Gå til innhold

Ny vifte for P4 2,4MHz

Anbefalte innlegg

Jeg har en P4 2,4 som kjøles med den originale boxed vifta.

Syns at denne bråker litt vel mye, og kunne tenkt meg å bytte med en som går litt stillere.

Jeg overklokker ikke og har vel heller ikke noen spesielle planer om å overklokke noe særlig.

Hvilken vifte bør jeg evt. bytte med? Den trenger jo forsåvidt ikke kjøle bedre enn originalvifta, bare antall db går ned.

Er det andre ting jeg kan gjøre for å redusere støyen fra vifta?

Når det gjelder kjølepasta, så fulgte ikke det med i boxed-pakka. Vil dette utgjøre mye i kjøleeffekt?

Da tenker jeg på at man evt. kan bytte med en stille vifte som kanskje kjøler dårligere, men at pasta'n tar igjen den tapte kjøleeffekten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er Volcano 11 for intel da? :-?

Tsunami vifta bråker nesten ikke, men kjøle evnen er jeg ikke så sikker på enda.. hm... installerte den for 2 dager siden, men tempen ligger over 60*C etter litt spilling, ellers hadde den vært og anbefale, eller jeg har gjort noe galt :D

André.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er overbevist så er dette et utdrag av testen overklokking.no gjorde av kjøleren..

Black Silence lever virkelig opp til navnet sitt! Den overdøves faktisk av harddiskene mine - og de er MEGET stille (Barracuda IV og Western Digital Caviar). Selv når jeg stikker hodet inn i kabinettet kan jeg ikke høre kjøleren som annet enn et svakt, svakt sus. Kort sagt: Black Silence støyer ikke i det hele tatt!.....MIST Black Silence har god finish, god ytelse og støyer meget lite. Det er det som er hensikten med kjøleren, og disse målene er nådd..... Kvaliteten er upåklagelig, og prisen er hyggelig. Alt i alt et produkt som holder hva det lover: god kjøling med lav støy.

Karakter: 6/6

Lenke til kommentar
"]Sorry, klarer ikke å dy meg. Med en P4 på 2.4MHz trenger du hverken vifte eller kjøler. Men en 2.4GHz ville jeg fulgt noen av alternativene som er gitt her over....

:) Ok. Var litt rask der. Selvsagt GHz.

Mist Black Silence er nå bestilt.

Takk for svar og tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...