Gå til innhold

Rettferd innen Eurovision svikter

teddy1

Anbefalte innlegg

Urettferdig for Eurovision og europeisk kultur at rike land vinner !, spesielt i og med at Norden har dårligere musikk kultur, ego komponister som likevel hadde levd til livets føde enn andre land som lager musikk for å overleve dagen til og med. Nordmenn og svensker og dansker bruker milliardbeløp på å lage ny hits omtrent, mens andre land lager mer originalt materiell. Tragisk for likestillingen av mindrestillte land, og jeg som skandinavisk borger vet å si fra skjønner'u

Hilsen nordiskpatetisk hobbyrådgiver innen umusikalsk og musikalsk kultur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper finansministere i fattigere land er ekstremt glad for at de slipper utgiftene med å arrangere Eurovision neste år. Det er vel stort sett avsindige summer som går med. Her i Norge måtte vel NRK droppe fotball-VM-rettigheter så vidt jeg kan huske pga kostnadene ved arrangementet etter Rybak-seieren, noe som er ganske latterlig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Urettferdig for Eurovision og europeisk kultur at rike land vinner !,

Ja, hvorfor kunne ikke fattige land som Hellas vinne? De hadde nok blitt kjempeglad i disse tider.

spesielt i og med at Norden har dårligere musikk kultur, .

Jasså

ego komponister som likevel hadde levd til livets føde enn andre land som lager musikk for å overleve dagen til og med.

Ja, er nok av deltakere som stryker med nå som de ikke vant Eurovision.

Nordmenn og svensker og dansker bruker milliardbeløp på å lage ny hits omtrent, mens andre land lager mer originalt materiell.

Originalitet? I Eurovision? Det må gjelde sceneshowene i såfall. Den eneste deltakeren med et snev av originalitet i år var Romania...men de manglet kanskje et par andre ting...

Tragisk for likestillingen av mindrestillte land,

På tide å kvotere inn de mindrestilte her skjønner jeg...Som f.eks Storbritannia og Frankrike som ikke har vunnet på mange år. Eneste måten å få det likt på er å la det å vinne konkurransen å på rundgang. Det hadde vært kjempespennende!

og jeg som skandinavisk borger vet å si fra skjønner'u

Flott. Men hva med de stakkars fattige barna i Afrika? Hvorfor kan ikke de få en sjanse til å vinne Eurovision også? Dette er virkelig urettferdig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

De mest populære sangene vinner, det er da ikke bare norden. Siste 15 år har sett slikt ut:

2013 Danmark

2012 Sverige

2011 Aserbadsjan

2010 Tyskland

2009 Norge

2008 Russland

2007 Serbia

2006 Finland

2005 Hellas

2004 Ukraina

2003 Tyrkia

2002 Latvia

2001 Estland

2000 Danmark

1999 Sverige

Det er bare Danmark som har vunnet to ganger på den perioden, spør du meg er det ganske god blanding. Irland vant 5 ganger på 9 år, så det har vært verre. Vært land stemmer på sangene de liker, noen for vennlighet til nabolandene.

Lenke til kommentar

1995 Norge

1999 sverige

2000 danmark

2006 finland

2009 norge

2012 sverige

2013 danmark

= hvor mange land er det i europa totalt? tell !!

you get my drift? no? no?

hilsen svampebob

Endret av teddy1
Lenke til kommentar

Urettferdig for Eurovision og europeisk kultur at rike land vinner !, spesielt i og med at Norden har dårligere musikk kultur, ego komponister som likevel hadde levd til livets føde enn andre land som lager musikk for å overleve dagen til og med. Nordmenn og svensker og dansker bruker milliardbeløp på å lage ny hits omtrent, mens andre land lager mer originalt materiell. Tragisk for likestillingen av mindrestillte land, og jeg som skandinavisk borger vet å si fra skjønner'u

Hilsen nordiskpatetisk hobbyrådgiver innen umusikalsk og musikalsk kultur.

Ja -- Eurovision skulle fjernet den demokratiske stemmegivningen og latt en jury bestemme basert på:

-Når landet vant sist

-Kvaliteten på landets siste 10 låter

-Økonomien i landet låten kommer fra

-Juryen sin mening om låtene

Det hadde vært kjempegøy!

Lenke til kommentar

2014: hellas 2015: spania 2016: hellas 2017: delt1.plass spania og romania 2018: hellas

spania og hellas er favorittlandene mine i europa, har vært begge steder bra.

jeg bestemmer at det skal være neste års vinner slik som vist i tabellen min ovenfor.

stemmegiving burde være land utenom europa, så hadde det vært helt nøytral

da kunne man ikke dra til utlandet for å stemme på seg selv slik sikkert rike nordmenn og svensker og dansker gjør hele gramm priks

heller lage Skandinavia land, slik meg og en svenske diskuterte forleden.. se hvor mye vi hadde vunnet Da du

Skandinavialand mente jeg

vi snakker jo samme språk her likevel

vikingarna fra nord

Lenke til kommentar

De mest populære sangene vinner, det er da ikke bare norden. Siste 15 år har sett slikt ut:

2013 Danmark

2012 Sverige

2011 Aserbadsjan

2010 Tyskland

2009 Norge

2008 Russland

2007 Serbia

2006 Finland

2005 Hellas

2004 Ukraina

2003 Tyrkia

2002 Latvia

2001 Estland

2000 Danmark

1999 Sverige

Det er bare Danmark som har vunnet to ganger på den perioden, spør du meg er det ganske god blanding. Irland vant 5 ganger på 9 år, så det har vært verre. Vært land stemmer på sangene de liker, noen for vennlighet til nabolandene.

Sverige....

Lenke til kommentar

Du gir ingen mening teddy1. Hvor tar du alt dette fra?

''ego komponister som likevel hadde levd til livets føde enn andre land som lager musikk for å overleve dagen til og med.''

Folk driver med musikk for at de liker det, ikke fordi at det er den eneste måten de kan sette mat på bordet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...