Cooky Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Hmm. Høres ikke ut som en god far. Beklager. Men skriver kommentar på det du sier uten å vite noe mer. Uansett: Hvorfor stikker du ikke bare av? Det må da vel være bedre det, så slipper du fyren?... Jeg har et besøksforbud som gjelder frem til August (ca. 3 måneder), så med andre ord så bor jeg ikke der lenger, men på en vandrerhjem i sentrum, som en midlertidig bolig som NAV har ordnet for meg frem til jeg får en kommunal leilighet (ca. 3 uker til). Jeg kommer ikke til å flytte tilbake. Den eneste gangen jeg kommer til å dra tilbake dit vil være når besøksforbudet ikke gjelder lenger, og da vil det bare være for å hente resten av tingene mine. Etter dette har jeg ingen planer eller ønsker om å ha noen som helst kontakt med familien igjen, hovedsakelig fordi de nærmest kastet meg ut på gaten. 5 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Hva forventet du egentlig? Trodde du at politiet skulle ta deg med til Tusenfryd? Varetekt er ubehagelig. Slik er det både fordi varetekten skal være en straff og fordi resten av samfunnet skal beskyttes. 8 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Spørsmål til Cooky: Brukte du noen legemiddler/medisiner i den perioden du truet din far? Jeg er bare nyskjerrig. Jeg tror det kan ha en sammenheng. Jeg har selv blitt medisinert med medisiner som gjorde at jeg fikk meg til å gjøre rare ting, som jeg ikke ville gjort uten medisiner (...) Så jeg spør av ren nysgjerrighet. Jeg gikk, og går fortsatt fast på Rivotril for dystonien, men Rivotril var ikke årsaken til dette, siden jeg alltid har vært slik etter jeg fylte 18 og han ble voldelig mot meg personlig igjen. Kniven har jeg etter det alltid hatt i bukselommen, og fortalt han dette så han ikke skulle prøve seg på noe mer. Noe som funket. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Hva forventet du egentlig? Trodde du at politiet skulle ta deg med til Tusenfryd? Varetekt er ubehagelig. Slik er det både fordi varetekten skal være en straff og fordi resten av samfunnet skal beskyttes. Varetekt er ALDRI en god løsning uansett dersom personen er psykisk syk. Å sette meg i varetekt, og tvangsinnlegge meg i 10 dager har faktisk økt depresjonen, angsten og irritasjonen/tanker om vold.. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) Ja, jeg skjønner poenget ditt. Man må sette spørsmålstegn ved det. Vi kan jo ikke vite alle detaljer så vi kan jo ikke si noe helt sikkert. Om faren er voldelig osv er det fort at man kan bli forbannet. Ja. Jeg har selv hatt en voldelig far. Ikke sånn voldelig at han slo meg med knyttneven og sånt. Mer at han tok tak i ørene mine, og dro meg på rommet. Og fikk ofte sånn "god gammeldags juling" i form av "ris på rompa" og sånt, og noen ganger brukte han underarmen til å presse meg opp mot veggen. Litt aggresjonsproblemer kanskje... Men jeg hadde jo alltid gjort noe galt, men få unntak. Da jeg var 16 år eller noe, så fant jeg ikke meg i det lenger, og prøvde å slå tilbake uten å treffe. Og brøyt med han... Men etter det har han ikke rørt meg. Uansett, han er en anstendig mann, som trodde at han gjorde det som var riktig, og som ville fungere. Så jeg har tilgitt han fulstendig i dag. Og vi har et godt forhold. Ikke alle har det slik. En kammerat av meg, som bodde i veien nedenfor oss, hadde en alkoholiker til far, som slo ham ofte svært brutalt, MYE verre enn min far, og han ble til og med nesten-druknet i håndvasken, og kastet i senga. Osv. Han var full og likte å banke sønnen sin... Fælt å tenke på. Han stengte også sønnen ute. Altså kastet ham ut, og ba han om å finne et annet sted å bo, for han ville ikke ha noe mer med han å gjøre mer. Så kammeraten min, som 13 åring, måtte dra til Oslo for å finne onkelen sin, å se om han kunne ta seg av ham... Og der ble han møtt av en gjeng som (...) ja, historien er lang, men uansett, han fikk litt urettmessig pryl av dem, som de ønsket å gjøre opp med ham i etterkant da de fant ut at de hadde tatt feil mann (De tilbydde ham beskyttelse resten av livet), så ble han vel mer eller mindre en del av underverdenen tror jeg.. Uansett, så gikk det vel forholdsvis bra med ham. Nå i dag har jeg fått oppigjen kontakten med ham, og han er en ålreit fyr, som har mye på hjertet.... I voksen alder fikk han lyst til å gi faren sin juling, noe han har gjort flere ganger, og jeg har sagt at jeg har støttet kammeraten min 100% i det han gjorde. Det fortjente den gamle jævlen... En jævel som til og med knullet dama til kammeraten min sammen med en annen onkel, slik at kammeraten min så dette da han gikk in døra hos faren sin.... Tenk deg det selv, hvordan det måtte ha vært.... Endret 18. mai 2013 av turbonello 4 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Jeg har et besøksforbud som gjelder frem til August (ca. 3 måneder), så med andre ord så bor jeg ikke der lenger, men på en vandrerhjem i sentrum, som en midlertidig bolig som NAV har ordnet for meg frem til jeg får en kommunal leilighet (ca. 3 uker til). Jeg kommer ikke til å flytte tilbake. Den eneste gangen jeg kommer til å dra tilbake dit vil være når besøksforbudet ikke gjelder lenger, og da vil det bare være for å hente resten av tingene mine. Etter dette har jeg ingen planer eller ønsker om å ha noen som helst kontakt med familien igjen, hovedsakelig fordi de nærmest kastet meg ut på gaten. Alt du skrev her er fornuftig! ikke tvil på det en gang. Gjør det du skriver her, og jeg tror du har fremtiden foran deg! Virkelig! du fortjener mye bedre enn det du har gått igjennom. Tvi tvi! Dette ordner seg! Lykke til vidre! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Ja. Jeg har selv hatt en voldelig far. Ikke sånn voldelig at han slo meg med knyttneven og sånt. Mer at han tok tak i ørene mine, og dro meg på rommet. Og fikk ofte sånn "god gammeldags juling" i form av "ris på rompa" og sånt, og noen ganger brukte han underarmen til å presse meg opp mot veggen. Litt aggresjonsproblemer kanskje... Men jeg hadde jo alltid gjort noe galt, men få unntak. Da jeg var 16 år eller noe, så fant jeg ikke meg i det lenger, og prøvde å slå tilbake uten å treffe. Og brøyt med han... Men etter det har han ikke rørt meg. Uansett, han er en anstendig mann, som trodde at han gjorde det som var riktig, og som ville fungere. Så jeg har tilgitt han fulstendig i dag. Og vi har et godt forhold. Ikke alle har det slik. En kammerat av meg, som bodde i veien nedenfor oss, hadde en alkoholiker til far, som slo ham ofte svært brutalt, MYE verre enn min far, og han ble til og med nesten-druknet i håndvasken, og kastet i senga. Osv. Han var full og likte å banke sønnen sin... Fælt å tenke på. Han stengte også sønnen ute. Altså kastet ham ut, og ba han om å finne et annet sted å bo, for han ville ikke ha noe mer med han å gjøre mer. Så kammeraten min, som 13 åring, måtte dra til Oslo for å finne onkelen sin, å se om han kunne ta seg av ham... Og der ble han møtt av en gjeng som (...) ja, historien er lang, men uansett, han fikk litt urettmessig pryl av dem, som de ønsket å gjøre opp med ham i etterkant da de fant ut at de hadde tatt feil mann (De tilbydde ham beskyttelse resten av livet), så ble han vel mer eller mindre en del av underverdenen tror jeg.. Uansett, så gikk det vel forholdsvis bra med ham. Nå i dag har jeg fått oppigjen kontakten med ham, og han er en ålreit fyr, som har mye på hjertet.... I voksen alder fikk han lyst til å gi faren sin juling, noe han har gjort flere ganger, og jeg har sagt at jeg har støttet kammeraten min 100% i det han gjorde. Det fortjente den gamle jævlen... En jævel som til og med knullet dama til kammeraten min sammen med en annen onkel, slik at kammeraten min så dette da han gikk in døra hos faren sin.... Tenk deg det selv, hvordan det måtte ha vært.... skjønner dette. Enkelte fortjener det bare og da må de få det inn med knyttnever. Som faren til denne mannen. Det skal ikke være lett.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Varetekt er ALDRI en god løsning uansett dersom personen er psykisk syk. Å sette meg i varetekt, og tvangsinnlegge meg i 10 dager har faktisk økt depresjonen, angsten og irritasjonen/tanker om vold.. Det er slik at man nesten må sette deg i varetekt når du muligens er voldelig, for andre sin sikkerhet. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 skjønner dette. Enkelte fortjener det bare og da må de få det inn med knyttnever. Som faren til denne mannen. Det skal ikke være lett.. Helt enig! Nei, det skal ikke det... Trist er det, men sant.Det er mange som faller av på grunn av slike foreldre og blir rusmissbrukere også. Dagens lovgivning straffer slike mennesker, og glemmer helt at dette er mennesker som i all hovedsak trenger hjelp, og ikke straff. Derfor er avkriminalisering av narkotika et viktig skritt i riktig retning, samt ha hovedfokus på forebygging, og på lavterskeltilbud. Det er dette vi i Venstre kjemper for. De svakeste, som mange av de andre partiene ikke anser som viktige, da svært få velgere syntes synd på de narkomane, som svært mange mener må ta konsekvensene for va DE har gjort selv... Akkurat som man velger det miljøet man vokser opp i... Akkurat som man velger sine foreldre, osv... Uansett: Oppfordrer jeg folk til å stemme på partier som vil hjelpe de narkomane som som oftest har hatt så store problemer i barndommen, at dette er grunnen til at de havnet sjevt ut i utgangspunktet.... Barnevernet er heller ikke altid bra, og det er nok en grunn til å avkriminalisere, samt gjøre det som må gjøres for å redde flest mulig! Det er slik at man nesten må sette deg i varetekt når du muligens er voldelig, for andre sin sikkerhet. Men de skal behandle mennesker med respekt, og toleranse. