Indian Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Du får kjøpt en kitt i England for å fjerne DPF på bil. Ny programvare er inkludert så den ikke oppdages i kontroll. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Jeg ber til høyere makter om at det oppdages og du må betale bøter, få bilen avskiltet mm. Helst burde også slike egosentriske mennesker som gjør sånt bli tvunget til å innånde skitten dieseleksos noen uker i strekk. 1 Lenke til kommentar
Indian Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Black Smoke heter firmaet som leverer settet for å slette DPF. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Etter 320'000km på ett og samme sett dyser (?) mistenker jeg at dysene har begynt å gi dårlig forstøvning av dieselen. Dårlig forstøvning gir uren forbrenning og dermed sot/røyk. Dette i kombinasjon med partikkelfilter er helt klart trøbbel. Regenerering av filteret blir som å pisse i buksa når det er kaldt - kun en midlertidig symptomlindring. Om det er som jeg mistenker trenger du nok et sett nye dyser. Det er selvfølgelig mulig at stempelringer og sylindervegger begynner å bli slitt også slik at kompresjonstrykket synker og dermed gir uren forbrenning, men da hadde jeg forventet at motoroljenivået skulle stige mellom service. Det er forøvrig grunnen til at det er et kryss på peilepinnen et stykke over MAX-merket. Når motoroljenivået krysset SKAL motoroljen byttes for ikke å få diesel run-off. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Å fjerne filteret er ikke lov. Det er straffbart kun hvis du blir tatt i kontroll. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Nei. Det utløser straff først når man blir tatt, men er straffbart uansett. 2 Lenke til kommentar
ErJegtilHjelp! Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Hei Jeg forstår deg veldig godt, det er så dyrt og slitsom med DPF, ikke mist veldig ubehagelig. Jeg kunne gi deg noe tips som kanskje kunne være til hjelp! Hva er mobil nr. ditt ? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Denne tråden ble startet 19. mai 2013, TS har antageligvis solgt og kjøpt bil tre ganger siden den gang... Lenke til kommentar
ErJegtilHjelp! Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Svaret mitt kan være hjelp til noen andre som har samme problem. Bilen "MAZDA 5" er jo fortsatt i drift med samme feil vel!!! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Moderatormelding Vi lar denne gamle tråden ligge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg