Gå til innhold

360 radiator og vifter helst under 10db


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg tenker bytte 240 billigradiatoren min på 3cm med en tykk 360 radiator, kanskje 60mm. Regner med jeg da trenger en med lav fpi? (fins per inch). Jeg har byttet mine 1150rpm gentle typhoon fordi de bråker sånn ! ;) Ja jeg er litt syk i hodet ;) Trenger hjelp både med vifter og radiator. Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du får noen på under 10 desibel.

 

Hvor mye bakgrunnstøy er det der du har PCen?

 

Jo det finnes en del vifter som i alle fall står oppført under 10db. Mine noctua f. Eks. Problemet med de er at de kanskje ikke har nok statisk trykk på 500 rpm. Og radiatoren de står på har for høy fpi.

 

Har ingen bakgrunnsstøy ved pcen. Eneste lyden en hører er en svak lyd fra vannpumpa.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en tykk radiator men vifter på lav RPM; så er det ganske obvious at du trenger en rad med lav FPI ja :)

 

Vil igjen anbefale en viftekontroller. Gode 120mm-vifter er det nok av :)

Ok. Ikke noen spesielle radiatormerker dere vil anbefale? Eller er det det samme bare det er lav fpi?

Lenke til kommentar

Mange av "merkene" er produsert av samme radiatorprodusent. Coolgate feks. Så merket har ikke så mye å si etter min mening, men igjen, det fins nok av anmeldelser på diverse forum :)

 

Ok, samme som med pumper og psu'er da ;) Det har vel kanskje ikke noe for seg med "cu\kopper" belagte radiatorer som denne http://www.techbay.no/product.html/coolgate-radiator-3x120-60-cu-belagt?category_id=181 heller? Takker for info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...