kneecaps Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Sitter i et nettverk med en D-link DIR-615 (firmvare 4.0), med flere PCer, nettbrett og smarttelefoner koblet til i tid og utide. To problemer ser ut til å oppstå ofte: -Det ene er en DNS feil (DNS server nås ikke, eneste som hjelper er å restarte ruteren. Restaring av PC, nettverkskort, ipconfig /flushdns/release/renew, manuelt oppsett av DNS server på ruter/PC, +++ funker ikke. -Det andre er at jeg mister tilkoblingen til ruteren trådløst, og kan ikke koble meg til igjen. Den eneste feilmedlingen jeg får opp er at det er et autentiseringsproblem (både på PC og smarttelefon). Her hjelper kun neadertalertrikset (dra ut stikkontakten fra ruteren og rope "UGGABUGGA" og sette den inn igjen). Noen som har noen gode forslag til løsning før ruteren rutielt ofres til PC gudene? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Sjekk om din versjon av routeren støttes av DD-WRT. Hvis den støttes så flash den og juster effekten på trådløsnettet til f.eks 20mW (normalt brukes 28mW i Norge). Da burde den bli stabil og grei ved normal last. Hvis du ikke opplever flere avbrudd, kan du prøve å justere opp effekten om du behøver lengre rekkevidde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå