Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Merkelig lukt fra nye gardiner

Anbefalte innlegg

Gikk til innkjøp av nye gardiner for en ukes tid siden. Da jeg tok paret ut av embalasjen kjente jeg en smålig kjemisk lukt, men tenkte ikke noe mer over det. Fikk hengt de opp og var fornøyd med det, tross litt irrterende brett.

I dag la jeg merke til en merkelig lukt i hele leiligheten som stammer fra gardinene. Det er som en blanding av sur sneip og svette gymsokker.

Har vurdert å slenge de i vasken, men kunne tenkt meg å slippe siden jeg ikke har mulighet til å stryke de etter vask. Har de nå på lufting.

Er det vanlig at enkelte nye gardiner kan lukte slik? Gardinene er av den tette typen med en slags hvit tynn plastikk på ene siden.

Takler i grunn ulukt veldig dårlig og har litt små-hetta for at det skal sette seg på alt av møbler o.l.

Edit: Tok meg en bedre kikk på siden jeg bestilte fra. Viser seg at andre klager på lukta, så er ikke alene.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsøkte med en vask nå, så får vi se. Heldigvis ble de ikke skrukkete. Tar en luktetest når de har tørket.

Ville helst unngå vask da det er et helvete å nå opp til gardinstanga, men det gikk seg til.

Edit: Henger igjen en del lukt etter første vask. Hiver de inn en runde til.

Edit 2: Etter runde nummer to henger det fortsatt lukt igjen.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...