larshalvar Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Hei, har nettopp satt sammen utvalgte komponenter i et streacom-kabinett, skal etter planen fungere som HTPC bare jeg får den til å fungere. Er satt sammen med overnevnte hovedkort og AMD A4 5300 CPU. Øvrige komponenter: Streacom NANO150 PSU Adapter Streacom ST-OB2 DVD±RW/Blu-Ray Reader Streacom FC5S EVO Sølv Crucial DDR3 Ballistix Sport VLP 8GB KIT Intel® SSD 520 Series 120GB 2.5" Det som skjedde når jeg bootet første gang og som skjer hver gang er at jeg trykker "Del" når jeg slår på helt til jeg kommer til skjermvindu som sier "trykk F1 for setup" (altså BIOS). Gjør dette, kommer inn i BIOS-menyen, og kan navigere her i alt fra 2-10 sekunder før alt går i frys. Har prøvd å koble fra og sette sammen igjen alle tilkoblinger, har koblet fra og bootet først uten optisk drev og senere uten harddisk, har prøvd forskjellige varianter med ram-brikkene uten forskjell. Det jeg ser i BIOS-menyen er ikke alarmerende med tanke på CPU-temperatur osv. Noen som har erfart lignende og/eller kan ha en tanke om hvor problemet ligger? På forhånd takk for gode forslag og all hjelp Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Ram timings kan gjøre det der! Se om en cmos reset funker om du ikke har en ram ok knapp. Prøv med en ram brikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå