sinadra Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Hei godtfolk. For en måned siden kjøpte jeg en ny stasjonær og ett av kravene med denne var at den skulle være relativt stille. Jeg ble da anbefalt å kjøpe Fractal Design R4 og noctua nh-d14. Dette var fordi R4 er støydempende og har ganske stille stock vifter og noctuan er en av de beste kjølerne på markedet som fortsatt er stille. Saken er bare det at maskinen er ikke stille i det hele tatt! Hvis jeg hører på litt stille musikk kan jeg lett høre hummingen til viftene. Lurer bare på om det er noe jeg kan gjøre for å få maskinen stillere. Det er totalt 6 vifter i casen: - 2 i geforce gtx-670 - 2 i noctua nh-d14 - 2 stock Define R4 vifter Takk på forhånd! Lenke til kommentar
r}CYan8D$[@3 Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Du har vifte på strømforsyningen også håper jeg Men det kan være grafikkortet ditt. Hvis du virkelig vil ha en stile maskin er custom vannkjøling det ultimate valget tror jeg, men det koster fort noen tusen Lenke til kommentar
sinadra Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 (endret) Nei, har viftene i MB'et. Hvilken forskjell vil dette gi? Kan jo kontrollere viftene ganske fint med software etc. Takker for raskt svar Endret 19. mai 2013 av sinadra Lenke til kommentar
r}CYan8D$[@3 Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 (endret) Nei, har viftene i MB'et. Hvilken forskjell vil dette gi? Kan jo kontrollere viftene ganske fint med software etc. Takker for raskt svar Mente bare at (nesten alle) strømforsyninger har en vifte innebygd som kan bråke nok til at man hører det Så det kan være den som er synderen. Endret 19. mai 2013 av CaptainJaffa Lenke til kommentar
sinadra Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 Ah, den tenkte jeg ikke på.. Da er det totalt 7 vifter. Er mulig det er den som er synderer, ja. Lenke til kommentar
r}CYan8D$[@3 Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Du kan prøve å stikke øret borti for å se om du kan høre om det er den Lenke til kommentar
sinadra Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 Will do! Markerer denne som løst. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
r}CYan8D$[@3 Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Will do! Markerer denne som løst. Takk for hjelp! Bare hyggelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå