Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Bil begynner å riste når jeg kommer over 80 km/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, rister så mye at det er vanskelig å si om det blir værre når jeg bremser, men blir kanskje en smule værre når jeg bremser lett ja.

Skal få bilen sjekket i morgen. eventuelt bare dra å få dekka avbalansert og se om det hjelper. Noen som eventuelt vet om noen gode plasser å få sjekket bilen eller avbalansert dekka eller spiller det ingen rolle hvem man drar til. Tenker litt på pris og på dyktighet da.

Endret av sunnySR
Lenke til kommentar

Da kan jeg meddele at bilen har vært og fått nye senetreringsringer og blitt avbalansert. Har vært og testet bilen nettopp og er ikke tegn til risting når jeg kommer opp i 80-100.

Takk for hjelpen alle sammen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

I tilfelle noen andre har samme problem; en vanlig grunn til risting er kast i bremseskive. Løft opp fronten, start bilen og la den gå på tomgang i første. Da ser du lett om skivene ikke er rette. Problemet på min bil var rust bak bremseskivene. Måtte skru alt fra hverandre, rense, sette sammen, og så null risting :-)

Lenke til kommentar

Hvis jeg løfter opp min bil foran og lar den gå på tomgang i første har jeg et problem.

Det samme gjelder stort sett alle med 4x4, og alle med standarddrift.

I tilfellet du prater om er det ikke kast i skivene som er problemet konduktans, men at skivene ikke er montert korrekt. Da får også hjulene feil anleggsflate.

Kast i skiver viser seg kun ved bruk av bremsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...