sevs Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) Hei Kan jeg bruke en ekstern enhet (f.eks mp3-spiller) gjennom mikrofonporten til en pc? (den rosa ofc), og hvordan? Endret 18. mai 2013 av sevs Lenke til kommentar
fenele Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Hvorfor bruker du ikke line in porten i steden? (den blå). Lenke til kommentar
sevs Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Har ikke. Finnes ikke på laptoper lengre, og gidder ikke å ta ut et tower for å bruke porten på baksida hele tiden Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Det skal fungere ja. Meiner eg har lese at det ikkje fungerer på enkelte eldre maskiner, men ikkje heilt sikker der. Det viktige å merke seg er at mikrofoninngangen er meir sensitiv, så du må passe på at volumet ikkje blir for høgt. I første omgang kan du skru ned volumet på både spelar og PC, og deretter justere det opp etter behov. Mikrofoninngangen er i tillegg mono, så du vil ikkje få stereolyd. Plugg i ledningen og aktiver mikrofoninngangen på PC-en. Det kan vere lurt å studere innstillingane litt i tillegg. På min PC (Windows 8) har eg ein funksjon under eigenskapane til mikrofonen som heiter "Noise Suppression". Når den er aktivert blir lyden dårleg. Så fort eg deaktiverer funksjonen, blir lyden bra. Den er meint å hindre støy når du brukar ein mikrofon, men vil berre lage problem når du brukar inngangen som ein linjeinngang. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Ok, takk Trodde at man måtte ha en motstand på jord for å gjøre dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå