Gjest Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 http://thepiratebay.sx/torrent/8512099/Hvorhenderdet.nupi.no_-_Nedlastet_database. Her er databasen til NUPI. Her kan du basically bla igjennom hele nupi uten internett Veldig greit å ha ! Lykke til! Lenke til kommentar
MiriamEz Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Er de så nøye me kilder at man må skrive hvilken del av artikkelen man fant informasjonen på? Slik som på NUPI har man jo en artikkel som er fordelt over på 9 forskjellige sider/linker.... Må man da skrive fks; http://hvorhenderdet...le/%28part%29/3 og http://hvorhenderdet...le/%28part%29/4 forskjellen er altså side 3 og side 4 eller tror dere sensoren er smart nok til å forstå at det er 9 forskjellige sider under artikkelen og det er bare til å bla seg igjennom for å finne info? Er de så nøye me kilder at man må skrive hvilken del av artikkelen man fant informasjonen på? Slik som på NUPI har man jo en artikkel som er fordelt over på 9 forskjellige sider/linker.... Må man da skrive fks; http://hvorhenderdet...le/%28part%29/3 og http://hvorhenderdet...le/%28part%29/4 forskjellen er altså side 3 og side 4 eller tror dere sensoren er smart nok til å forstå at det er 9 forskjellige sider under artikkelen og det er bare til å bla seg igjennom for å finne info? Det er én artikkel og skal henvises til førstesiden Snakket med min sensor-lærer om akkurat dette Lenke til kommentar
Marbyz Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Noen som har kilder som omhandler 'løsningen' på menneskerettighetsproblematikken? Lenke til kommentar
sijo25 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Noen som har et enkelt og utfyllende svar ang. Russland og Kinas forhold? (Sikkerhetsrådet++) Lenke til kommentar
kwang Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Noen som har et enkelt og utfyllende svar ang. Russland og Kinas forhold? (Sikkerhetsrådet++) http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Russland-og-Kina-la-ned-veto-6755965.html Her står det noe om veto i forhold til konflikten i Syria. I dette tilfellet beror det på Russlands økonomiske og politiske interesser i landet. Kina har vel på mange måter et mer konservativt syn på ting, og ønsker ikke å blande seg inn i lands "interne anliggende". Russland driver utbredt våpenhandel med Syria og ønsker å beskytte sin siste gjenværende militærbase i området. Russland la også ned veto for å unngå å bli holdt utenfor, slik de ble når vesten gikk til aksjon mot Libya. Ikke nødvendigvis et samarbeid med Russland & Kina her, men et resultat av politiske, økonomiske og andre interesser. http://www.fn.no/Aktuelt/Nyheter/Nyhetsarkiv/OEkonomi-og-handel/Internasjonalt-Seminar-i-Tromsoe-Russland-og-Kina-en-anti-vestlig-allianse Står litt generelt om forholdet deres på denne siden. Kort forklart er det ingen fasit, de er enige på mange områder - men også uenige på mange. Sett fra en side kan det virke som en økende allianse da de ofte legger ned veto i samme saker, og stadig øker samarbeidet i forhold til både våpen, olje, råvarer og liknende. Lenke til kommentar
SigAal Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Ettersom eg no har lasta ned alt for mykje om alt for mykje, tar eg meg ein velfortent blund. Måtte alle ha lykke til i morra! Ber om ei litt fastare oppgåve på sjølve eksamen. Lenke til kommentar
naxbat Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 wikipedia er ikke verdens beste kilde å sitere fra, men hvordan er sensorenes forhold til nettutgaven av SNL? Lenke til kommentar
kwang Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 wikipedia er ikke verdens beste kilde å sitere fra, men hvordan er sensorenes forhold til nettutgaven av SNL? Mye er basert på input fra brukere, men kvalitetssikres bedre via fagansvarlige og moderatorer. En bedre kilde enn Wikipedia, sett i sensors øyne, men utover generelle faktaoplysninger ville jeg brukt andre kilder som hovedgrunnlag. Anbefaler å ta med historieboken på eksamen, alltid relevant stoff å hente fra den. Lenke til kommentar
snikendebjorn Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 LYKKE TIL ALLE SAMMEN! Kicker ass om noen timer! (HEH) Lenke til kommentar
jaddaaaaaa Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Lykke til alle sammen! Nå skal vi vise sensorene og UDIR hva vi er gode for, på tross av elendig forberedelsedel! Lenke til kommentar
Snow89 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Hvordan gikk det med alle? Diffus oppgave! 1 Lenke til kommentar
c4stle Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Hvordan gikk det med alle? Diffus oppgave! Gikk ikke som jeg hadde trodd det skulle gå, helt klart enig med deg at det var en diffus oppgave! Skuffende.. Lenke til kommentar
Sadly Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Bare meg som skrev ufattelig mye? Endte opp med rundt 10 sider til slutt, prøvde å begrense det, men det var så mye å ta i betraktning! Veldig diffus oppgave ja, litt rar rett og slett. Lenke til kommentar
c4stle Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Bare meg som skrev ufattelig mye? Endte opp med rundt 10 sider til slutt, prøvde å begrense det, men det var så mye å ta i betraktning! Veldig diffus oppgave ja, litt rar rett og slett. Oi, det var mye! Jeg som trodde jeg hadde altfor mye hehe. Jeg skrev 6 sider, men det var litt vanskelig å begrense det. Hvilke skriftstørrelse brukte du? Vi måtte ha 12 eller 14, halvannen linje og Times n New Roman. Jeg valte skriftstørrelse 12 :-) Lenke til kommentar
naxbat Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Veldig åpen oppgave, endte opp på 9 sider Lenke til kommentar
Sadly Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Oi, det var mye! Jeg som trodde jeg hadde altfor mye hehe. Jeg skrev 6 sider, men det var litt vanskelig å begrense det. Hvilke skriftstørrelse brukte du? Vi måtte ha 12 eller 14, halvannen linje og Times n New Roman. Jeg valte skriftstørrelse 12 :-) Akkurat det samme her! 12, halvannen, Times New Roman :-) Veldig åpen oppgave ja, men da er det vel viktig å selv avgrense tema så det blir overkommelig. På den siste oppgaven tok jeg for meg de vestlige statenes innvirkning på menneskerettighetene ved å se på drivkrefter og motkrefter i forhold til dette. Endret 27. mai 2013 av Sadly Lenke til kommentar
tobbe667 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Jeg bomma totalt på forberedelsene i.f.t. oppgaven. Endte opp med 5 sider. Tror det gikk veldig dårlig. Skuffet over oppgaven! Hva skrev dere om da? Lenke til kommentar
schr Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Jeg bomma totalt på forberedelsene i.f.t. oppgaven. Endte opp med 5 sider. Tror det gikk veldig dårlig. Skuffet over oppgaven! Hva skrev dere om da? Godt det er fler av oss... Jeg er så oppgitt over meg selv og ALT nå, haha Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Oppgave 1 var veldig grei...men oppg 2 var bare slitsom 2 Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Hvordan så oppgavene ut? Jeg har faget politikk, men slapp eksamen (litt lettet over det når jeg ser kommentarene her). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå