Gå til innhold

Beste spillmus!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

You kiddin' me? En mus er ikke bare pris, det er størrelse, grep, antall knapper, funksjonalitet, kvalitet, sensor, utseende og LEDs (for noen er visst det også viktig :green: ) - og ennå så har jeg vel glemt av noe!

 

Så eksakt hva er du ute etter? Budsjett? Hva slags spill?

 

 

Men what the hell, Razer Deathadder og Steelseries Sensei er gode valg (det finnes forøvrig ørten liknende tråder om random mus).

Lenke til kommentar

Som nevnt over, så handler det ikke bare om pris. Hvilken type mus har du hatt før? Er du fornøyd med den? For eksempel så er Razer Naga forskjellige i form i forhold til Razer Deathadder.

 

Og når først både Deathadder og Naga er nevnt, så har det litt med hvilke spill du spiller også. Dersom du spiller mye MMORPG spill så vil Naga være god pga. funksjonaliteten (alle knappene den har).

 

Alt i alt vil jeg si at form er noe av det viktigste, og ikke minst kvalitet. Jeg personlig liker ikke Naga pga. den litt for runde formen og bruker selv Deathadder.

Lenke til kommentar

Bruker, som tidl. nevnt, Razer Deathadder. Er forøvrig veldig fornøyd med den, men det er alikevel et par småting jeg ikke er like fornøyd med.

 

- Man bruker Razer Synapse, som er et software fra Razer som er nødvending for å kunne stille inn DPS, eventuelle makroer, bytte på knapper, mouse acceleration osv. Programmet i seg selv er greit, men er ofte tregt og kan krasje, noe som er veldig irriterende da DPSen øker (til standard som jeg tror er 3500, og da øker hastigheten på musen). Krasjer sjelden når jeg spiller, men de gangene det skjer er det irriterende da jeg MÅ ha akkurat en spesiell sensitivity og DPS. Programmet er til tider litt tregt å starte opp, dersom det kræsjer eller booter opp.

 

- Er veldig "fragile". Merker til tider at høyre museknapp svikter og må trykk skikkelig hardt ned på den for at den skal fungere skikkelig igjen.

 

- Ledningen er stiv og delvis krøllete. Kan vel være litt min feil òg, men den er veldig stiv og er plasser der den er bøyd. Dog skaper ikke dette noen problemer.

 

Synes forøvrig musen er veldig bra og er klart den beste jeg har brukt. Ingenting å si på responstid eller noe annet når det kommer til specs. Problemene jeg har hatt er forøvrig ganske små og sjelden at de inntreffer (krasj i software og problemet med høyre museknapp).

Endret av HawkeyeFtw
Lenke til kommentar

Under 300 da?

 

CM Storm Xornet, ca. 150kr. Lett, perfekt for medium/små hender med claw grip, solid byggkvalitet, vanvittig mye valuta for pengene.

 

Storebroren Spawn koster ca. 250-300, samme layout og form, men høyere DPI og programvare følger med.

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

Storfornøyd med min Razer Taipan, koster vel rundt 500-600kr nå. Jeg må ha ambidexterous mus (passer for begge hender), og det finnes vel ikke så mange andre å velge mellom som har tommelknapper på høyre side. Før denne brukte jeg en Razer Diamondback i 8 år, som desverre ble slitt ut.

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...