manu98 Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Alt du skrev her er fornuftig! ikke tvil på det en gang. Gjør det du skriver her, og jeg tror du har fremtiden foran deg! Virkelig! du fortjener mye bedre enn det du har gått igjennom. Tvi tvi! Dette ordner seg! Lykke til vidre! etter alt du har lest av han på forumet her så tror du han har framtid foran seg? har mer trua på tvangsinnleggelse jeg da men han er 19ish å har bestemt seg for at han aldri vil komme seg ut i jobb å skal saksøke skolen å faren mens han leve på nav resten av livet... e ikke my håp 4 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 etter alt du har lest av han på forumet her så tror du han har framtid foran seg? har mer trua på tvangsinnleggelse jeg da men han er 19ish å har bestemt seg for at han aldri vil komme seg ut i jobb å skal saksøke skolen å faren mens han leve på nav resten av livet... e ikke my håp Tja... At han sier det nå, betyr ikke at han kommer til å gjøre det (...) Dessuten er jo faren en stor idiot og kanskje en kilde til påvirkning. Så om han kommer seg unna faren, kan det jo straks gå bedre med han, også, så lenge han fokuserer på å løse problemene i livet sitt, snarere enn å skape problemer i livet sitt. Hvis han møter mange som deg som sier at han derimot ikke har noen sjanse i livet, vel, og han blir påvirket sterkt av dette, da kan det hende at dette vil påvirke han i en særdeles negativ retning. Så jeg tror vi burde være litt forsiktige med å spå inn i fremtiden... Det kommer helt ann på hvem han lar seg påvirke av (...) 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Det er heller ikke politiets oppgave å løse konflikter i familier. Når det blir knivdrama, så vil jeg påstå at det er det, jo. Politiets oppgave er å holde ro og orden. (Ordenspoliti, noen?) Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Alle driter i deg. Du er ikke verdt mye for oss i samfunnet om du løper rundt på sterke medisiner og klager over korte røykepaser etter at du har truet faren din med kniv. Samme hvor idiotisk faren din er så viser du vell bare at du ikke har lært noe av det og gjør akkurat det samme som han har gjort. Det å få deg tvangsinnlagt vil være en interesse som samtlige her inne burde inneha ettersom du er en trussel for folk flest. Tror ikke han er en trussel for folk flest ut i fra det han har sagt her... Han er vel mer en trussel ovenfor den voldelige faren sin? =) Jeg vet ikke med meg selv, men jeg kan se for meg en situasjon der f.eks min egen far var svært voldelig mot meg, slo meg og sparket meg ofte, og kanskje bare fordi han likte det, kanskje (nå er han ikke dette, men det stikk motsatte, men sånn rent hypotetisk) ... Dersom han var dette, så kan jeg tenke meg at jeg en dag ville blitt helt i fra meg og ikke visste hva jeg skulle gjøre, samt kanskje sint som faen, og derfor gikk å truet min far med kniv så han skulle gi seg... I et tenkt hypotetisk scenario.. Men da hadde jeg jo ikke vært til fare for "resten av samfunnet", bare mot den personen som faktisk utøvet vold mot meg (...) eller "De som utøver vold mot meg" ... Det jeg forsøker å si, er at det ikke trenger å være helt sort/hvitt... 1 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Det jeg forsøker å si, er at det ikke trenger å være helt sort/hvitt... Er man psykotisk og må gå på ganske sterke medikamenter og løper rundt med en kniv i lomma til stadighet så mener jeg det er litt fler nyanser enn kun sort/hvitt. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Er man psykotisk og må gå på ganske sterke medikamenter og løper rundt med en kniv i lomma til stadighet så mener jeg det er litt fler nyanser enn kun sort/hvitt. Det er ingen ting som tyder på at han verken løper eller går rundt med en kniv i lomma tilstadighet, enda mindre at han gjør dette for å true folk. Vi vet kun om ett tilfelle han har brukt denne kniven, og da ikke i hensikt å drepe, men skremme sin voldelige far. Hva betyr "voldelig far"? Vent... Det kan bety så mye rart. Men jeg tror at "voldelig" betyr at faren banker opp sønnen, kanskje daglig, og kanskje også uten god grunn, og at vedkommende har sett seg lei, eller ikke ser noen annen mulighet enn bruk av kniv for å stoppe farens voldelige adferd... Det er altid flere farger enn svarthvitt... Det er alltid flere sider av en sak. =P Det er vel forøvrig ingen ting her som tilsier at han er psykotisk heller???? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Tja... At han sier det nå, betyr ikke at han kommer til å gjøre det (...) Dessuten er jo faren en stor idiot og kanskje en kilde til påvirkning. Så om han kommer seg unna faren, kan det jo straks gå bedre med han, også, så lenge han fokuserer på å løse problemene i livet sitt, snarere enn å skape problemer i livet sitt. Nå har vi bare hørt en side av saken. Selv om faren hans plager han verbalt, er det ikke greit å ty til vold eller trusler om vold. Når som helst kunne han gått ut av døra uten å se seg tilbake. Når det blir knivdrama, så vil jeg påstå at det er det, jo. Politiets oppgave er å holde ro og orden. (Ordenspoliti, noen?) Ja. Heldigvis klarer de aller fleste å løse uenighetene de har med foreldrene sine uten å trekke kniv. 1 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 han er 19ish å har bestemt seg for at han aldri vil komme seg ut i jobb å skal saksøke skolen å faren mens han leve på nav resten av livet... e ikke my håp Hvor har du alt dette fra (tenker hovedsakelig på det med jobb)? Mitt største ønske her og nå er faktisk å skaffe meg en utdannelse og skaffe meg en jobb som Forsvarsadvokat i privat praksis.. Jeg har ingen planer om å leve på NAV resten av livet heller. Saksøkingen gjør jeg fordi erstatning er noe jeg har krav på, og jeg trenger sårbart mer penger enn 5.000 per 14. dag. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Er man psykotisk og må gå på ganske sterke medikamenter og løper rundt med en kniv i lomma til stadighet så mener jeg det er litt fler nyanser enn kun sort/hvitt. Hvem sier jeg er psykotisk? Denne sterke medisinen må jeg gå på for å ikke måtte være innlagt på sykehus hver dag med ekstreme smerter (akutt dystoni). Det var enten denne medisinen (Rivotril) eller alkohol. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 løper rundt med en kniv i lomma til stadighet så mener jeg det er litt fler nyanser enn kun sort/hvitt. Jeg "løper" ikke rundt med kniv i lomma. Men jeg skal ikke nekte på at jeg alltid hadde en foldekniv i lomma tidligere. Men denne foldekniven hadde jeg bare med meg i tilfelle jeg skulle ende opp i trøbbel (selvforsvar). Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Hvorfor har du isåfall holdt deg hjemme så lenge? Hvis du må ha en kniv i lomma sånn i tilfelle faren din gjør noe slik at du må stikke han i selvforsvar? Jeg mener, ser du ikke hvor merkelig det høres ut? 1 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Hvorfor har du isåfall holdt deg hjemme så lenge? Hvis du må ha en kniv i lomma sånn i tilfelle faren din gjør noe slik at du må stikke han i selvforsvar? Jeg har holdt meg hjemme fordi jeg ikke har hatt god nok inntekt (og har det egentlig ikke nå heller) for å flytte for meg selv. Jeg har heller aldri sagt at jeg noen gang har hatt i tankene om å stikke han. Å ha på meg kniven var mer ment som en trussel for å få han til holde seg unna meg. Kniven hadde jeg heller ikke bare for å forsvare meg mot han, men også mot f.eks gjenger, eller personer som var ute etter meg. 1 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Hvordan klarer man å få gjenger til å være ute etter en? Du kan jo ikke være et englebarn hvis så er tilfellet? Hvis du har hatt problemer hjemme der det du sier nå er tilfellet så er faktisk ikke mangelen på inntekt en unnskyldning for at du ikke har gjort noe med det. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Kniven hadde jeg heller ikke bare for å forsvare meg mot han, men også mot f.eks gjenger, eller personer som var ute etter meg. Det høres litt paranoid ut. Har gjenger eller andre personer truet deg? 2 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Hvordan klarer man å få gjenger til å være ute etter en? Du kan jo ikke være et englebarn hvis så er tilfellet? Fordi jeg har/hadde venner som var medlem i en rekke gjenger. "fiendene" av disse gjengene kunne lett komme hit hvor jeg bor av den grunn at jeg hadde venner som var medlemmer i gjenger som var deres "fiender", Det høres litt paranoid ut. Har gjenger eller andre personer truet deg? Ja. