Cooky Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Mye penger mener du at du skal ha hver 14 dag? siden 5k er ingenting for deg, ikke at du har gjort noe for å fortjene å få penger da,,, Nei, jeg har ikke gjort noe for å fortjene pengene, det er det andre som har gjort, og om jeg hadde vært i stand. eller klart å vært i jobb hadde jeg vært det nå. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 En hver oppgående person hadde fikset dette på en annen måte. En hver "oppegående" person vil forsøke å blande inn forskjellige tredjeparter for å løse problemet, og vis ikke dette løste noe vil de prøve flere eller bli gal. Lenke til kommentar
antih3lt Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Varetekt er ALDRI en god løsning uansett dersom personen er psykisk syk. Å sette meg i varetekt, og tvangsinnlegge meg i 10 dager har faktisk økt depresjonen, angsten og irritasjonen/tanker om vold.. Varetekt er aldri en god løsning for noen som helst, og du kan bli psykisk syk av det. Det virker for meg som om du prøver å finne noen du kan legge skylda på alt det vonde du har vært igjennom for. Politiet har skyld, politiet er galt. Hvordan skal vi menneskene som er rundt deg håndtere deg når det er vanskelig å vite hvor stor trussel du utgjør? Psykiatere vil jo ikke gå med på å risikere livet sitt for å ha deg på avdeling når du er voldelig og utagerende. De må da få hjelp til å dope deg ned. Og dersom du ikke oppfyller kriterier for tvangsinnleggelse, så er du varetektsmat. Du lager massevis av problemer for folk rundt deg. Alvorlig syke på natta, kan risikere å ikke få rask nok legehjelp, fordi ustabile mennesker som deg lager store vanskeligheter for politiet og legen, mtp vurdering av både medisinske hensyn, juridiske hensyn, praktiske hensyn om hvordan man ivaretar seg selv, osv. Jeg vet du ikke kan noe for hvem du er, og hvordan du har det, akkurat som ingen av oss kan noe for noe som helst, vi er bare atomer. Men jeg kan heller ikke noe for hvem du er, og det er det dessverre mange du lager vanskeligheter for som ikke kan heller. Endret 27. mai 2013 av antih3lt Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Varetekt er aldri en god løsning for noen som helst, og du kan bli psykisk syk av det. Enig. Derfor burde politiet eller hovedsakelig myndighetene finne en bedre løsning for dette. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Basert på de trådene du har laget virker du ikke akkurat som en person det er lett å ha med å gjøre. Kanskje har du hatt det vanskelig, men du gjør det sannelig ikke lettere for deg selv slik du framstår her. Tror du må tørre å se litt mer på deg selv og ikke bare legge all skyld på alle andre hele tiden. Jeg er en "lett" person da jeg er enkelt å snakke med, og helt ærlig (spesielt mot kontaktpersonen min i NAV, og fastlege). Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Det at du i det hele tatt prøver å unnskylde deg for å ha pekt en kniv mot noen, forteller meg bare at du er syk i hodet og trenger hjelp. En hver oppgående person hadde fikset dette på en annen måte. Hvis du virkelig blir banket opp hjemme, så spør jeg tvilende på det ettersom du har vært gammel nok i årevis til å få gjort noe med det. Jeg bruker og har brukt kniv for et formål, og bare et; og det er fordi jeg ikke er sterk nok til å banke opp, eller slå hardt tilbake til de som prøver seg på meg. Hva synes du er mest "sunt"? - Å banke noen til blods eller å true de med en kniv så de "løper sin vei". Det skal også sies at jeg også har hatt en luftpistol på meg, for å skremme en hver trussel (hovedsakelig min far, som er ganske voldelig og farlig). Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg bruker og har brukt kniv for et formål, og bare et; og det er fordi jeg ikke er sterk nok til å banke opp, eller slå hardt tilbake til de som prøver seg på meg. Hva synes du er mest "sunt"? - Å banke noen til blods eller å true de med en kniv så de "løper sin vei". Det skal også sies at jeg også har hatt en luftpistol på meg, for å skremme en hver trussel (hovedsakelig min far, som er ganske voldelig og farlig). Hva jeg syns er best? Det å løse ting på ikke-voldelige metoder. Bruk intellekt og snakk deg ut av ting. Om faren din er voldelig og til dels farlig, så film det en gang og bruk heller det som en trussel mot ham. At du nå har bevis på at han er voldelig og at filmen kan leveres inn når som helst til politiet for en anmeldelse. En idé blant mange. Jeg personlig ville ha flyttet ut. Og nei, du trenger ikke inntekt for å flytte ut om du lever i et farlig hjem. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Hva jeg syns er best? Det å løse ting på ikke-voldelige metoder. Bruk intellekt og snakk deg ut av ting. Om faren din er voldelig og til dels farlig, så film det en gang og bruk heller det som en trussel mot ham. At du nå har bevis på at han er voldelig og at filmen kan leveres inn når som helst til politiet for en anmeldelse. En idé blant mange. Jeg personlig ville ha flyttet ut. Og nei, du trenger ikke inntekt for å flytte ut om du lever i et farlig hjem. "snakke meg ut av ting". Det ser jeg nesten på som en spøk.. Jeg har også altfor dårlig erfaring med politiet, så de er de siste jeg personlig ville gått til. De ville uansett bare henlagt saken. Det er jeg 99,99999% sikker på. Og faktisk så har jeg nå flyttet ut, og bor i en midlertidig leilighet som NAV har ordnet for meg Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 "snakke meg ut av ting". Det ser jeg nesten på som en spøk.. Selvfølgelig gjør du det. Du er jo vandt med å peke på noen med en "liksom" pistol og kniver. Og er man lite intellektuell så er det jo klart at det kan bli vanskelig å bruke hodet for å snakke seg ut av ting. Da er det selvskakt enklere å "go all caveman on shit!". Jeg har også altfor dårlig erfaring med politiet, så de er de siste jeg personlig ville gått til.De ville uansett bare henlagt saken. Det er jeg 99,99999% sikker på. Saken ville ikke bli henlagt hvis du har videobevis på det. Men så spørs det jo på hva din definisjon på hva "voldelig" og "farlig" er da. Og faktisk så har jeg nå flyttet ut, og bor i en midlertidig leilighet som NAV har ordnet for meg Så bra, da kan du jo til og med legge kniven din hjemme når du er ute og rusler. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Bruk intellekt og snakk deg ut av ting. En stygg sannhet: Fungerer ikke sånn. Men man har flere alternativer: -Få noen til å blande seg inn -Gå/Løpe bort -Sloss der og da, og håp politet ikke blander seg inn -Bland inn politiet så du slipper å sloss der og da 1 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) En stygg sannhet: Fungerer ikke sånn. Men man har flere alternativer: -Få noen til å blande seg inn -Gå/Løpe bort -Sloss der og da, og håp politet ikke blander seg inn -Bland inn politiet så du slipper å sloss der og da Jeg har da flere ganger havnet i problemer pga jeg har "sett" på feil dame på byen f.eks. Jeg har aldri trengt å bruke knyttneven av den grunn selv om bole"pappa" har spurt meg om å komme ut mens han samtidig river av seg skorta for nå er det bråk osv osv. Jeg har fått meg en eller to på trynet samt fått knust ei flaske i panna, men likevell gått ut av "kampen" seirende uten så mye som å løfte på hendene. Det handler bare om å snakke litt høylytt slik at alle kan høre det, at man på den måten får et publikum også handler det om å få det publikummet på sin side slik at "bole karen" ikke tør å gjøre noe mer. Oppfører man seg greit (altså bråket starter pga noe tåpelig som du ikke kan noe for) så er det rimelig enkelt å få folk på din side hvis man skulle havne i en slik situasjon. Endret 29. mai 2013 av oophus_3do Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg har fått meg en eller to på trynet samt fått knust ei flaske i panna, men likevell gått ut av "kampen" seirende uten så mye som å løfte på hendene. Det handler bare om å snakke litt høylytt slik at alle kan høre det, at man på den måten får et publikum også handler det om å få det publikummet på sin side slik at "bole karen" ikke tør å gjøre noe mer Dessverre er det da slik at i mitt tidligere nabolag, så så de på vold som en god grunn for å respektere foreldrene sine.. Jeg ville med andre ord ikke fått noe medfølelse eller fått noen på min side dersom hele nabolaget hadde sett at jeg ble banket opp av min egen far.. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Løgneren skal ved løgnen kjennes, og jeg sa "gå bort"; og du beskriver nettop en situasjon du vant med å "gå bort", rett og slett fordi det var aldri en situasjon det egentlig fantes noe krangel i. Du prater også om appell til gruppepressets, så lenge alle omkring er edrue. Noe som sier at du ypper svert mye til bråk. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Løgneren skal ved løgnen kjennes, og jeg sa "gå bort"; og du beskriver nettop en situasjon du vant med å "gå bort", rett og slett fordi det var aldri en situasjon det egentlig fantes noe krangel i. Du prater også om appell til gruppepressets, så lenge alle omkring er edrue. Noe som sier at du ypper svert mye til bråk. Jøss, her var det svært mange feiltagelige antagelser. 1: Løgneren skal ved løgnen kjennes, og jeg sa "gå bort"; og du beskriver nettop en situasjon du vant med å "gå bort" A:. Jeg beskrev en situasjon der jeg fikk en på trynet, men at jeg vant "slosskampen" uten å løfte ei finger. Jeg gikk ikke bort, men motstandere gikk bort pga gruppepress av folk som hørte på samtalen våres etter at han brukte sin knyttneve på meg pga jeg "så på feil jente". 2: Du prater også om appell til gruppepressets, så lenge alle omkring er edrue A: Dette var på et utested, så jeg antar at et fåtall av de som så dette var edru. 3: Noe som sier at du ypper svert mye til bråk. A: Jeg har aldri måtte slå noen, og jeg har havnet i bråk et antall ganger jeg kan telle med mine fingre. Som en kar på 29år så regner jeg med at det er et vanlig tall for folk flest. Jeg håper virkelig ikke du jobber i en jobb der du må komme med konklusjoner. For dette kan du virkelig ikke. Endret 29. mai 2013 av oophus_3do 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 1A. Du "gikk bort". 2A: Igjen, du "gikk bort". 3A: Vis du er vant til å true motstanderen din med gruppen av folk, så er du vant til det, noe er veldig galt med deg da du er vant til dette. Merk mine ord. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Derimot er det ingenting galt hvis man truer motstanderen sin med kniv i stedet? 1 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 1A. Du "gikk bort". 2A: Igjen, du "gikk bort". 3A: Vis du er vant til å true motstanderen din med gruppen av folk, så er du vant til det, noe er veldig galt med deg da du er vant til dette. Merk mine ord. Hvorfor sliter du med å lese og forstå tekst? Jeg gikk ikke bort til noe som helst, hvis du da ikke mener at jeg oppfordret til bråk ved å se på ei flott jente som gav et blikk tilbake? De svarene din med "du gikk bort" har null mening i seg så de fortjener i såfall en oppklaring i det du mener. Det er uansett deg det må være noe galt med sett på den lista du viste frem her. -Sloss der og da, og håp politet ikke blander seg inn. Hva er det for et tullete tips å komme med? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Vis du bruker kniv mangler du vett til å gå bort, eller så er det en situasjon som det er for sent å gå bort fra. Og mye annet moro. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Vis du bruker kniv mangler du vett til å gå bort, eller så er det en situasjon som det er for sent å gå bort fra. Og mye annet moro. Hæ? De setningene der gav absolutt null mening. Man mangler vett til å gå bort hvis man bruker kniv? Gå bort til hva? Og hva er det du kaller "morro"? Det å sloss mens man håper at politiet ikke skal gripe inn? Faen for noe tullete pisspreik du kommer med. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Du har sjansen til å sloss, men du velger å ikke ta den sjansen. Da går du bort fra kampen. "Går bort". Oppklarer du en misforståelser, eller får noen til å tenke som om, dermed unngår du noe, da har du igjen "Gått om dette", som igjen kan brukes under "gikk bort fra situasjonen". Du kan sikkert finne andre penere settinger for å beskrive handlingen om du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå