sigma 150mm OS som jeg har fått testet hos FotoVideo.... eller Sigma 180mm OS

Lenke til kommentar

Ingen macro objektiv kan man si er direkte dårlige . Selv har jeg brukt flere utgaver av Sigma 105mm og 150mm . De er helt på topp optisk , men har treg autofokus i forhold til Nikon 105mm . Jeg kjøpte min Nikon 105mm etter å ha lest tester på bla polske Lenstip.com og DXO . Forøvrig ett kjøp jeg er meget fornøyd med . Sigma 180mm f2,8 blir mitt neste objektiv . Det er litt dyrt med en pris på 10500 kr , men ifølge andre tester er det verdt prisen .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal du ta bilder av insekter så anbefaler jeg deg til å bruke ekstern blits og softboks, stativ er da ikke nødvendig.

Har enda ikke brukt stativ når jeg skal ta bilde av insekter selv om de minste insektene jeg har tatt bilde av er under 1mm lange.

 

 

Bananflue 2mm lang som sitter på enden av en tannpirker, tatt håndholdt med blits og softboks.

http://img.akam.no/1.../bananflue3.jpg

 

Flere bilder.

http://www.akam.no/b...kere/laen/49600

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...