teddy1 Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Urettferdig for Eurovision og europeisk kultur at rike land vinner !, spesielt i og med at Norden har dårligere musikk kultur, ego komponister som likevel hadde levd til livets føde enn andre land som lager musikk for å overleve dagen til og med. Nordmenn og svensker og dansker bruker milliardbeløp på å lage ny hits omtrent, mens andre land lager mer originalt materiell. Tragisk for likestillingen av mindrestillte land, og jeg som skandinavisk borger vet å si fra skjønner'u Hilsen nordiskpatetisk hobbyrådgiver innen umusikalsk og musikalsk kultur. Lenke til kommentar
teddy1 Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 Forlk i andre land som likær music Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Det er ikke noe "originalt materiale" i MGP. Tullete tråd. 5 Lenke til kommentar
YAAS Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 så vi skal stemme på fattige land ut av skyldfølelse? haha lol 1 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Tipper finansministere i fattigere land er ekstremt glad for at de slipper utgiftene med å arrangere Eurovision neste år. Det er vel stort sett avsindige summer som går med. Her i Norge måtte vel NRK droppe fotball-VM-rettigheter så vidt jeg kan huske pga kostnadene ved arrangementet etter Rybak-seieren, noe som er ganske latterlig. 3 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Dette er jo uansett bare tull, om dette var tilfellet skulle England/Frankrike/Tyskland gjort det mye bedre, de har jo de største økonomiene. 1 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Urettferdig for Eurovision og europeisk kultur at rike land vinner !, Ja, hvorfor kunne ikke fattige land som Hellas vinne? De hadde nok blitt kjempeglad i disse tider. spesielt i og med at Norden har dårligere musikk kultur, . Jasså ego komponister som likevel hadde levd til livets føde enn andre land som lager musikk for å overleve dagen til og med. Ja, er nok av deltakere som stryker med nå som de ikke vant Eurovision. Nordmenn og svensker og dansker bruker milliardbeløp på å lage ny hits omtrent, mens andre land lager mer originalt materiell. Originalitet? I Eurovision? Det må gjelde sceneshowene i såfall. Den eneste deltakeren med et snev av originalitet i år var Romania...men de manglet kanskje et par andre ting... Tragisk for likestillingen av mindrestillte land, På tide å kvotere inn de mindrestilte her skjønner jeg...Som f.eks Storbritannia og Frankrike som ikke har vunnet på mange år. Eneste måten å få det likt på er å la det å vinne konkurransen å på rundgang. Det hadde vært kjempespennende! og jeg som skandinavisk borger vet å si fra skjønner'u Flott. Men hva med de stakkars fattige barna i Afrika? Hvorfor kan ikke de få en sjanse til å vinne Eurovision også? Dette er virkelig urettferdig. 3 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Er ikke lenge siden man klaget over det motsatte, at bare øst europiske vant. 2 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 De mest populære sangene vinner, det er da ikke bare norden. Siste 15 år har sett slikt ut: 2013 Danmark 2012 Sverige 2011 Aserbadsjan 2010 Tyskland 2009 Norge 2008 Russland 2007 Serbia 2006 Finland 2005 Hellas 2004 Ukraina 2003 Tyrkia 2002 Latvia 2001 Estland 2000 Danmark 1999 Sverige Det er bare Danmark som har vunnet to ganger på den perioden, spør du meg er det ganske god blanding. Irland vant 5 ganger på 9 år, så det har vært verre. Vært land stemmer på sangene de liker, noen for vennlighet til nabolandene. Lenke til kommentar
teddy1 Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) 1995 Norge 1999 sverige 2000 danmark 2006 finland 2009 norge 2012 sverige 2013 danmark = hvor mange land er det i europa totalt? tell !! you get my drift? no? no? hilsen svampebob Endret 20. mai 2013 av teddy1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Urettferdig for Eurovision og europeisk kultur at rike land vinner !, spesielt i og med at Norden har dårligere musikk kultur, ego komponister som likevel hadde levd til livets føde enn andre land som lager musikk for å overleve dagen til og med. Nordmenn og svensker og dansker bruker milliardbeløp på å lage ny hits omtrent, mens andre land lager mer originalt materiell. Tragisk for likestillingen av mindrestillte land, og jeg som skandinavisk borger vet å si fra skjønner'u Hilsen nordiskpatetisk hobbyrådgiver innen umusikalsk og musikalsk kultur. Ja -- Eurovision skulle fjernet den demokratiske stemmegivningen og latt en jury bestemme basert på: -Når landet vant sist -Kvaliteten på landets siste 10 låter -Økonomien i landet låten kommer fra -Juryen sin mening om låtene Det hadde vært kjempegøy! Lenke til kommentar
teddy1 Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 2014: hellas 2015: spania 2016: hellas 2017: delt1.plass spania og romania 2018: hellas spania og hellas er favorittlandene mine i europa, har vært begge steder bra. jeg bestemmer at det skal være neste års vinner slik som vist i tabellen min ovenfor. stemmegiving burde være land utenom europa, så hadde det vært helt nøytral da kunne man ikke dra til utlandet for å stemme på seg selv slik sikkert rike nordmenn og svensker og dansker gjør hele gramm priks heller lage Skandinavia land, slik meg og en svenske diskuterte forleden.. se hvor mye vi hadde vunnet Da du Skandinavialand mente jeg vi snakker jo samme språk her likevel vikingarna fra nord Lenke til kommentar
aagmed Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 De mest populære sangene vinner, det er da ikke bare norden. Siste 15 år har sett slikt ut: 2013 Danmark 2012 Sverige 2011 Aserbadsjan 2010 Tyskland 2009 Norge 2008 Russland 2007 Serbia 2006 Finland 2005 Hellas 2004 Ukraina 2003 Tyrkia 2002 Latvia 2001 Estland 2000 Danmark 1999 Sverige Det er bare Danmark som har vunnet to ganger på den perioden, spør du meg er det ganske god blanding. Irland vant 5 ganger på 9 år, så det har vært verre. Vært land stemmer på sangene de liker, noen for vennlighet til nabolandene. Sverige.... Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Du gir ingen mening teddy1. Hvor tar du alt dette fra? ''ego komponister som likevel hadde levd til livets føde enn andre land som lager musikk for å overleve dagen til og med.'' Folk driver med musikk for at de liker det, ikke fordi at det er den eneste måten de kan sette mat på bordet. 1 Lenke til kommentar
teddy1 Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 jeg tar det fra fantasiverden.. noe imot det eller? alle gjør det jo. da er det lov !!. jeg hater musikk spesielt russemusikk på russehits.com Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Sverige.... Sorry Så det ikke i farten Lenke til kommentar
teddy1 Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 du er tilgitt. meen ikke eurovision.. de burde heller se på russemusikk haha. dust. jeg må ta meg en brød Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå