Jippkannes Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Hei, Jeg kjøpte ASUS RT-AC66U 11AC N1750 Router for en stund tilbake (1-2mnd). Jeg har ikke hatt noe problem med rekkevidde eller signal fra selve routeren, men av og til når jeg spiller og skyper, så mister jeg forbindelse med internetten. Har aldri hatt dette problemet med tidligere routere og internettleverandøren er stabil (NTE). Er klar over at routere i nabolaget kan forstyrre signaler, men routeren er satt på automatisk valg av kanaler, så da skal den vel velge en frekvens som ikke forstyrres av andre? Evt. må man gjøre noen forandringer på mottakerne (pc, pads, mobiler) for at internettforbindelsen skal være stabil? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Jeg regner med at du bruker 5GHz-nettet? Jeg har skrudd av 2.4GHz-radioen på min fordi jeg ikke trenger det. Har foreløpig ikke opplevd noen problemer med min router, men har bare hatt den oppe i 2-3 dager så langt. Lenke til kommentar
Jippkannes Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Jeg regner med at du bruker 5GHz-nettet? Jeg har skrudd av 2.4GHz-radioen på min fordi jeg ikke trenger det. Har foreløpig ikke opplevd noen problemer med min router, men har bare hatt den oppe i 2-3 dager så langt. Har vel strengt tatt trodd at man bruker begge (som jeg tolker det) da de ulike frekvensene brukes til ulike komponenter (mobiler, pc, padder osv)....? Men skal se om det går an å deaktivere en av dem og se hvordan det går. Det som er så rart er at det kommer og går i bølger (noen dager er det ingen problemer, andre dager så klikker den helt og kan dette ut hvert 10. minutt). Takk for svaret Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Med mindre du har noen ganske gamle telefoner eller PCer som skal kobles til så bør det være uproblematisk å kun kjøre 5GHz. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Logg inn på routeren og sjekk systemloggen. Se om du finner noen feilmelding der. Her er f.eks et problem med forbindelse til modem: Sep 18 16:25:18 WAN Connection: Ethernet link down. Sep 18 16:25:23 WAN Connection: Ethernet link up. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå