Madrigal Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Heisann, jeg lurer på om det er mulig å forlenge nettverkskabelen som er koblet til dekoderen. Jeg vil flytte tven i stua, men kabelen er bare en liten snutt som stikker ut av veggen. Vil det fungere og forlenge den via en switch, eller må det andre metoder til? Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 http://www.cableworld.no/adaptere/pc-adapter/rj-45-adapter---hvit.asp Lenke til kommentar
j-- Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Switch vil gå, men er ikke et must. Om du kun trenger å få den skjøtet kan man bruke et skjøtestykke som dette: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/425630652/Free-Shipping-10pcs-lot-font-b-rj45-b-font-extender-CAT5-font-b-RJ45-b-font.jpg Lenke til kommentar
Madrigal Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Kjempegreier, det var det jeg håpet på. Forresten, denne kabelen som går til dekoderen, er dette bare en helt vanlig nettverkskabel som kan brukes til internett? Mao, kan jeg koble den til den bærbare pcen og ha internett? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Hvis det er internett for filmleie etc som kabelen er til, så kan du også bruke den til PC. Men du må ha en switch om du skal koble til to eller flere steder på en gang. Lenke til kommentar
Madrigal Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Dekoderen er fra Altibox, så det er filmleie også ja. Ble litt nysgjerrig, siden jeg i så fall har to nettverksuttak med mindre enn 4 meters mellomrom. Har alltid bare antatt at kabelen til dekoderen kun funket med den. Må testes når jeg kommer hjem. Takk for hjelpen, folkens. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Jeg trengte en litt lengre kabel (var 10m, manglet ca. 50cm ) til nettverksskriveren min, og denne gjorde jobben utmerket: Deltaco nettverkkopler http://www.dustinhome.no/product/5010005873/deltaco-nettverkkopler/ Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Hvis det er internett for filmleie etc som kabelen er til, så kan du også bruke den til PC. Men du må ha en switch om du skal koble til to eller flere steder på en gang. altibox kjører separate vlan for tv og internett, så det vil ikke fungere å koble pcen til på en tvutgang. 2 Lenke til kommentar
madammim Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg gjorde det lett og bare skjøtet kabelen. Ca 10 meter kabel, og ingen lange nok kabler. Loddet leder for leder sammen og bingo, alles perfect Kabelen går til en switch og videre til diverse enheter som alle er 100Mbit. Når jeg overfører filer så går det ved full hastighet, ca. 11MB/s Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 altibox kjører separate vlan for tv og internett, så det vil ikke fungere å koble pcen til på en tvutgang. Ja, men jeg aner ikke om han har Altibox eller noe annet :-)))) Jeg har selv Get hvor nettverkskabel er til internettmodem i PVR-boksen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Loddet leder for leder sammen Jeg gremmes! Lenke til kommentar
madammim Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 He He. I nøden osv... Det var egentlig helt midlertidig, i påvente av at posten skulle komme med lang nok kabel. Trodde ikke det ville bli vellykket i det hele tatt Nå har den fungert helt prikkfritt i 2-3 år, og den nye kabelen ligger ubrukt. Får se om jeg kommer meg til å bytte en dag jeg har tid og husker det Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg har sett folk som har kuttet kabelen og så skjøtet ved å tvidde sammen lederne og teipe med elektroteip. Selv det har fungert. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Trenger i grunn ikke å være så mye dårligere enn lodding. Problemet oppstår når du åpner opp i tvistingen, som begrenser støymengden ganske kraftig til vanlig. Det skal ikke mye til før hele hensikten er borte. Men at det funker tviler jeg ikke et sekund på. ;-) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Kan ikke skjønne at det er noe galt i å lodde kabel for hjemmebruk. Som Andreas sier så er det snakk om å beholde twisting av kabel (par) mest mulig. Sånn sett kan en loddeskjøt gjøres temmelig bra sammenlignet med f.eks et dårlig skjøteledd uten twist inni. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå