Gå til innhold

Nad 2200 fungerer dårlig

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en gammel NAD 2200 effektforsterker som ikke funker som den skal, hadde den inne til service hos hifiklubben for mange år siden, men resultatet ble ikke som det skulle.

Leste mye på nettet om at disse forsterkerne har problemer med loddinger på utgangene, og det kan virke som det samme gjelder med min.

Hovedproblemet var at den kom med plutselige lydutblåsninger og ulyder for så å bli helt stille.

Hifiklubben bare renset den, men dette gjorde som sagt lite med problemet.

Så da kommer vi endelig til spørsmålet mitt...

Vi er nå i 2013, og teknologien har komt milevis lenger enn på 80-tallet.

Er det da noe poeng i å prøve å reparere denne gamle sliteren?

og vil dette være vitsi økonomisk sett?

Forsterkeren er jo en NAD og noenlunde kraftig, pluss det ligger jo litt nostalgi i det..

Noen som har meninger eller tips om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du loddebolt og litt fritid ville jeg forsøkt å fikse problemet. Det kan også være at kondensatorene har tørket ut, og trengs å byttes.

Er litt kult å ha fikset ting selv også, man får en følelse av å ha klart noe :)

Jeg er en person som fikser ting, og ikke kaster det hvis det fremdeles har en fiks.

Lenke til kommentar

Har du loddebolt og litt fritid ville jeg forsøkt å fikse problemet. Det kan også være at kondensatorene har tørket ut, og trengs å byttes.

Er litt kult å ha fikset ting selv også, man får en følelse av å ha klart noe :)

Jeg er en person som fikser ting, og ikke kaster det hvis det fremdeles har en fiks.

Takk for svar. Du har et poeng. Er litt på samme måten selv, men spørsmålet er om jeg klarer å fikse den. Er ikke så enormt god med loddebolt, men er vel verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...