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 fangene i USA drømmer om det du opplevde Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 fangene i USA drømmer om det du opplevde Men de blir dårligre mennesker når de kommer ut av fengselene der, enn da de kom inn. Det er jeg overbevist om. USA er ikke akkurat noe forbilde på det området! Snarere tvert i mot, det er et bilde på hvordan man ikke gjør det... Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 Det er slik at man nesten må sette deg i varetekt når du muligens er voldelig, for andre sin sikkerhet. Ikke dersom personen har psykiske problemer. Da er tvangsinnleggelse en mye bedre løsning. Der blir man iallefall ikke så psykisk skadet/traumatisert som i varetekt eller fengsel. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Dersom det er noen som skal tvangsinnlegges eller fortjener fengsel er det faren min, med tanke på at han har vært voldelig og slik påført meg psykiske lidelser, og truet med å drepe alle i familien pluss seg selv. Her er hvor det går galt, og dette er sjeldent helsevesen eller politi klarer å ta tak i årsaker til familieproblemer. De står der bare klar til å bure deg inne om du overreagerer. Jeg forstår at du trakk kniven. Ingen her inne har rett til å dømme deg for det. 3 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Her er hvor det går galt, og dette er sjeldent helsevesen eller politi klarer å ta tak i årsaker til familieproblemer. De står der bare klar til å bure deg inne om du overreagerer. Du sier altså at vi har et så dårlig politi og helsevesen her i Norge at de ikke kommer til å ville gjøre noe med slike trusler før det er for sent (altså når han faktisk har drept seg selv, og resten av familien, dersom det en gang skjer)? Endret 20. mai 2013 av Cooky Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Du sier altså at vi har et så dårlig politi og helsevesen her i Norge at de ikke kommer til å ville gjøre noe med slike trusler før det er for sent (altså når han faktisk har drept seg selv, og resten av familien, dersom det en gang skjer)? Vil og kan er to vidt forskjellige ting. I praksis er familiesaker ofte for kompliserte til at politiet klarer å løse de. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Det er heller ikke politiets oppgave å løse konflikter i familier. 1 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 Det er heller ikke politiets oppgave å løse konflikter i familier. Ikke engang når det er snakk om drapstrusler? Virket iallefall for meg som om det var politiet sin oppgave å løse "konflikter" i familien i min sak, iallefall. 1 Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Når du faktisk får deg til å true din egen far med kniv, føler du da at du er mentalt stabil? Det at noen er i ens egen familie er intet hinder for at de kan være grusomme og ufyselige. Snarere tvert imot. Varetekt er ubehagelig. Slik er det både fordi varetekten skal være en straff og fordi resten av samfunnet skal beskyttes. Varetekt er ikke straff. Bøter og fengsel er straff. Varetekt er trygg oppbevaring for å hindre bevisforspillelse og, som du skriver, beskytte samfundet. Det er heller ikke politiets oppgave å løse konflikter i familier. Konflikter innad i familie skiller seg ikke fra andre konflikter. Så snart det er snakk om alvorlige trusler eller vold er det selvsagt en politisak. 2 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Varetekt er ALDRI en god løsning uansett dersom personen er psykisk syk. Å sette meg i varetekt, og tvangsinnlegge meg i 10 dager har faktisk økt depresjonen, angsten og irritasjonen/tanker om vold.. Alle driter i deg. Du er ikke verdt mye for oss i samfunnet om du løper rundt på sterke medisiner og klager over korte røykepaser etter at du har truet faren din med kniv. Samme hvor idiotisk faren din er så viser du vell bare at du ikke har lært noe av det og gjør akkurat det samme som han har gjort. Det å få deg tvangsinnlagt vil være en interesse som samtlige her inne burde inneha ettersom du er en trussel for folk flest. 4 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Ikke engang når det er snakk om drapstrusler? Virket iallefall for meg som om det var politiet sin oppgave å løse "konflikter" i familien i min sak, iallefall. Konflikter innad i familie skiller seg ikke fra andre konflikter. Så snart det er snakk om alvorlige trusler eller vold er det selvsagt en politisak. Ja, trusler, vold og andre lovbrudd er politiet sin sak, når det har gått så langt. Det at man ikke tåler trynet på faren sin, derimot, er noe annet. Det beste ville vært å løse det problemet sammen med en familieterapeut, men i trådstarters tifelle er det kanskje for sent. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå