ProXymus Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Har laget et script som registrerer folk o.l som jeg skal bruke på siden min... Jeg prøver å stoppe folk fra vanlige ting som å ha samme nick/email som andre.. men jeg klarer ikke å få det til å funke helt.. En bruker kan registrere seg som nick mens en annen kan prøve å registrere seg som nick.. men det går ikke fordi de er helt like, men hvis han skriver fesk NICK går det helt fint.. hvordan kan jeg gjøre en stopper på dette? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Det jeg vil anbefale er å bare tillate nick med små bokstaver (selv om jeg ikke ser problemet med at folk bruker samme ord med forskjellig case). det du trenger da er å kjøre en strtolower($variabel) før nicket blir sammenlignet med innholdet i databasen og evt. lagt til. Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Ja det var det jeg tenkte på... men jeg håpet det kansje var en bedre måte... noen tips om en bra måte å gjøre dette med flere variabler i en array? tenkte at foreach var en bra løsning? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Tjaa.. Du kan jo se i manualen til mysql om hvordan man kan gjøre det direkte i spørringen. Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Dette var den beste løsningen min: if ( strtolower($post['username']) == strtolower($db['username']) ) { // Script for å stoppe scripten med en feilmelding } Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 funksjonen array_map kan du bruke for å kjøre en funksjon på en liste. mysql har også upper() og lower() tror jeg for å konvertere til små/store bokstaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå