WeirdFace Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Hobbiter, som er godt kjent fra J. R: R. Tolkiens univers, bodde i digre hull under jorden. Finnes det noen som bygger slike store "hobbit-hus" til mennesker som ønsker å bo på denne måten? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Vil tro at disse er ulovlige i Norge. Men det finnes flere av dem i blant annet USA og UK. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg tror ikke jeg besvarer tråden din fullstendig nå, men jeg har vært i min fair share av hus hvor det er skremmende lavt under taket. Sleng inn litt sånn trepynt i taket der og lag runde dører, så har du huset til Bilbo right there. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Det går helt sikkert an å bygge i mur etter forskriftene. https://www.google.no/search?q=hobbit+houses&aq=f&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&authuser=0&ei=FpqYUf66NOf44QTDjoDgBg&biw=1920&bih=979&sei=GZqYUZvBDaqC4ASR8oCIDA Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Ulovlig vil jeg nok ikke si det er i Norge. Men, det å bygge ett slikt hus i ett så skiftende klima. Det er vel heller problemet. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Det går helt sikkert an å bygge i mur etter forskriftene. Forskriftene har bestemte krav til dagslys, i alle oppholdsrom. Så, det blir nok et problem! Lenke til kommentar
Akse Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Forskriftene har bestemte krav til dagslys, i alle oppholdsrom. Så, det blir nok et problem! Hørt om vinduer? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Hørt om vinduer? Ja da, det har jeg. Men det blir litt vanskelig med vinduer, under jordoverflaten. Kanskje du skulle lese første innlegget til TS og han/hennes spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå