Bendorama Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Hei, vi flytter snart inn i en leilighet med 60/60 (tror jeg) fiber. De har selv trådløs modem, men de som leide der før hadde vist egen ruter igjenom kabel fra eier, å eier ville vi skulle gjøre det samme, men jeg kan veldig lite om rutere å vet ikke om jeg skal fyre i litt penger eller om det ikke er vits så lenge vår ruter ikke blir hovedruter, men bare et mellom led siden eier har egen ruter som vi får kabel i fra? Driver egentlig ingen ting config på ruter, brukes primært til gaming, streame HD og noe download, men hadde vært greit å ha en grei ruter som er litt fremtidsrettet. Jeg har egentlig sett på disse to: ASUS RT-N65U http://www.proshop.no/Router/ASUS-RT-N65U-2342333.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite og ASUS RT-N66U http://www.proshop.no/Router/ASUS-RT-N66U-traadloes-router-2321892.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Takker for tips Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Pr dato er det 802.11ac som er den raskeste standarden. I såfall burde du kanskje velge: https://prisguiden.no/produkt/asus-rt-ac66u-166101/ Men du vil klare deg fint med RT-N65U som du linket til over. Den holder greit for 60Mbit trådløst og kablet. Sett routeren opp som aksesspunkt (og switch) når du får den. Da vil du få enklest tilgang til porter på nett. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 (endret) Hvor fremtidsrettet er det egentlig å kjøpe en dyr draft-implementasjon? Sjansen for at modne implementasjoner av den endelige standarden yter vesentlig bedre er ganske stor. Spesielt når kompatibilitet med mange enheter er viktig. Foreløpig har vi stort sett bare sett AC-ytelse sammen med Asus' AC-klient, som begge er implementert på samme draft og av samme firma. Så hvis ytelse faktisk er viktig for en, kan jeg tenke meg at man likevel vil kjøpe en ny når den endelige standarden har blitt utbredt. Frem til da vil bruksområdet uansett være veldig smalt, så jeg ville heller spart halvparten av pengene i dag og kjøpt en skikkelig implementasjon når den er ferdig. Edit: Vi ser jo f.eks klar forskjell på gårsdagens draft-N-rutere og dagens gode N-rutere. Endret 19. mai 2013 av endrebjo Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 Takker for svar, så egentlig vil ASUS RT-N65U et greit valg for nå? Egentlig den mest pene å se til også. Men var litt usikker på om det er vits å betale 800 i det hele tatt på en mellom ledd ruter, i og med jeg vet ikke hvor god hovedruteren egentlig er, å min vil jo aldri bli bedre en det svakeste ledd? Det finnes jo masse rutere i mange prisklasser ser jeg, uten at jeg klarer å skille dem stort. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Med RT-N65U så har du en router som vil duge i mange år. Men den vil ikke henge med over 100Mbit på 2,4GHz eller 150Mbit på 5GHz. Det som kan skille en god trådløsrouter fra en rimelig er stabilitet generelt og kjøleløsning (stabilitet på wifi). RT-N65U er svjv god på alle områder. 2 Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 Takker igjen, regner med det blir ASUS RT-N65U da, relativt stilfull og overkommelig pris så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå