Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Konsekvenser/kjangsen for å bli tatt med for mye hester.


Anbefalte innlegg

"Sjangsen" for å bli stoppa er igrunn opp til deg sjølv.

F.eks om du bur på ein plass der det er mykje politi ute, ikkje minst måten du køyrer på i tettbygde stader og når på døgnet du køyrer.

 

Når det er sagt er det liten sansynlegheit for å bli stoppa då politiet ikkje kan kreve å teste sykkelen, kun spør deg, då kan du nekte.

Ingen politi her i landet som drasser rundt på ein dynobenk.

 

Køyrde sjølv mellomtung i 1 år før eg tok ut ledninga som ga 70 gamp(34-70).

 

Problemet er vel heller folk som har utskreve seg sjølve som politi og skal anmelde deg fordi dei er ovebervist om at du køyrer alt for fort, kun fordi sykkelen din "bråkar". For lyd er jo lik fart sant?

 

"I'd rather be loud than dead"

^this.

 

Traller du ''møter langs veien'' går heller ikke over 100km/t og er derfor ingen hensikt å ta en motorsykkel på den.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Det er utrolig mange her som tar feil med tanke på hva politiet og vegvesenet har lov til å gjøre. Her er et utklipp av hva de kan gjøre om de stopper dere:

 

"1.2.1 Hovedregel: Vegtrafikkloven § 10

Vegtrafikklov 18.6.1965 nr. 4 (heretter kalt vegtrafikkloven) § 10 (1) gir politiet og kontrollpersonell
fra regionvegkontorene en alminnelig kompetanse (hjemmel) til å gjennomføre
utekontroll. Innunder denne kompetansen hører rett til å foreta prøvekjøring dersom det er
behov for det. Bestemmelsen gir i tillegg fører av kjøretøy plikt til å medvirke til gjennomføringen
av utekontrollen ved at han plikter å fremvise påbudte dokumenter og ellers
etterkomme påbud gitt med hjemmel i loven. Førers plikter er nærmere beskrevet i forskrift
25. januar 1990 nr. 92 om bruk av kjøretøy (heretter kalt bruksforskriften) § 1-8.
Bestemmelsen gir både politi og regionvegkontoret hjemmel for å stoppe kjøretøy uten varsel
og uten mistanke om lovbrudd. Det nærmere innholdet i kontrollene kan enten følge av
vegtrafikkloven med tilhørende forskrifter, eller av annen lovgivning. En viktig begrensning
for gjennomføringen av kontrollen er at alle pålegg, sanksjoner og inngrep forøvrig skal ha
hjemmel i lov eller forskrift gitt med hjemmel i lov."
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Også er det litt kjipt å ligge på ullevål da. Med 7 brudd, hjernerystelse, pungtert lunge, og våkne opp fra koma til telefon fra if om at de erklærer deg erstatningsansvarlig. :hm:

 

Sikkert usansynlig, men den sjangsen hadde jeg ikke tatt for 2 års kjøring med "bare" 35 kW.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...