Gå til innhold

Valg av Wordpress Theme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et fint og rent oppsett.

 

Men jeg må si meg enig med TorVidle om at området over bildet stjeler for mye plass. Ideelt sett så hadde det vært greit å se hele (første-) bildet uten å måtte scrolle.

 

På en 24" Dell (1920x1200), med Cromebrowser og uten ekstra toolbars i leseren, så starter bildet ca midt på skjermen. Tittellinjen har en fin størrelse, men kunne gjerne stått litt høyere oppe. Med en minimal fjerning av "tomrom" og eventuelt en liten justering av tekstlinjer (størrelse/plassering), så anser jeg designet som en vinner.

Lenke til kommentar

Tror det blir vanskelig og komprimere så mye i toppen at første bildet i bloggen kommer innenfor skjermen. Vertfall uten at det skal se veldig anstrengt ut.

 

Det skal også sies at dette er et kvadratisk bilde og dermed tar mer plass enn et bilde som er liggende. Dette vil jo forandre seg når nye poster kommer til etc.

 

Når jeg feks. lager en ren tekstpost så går det jo fint og kanskje også hvis bildet er liggende.

 

Tror kanskje bare man må innse at dette er en av "svakhetene" til dette themet?

 

personli bryr jeg meg ikke mye om akkurat dette, da det stort sett er snakk om flisespikkeri, men jeg spurte om deres meninger og det er dem jeg vil ha :)

Lenke til kommentar

Tror kanskje bare man må innse at dette er en av "svakhetene" til dette themet?

De fleste themes lar en justere ganske mye, og flytte og fjerne elementer, jeg vet ikke hvordan ditt er bygget, men det ville vært litt uvanlig dersom de tidligere nevnte elementene er fastlåst. Og selv om du ikke har sidekolonner så skal det vanligvis være mulig å komprimere/justere oppe og nede.

 

Når det er sagt så finnes det riktignok themes hvor byggeren har av en eller annen (merkelig) grunn valgt å blokke det meste, men som regel blir den typen themes sjeldent særlig populære, de fleste vil gjerne ha muligheter for personlige tilpasninger.

 

Men det viktigste er at du selv er fornøyd og føler du har fått det som du ønsket.

 

Tor

Lenke til kommentar

Alle themene kan jo justeres slik man vil og her står det kun på kunnskapen og arbeidslysten. Vi snakker jo om en åpen kildekode her som kan plukkes i fra hverandre og endres slik man ønsker, men det krever som sagt langt mer kunskap enn de aller fleste wordpress brukere har.

 

Jeg har kunnskap til å gjøre lettere endringer på en ferdig kodet side, men jeg forstår ikke oppbyggingen på kodenivå. Jeg kunne ikke kodet en hjemmeside som dette om noen satt en hagle mot hodet mitt.

 

Men jeg fjerner elementer, endrer størrelse og får generelt sett endret det aller meste på en Worpress side ved hjelp av egeninsats og forumet på wordpress.org. Da snakker jeg altså om endring av ting som man ikke har mulighet til å endre i kontrollpanelet eller undet theme options.

 

Jeg har nå endret avstanden mellom bloggpostene etter iherdig leting etter CSS-koden da den ikke lå på samme sted som jeg trodde. Neste mål nå er å endre avstanden mellom logoen "streetcapture.no" og nettleserens verktøylinje. Men uansett hva jeg gjør, så vil det iukke være nok til å vise bildet i den første posten slik at det dekker hele skjermen. Selv ikke på min skjerm som er en 27" med oppløsning 2560x1440. Alternativet er å bruke mindre bilder i postene, men jeg synes faktisk ikke det gjør så mye slik det er nå.

 

Ja, jeg er rimelig godt fornøyd selv med designet på siden. Nå er det jo ikke jeg som har designet den, så det er ikke akkurat noe jeg skal ha kreditt for, men jeg har funnet et design som jeg i mine øyne har gjort enda bedre ved å utelate en del forstyrrelseselemeter.

 

Men jeg er fortsatt åpen for flere forslag :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått lagt ut de "gatebildene" jeg fant som jeg synes var verdig en plass på siden og postet disse på de datoene de ble tatt.

 

Jeg har også gjort noen andre små endringer og siden anser jeg nå som delvis ferdig. Jeg fjernet Galleriet også da jeg ikke helt har bestemt meg for hva og hvorfor jeg skal poste noe der...

 

Tar gjerne i mot flere tips angående et galleri og om dette er nødvendig etc. Gi meg gjerne også en generell tilbakemelding på bildene og om de passer til temaet eller ikke.

 

 

Håper dere liker siden:

http://www.streetcapture.no

Lenke til kommentar

Layout etc ser meget bra ut. Ang bildene så er de 3 nederste identiske, bare forskjellig tekst. Øverste bildene er det siste - han på sykkel identisk med første bilde i post #2.

 

Synes siden ble bra. Usikker ang 'følg nå' pop up øverst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...