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Fordi jeg har/hadde venner som var medlem i en rekke gjenger. Som jeg skrev tidligere. Du er ubrukelig for samfunnet og fortjener å bli innlagt. Det at du i det hele tatt prøver å unnskylde deg for å ha pekt en kniv mot noen, forteller meg bare at du er syk i hodet og trenger hjelp. En hver oppgående person hadde fikset dette på en annen måte. Hvis du virkelig blir banket opp hjemme, så spør jeg tvilende på det ettersom du har vært gammel nok i årevis til å få gjort noe med det. Jeg er rimelig sikker på at både faren din og moren din har all sin grunn til å være forbanna på deg og regelrett kaste deg ut hvis du er medlem av gjenger og løper rundt med kniver og bruker det til å true dem. Du må ha gått veldi langt hvis din egen mor valgte å ringe politiet på sin egen sønn, slikt skjer ikke av at du er et englebarn der alle andre er slemme mot deg. Samtidig er det synd på deg pga du ikke får lange nok røykepauser i fengsel. Pff.. tulling. "fiendene" av disse gjengene kunne lett komme hit hvor jeg bor av den grunn at jeg hadde venner som var medlemmer i gjenger som var deres "fiender", Jeg trur deg fatisk ikke. Jeg trur du er grunnen til at livet ditt er dritt, og ikke "alle andre". Dine venner skal liksom sende gjenger på deg fordi du kjenner dem? Det høres absurd ut. Endret 21. mai 2013 av oophus_3do 5 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Som jeg skrev tidligere. Du er ubrukelig for samfunnet og fortjener å bli innlagt. Det at du i det hele tatt prøver å unnskylde deg for å ha pekt en kniv mot noen, forteller meg bare at du er syk i hodet og trenger hjelp. En hver oppgående person hadde fikset dette på en annen måte. Hvis du virkelig blir banket opp hjemme, så spør jeg tvilende på det ettersom du har vært gammel nok i årevis til å få gjort noe med det. Jeg er rimelig sikker på at både faren din og moren din har all sin grunn til å være forbanna på deg og regelrett kaste deg ut hvis du er medlem av gjenger og løper rundt med kniver og bruker det til å true dem. Du må ha gått veldi langt hvis din egen mor valgte å ringe politiet på sin egen sønn, slikt skjer ikke av at du er et englebarn der alle andre er slemme mot deg. Samtidig er det synd på deg pga du ikke får lange nok røykepauser i fengsel. Pff.. tulling. Jeg trur deg fatisk ikke. Jeg trur du er grunnen til at livet ditt er dritt, og ikke "alle andre". Dine venner skal liksom sende gjenger på deg fordi du kjenner dem? Det høres absurd ut. Du kjenner meg ikke, og du vet ingenting om meg, hvordan man situasjon har vært og er, så jeg vil be deg om 2 ting; Dra til HELVETE og ikke gidd å kommenter flere innlegg her i denne tråden..! Jeg er btw. ikke medlem i noen som helst gjeng, og har aldri vært det. Lenke til kommentar
Populært innlegg oophus_3do Skrevet 21. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 21. mai 2013 Nei du har rett. Jeg kjenner deg ikke, og alt jeg har å gå ut fra er innleggene dine og informasjonen jeg får fra dem. Men det er et faresignal når du: Har kniv i lomma til enhver tid. Mesteparten av vennene dine er gjengmedlemmer. Har kniven på deg pga vennene dine som er gjengmedlemmer plutselig skal sende andre gjengmedlemmer på deg? Morra di ringte politiet for å få deg ut av huset. I tillegg så har vi jo første posten der du tar opp tulleting som at du mener politiet var urimelige pga de gav deg for korte eller for få røykepauser.. Er du seriøs? I mine øyne så mister du i hvert fall kredibilitet sett på de faktaene du selv har skrevet inn her. 10 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Du kjenner meg ikke, og du vet ingenting om meg, hvordan man situasjon har vært og er Basert på de trådene du har laget virker du ikke akkurat som en person det er lett å ha med å gjøre. Kanskje har du hatt det vanskelig, men du gjør det sannelig ikke lettere for deg selv slik du framstår her. Tror du må tørre å se litt mer på deg selv og ikke bare legge all skyld på alle andre hele tiden. 2 Lenke til kommentar
manu98 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) Hvor har du alt dette fra (tenker hovedsakelig på det med jobb)? Mitt største ønske her og nå er faktisk å skaffe meg en utdannelse og skaffe meg en jobb som Forsvarsadvokat i privat praksis.. Jeg har ingen planer om å leve på NAV resten av livet heller. Saksøkingen gjør jeg fordi erstatning er noe jeg har krav på, og jeg trenger sårbart mer penger enn 5.000 per 14. dag. Mye penger mener du at du skal ha hver 14 dag? siden 5k er ingenting for deg, ikke at du har gjort noe for å fortjene å få penger da,,, prøv å søk deg jobb til verna bedrift btw, tror du hadde passa godt inn der,,, Endret 22. mai 2013 av manu98 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå