Gå til innhold

Trenger litt seriøs råd og veiledning

Burke

Anbefalte innlegg

Hei kjære forumvenner

Jeg går for tiden mot slutten av siste året på VGS. Akkurat ferdig med russetiden og aner absolutt ikke hva jeg skal gjøre videre. Jeg har fått innkalling til forsvaret i Januar 2014 og dette er noe jeg har bestemt meg for å gjøre for å avveksle litt.

Problemet er så hva jeg skal gjøre nå til sommeren og høsten. Jeg har rett og slett ikke peiling på hva jeg skal gjøre dette halvåret. Greia er at jeg er dritt lei av å bo hjemme, og ønsker heller ikke å bli sittende i kassa på kiwi et halvt år fremover.

Jeg har veldig lyst til å reise, reise langt vekk og gjøre noe, skaffe nye venner, kanskje lære meg nytt språk osv. Jeg har vurdert å søke gjennom Gateway College, GoStudy eller liknende. Noen som har erfaringer med disse?

Problemet med de er at de mer eller mindre virker som rene norske skoler i utlandet hvor nordmenn er samlet, uten å være i noe særlig internasjonalt miljø.

Noen andre som er i liknende situasjon? Tar gjerne i mot andres planer for denne høsten, anbefalinger, råd - hva som helst!

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk tiden frem til militæret på å skaffe deg kapital, så bruker du tiden i militæret på å planlegge hva du skal gjøre etterpå. Enten høyere utdanning, eller først ta et friår med reising/studering i utlandet. Anbefaler sistnevnte og da kommer pengene du sparte opp godt med.

Du kommer ikke langt uten kapital eller god planlegging dessverre.

Tålmodighet er en dyst.. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...