Gå til innhold

The Houses of Parliament-London


Gjest Slettet-Znib2BjT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott bilde! Hvis jeg skulle gjort noe annerledes, så ville jeg panorert kameraet litt mer mot høyre, slik at Big Ben ikke sto fullt så langt ute som det gjør nå. Det er jo tross alt det som er hovedmotivet her, og ikke de ymse bygningene som er til venstre. (gyldne snitt)

 

I tillegg så tror jeg et gradert ND-filter hadde hjulpet med å få frem litt mer kontraster fra bygningene i forgrunnen. Akkurat nå er det litt for mørkt. Hvis du hadde brukt et gradert ND-filter, kunne du blendet ned skyene (riktignok med litt bekostning på tårnenene), men du kunne samtidig sluppet inn mer lys i forgrunnen.

 

Hva synes du om bildet selv?

 

edit: Glemte å nevne at det var beklagelig at de drev med vedlikehold på bygningene når du tok bildet ditt, men slikt er det dessverre lite å gjøre med når en ikke er i London hver dag :)

Endret av v3g4rd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Znib2BjT

Jeg er helt enig at Big Ben burde vært mer inn i bildet. Har flere versjoner av dette bildet og holder på å få dempet skyene uten at det går ut over kontrastene. Har en versjon der bygningene er lysere, men synes det blir litt mismatch da belysningen blir for fremtredene på et såpass lys bilde. Var ganske mørkt da bildet ble tatt. Nytt kamera og ble litt overrasket av kvaliteten uten bruk av stativ. Hadde det vært mer lys kunne et gradert filter ha gitt en fin effekt. Enig med deg. Takk for tilbakemeldingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...