Gå til innhold

Ferdigstekt kylling - hvilket merke er best?

Anbefalte innlegg

Hei.

Spørsmålet mitt er enkelt; hvilken produsent lager den beste ferdigstekte kyllingen? Jeg tenker da på hele kyllinger som varmes i ovnen.

Det går en del av dette i den travle hverdagen, og jeg har inntrykk av at kvaliteten varierer stort. Til nå synes jeg Prior smaker best, mens en del billigmerker smaker fuglefor.

Noen som har erfaring med hva som er best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå spiser jeg veldig sjeldent kylling på den måten, og har derfor ikke noe tips til deg annet enn at Prior sin ikke er spesielt god, og jeg derfor er overbevist om at det må finnes noe bedre. En ting er krydderet de har dyttet på, men det er også noe merkelig med konsistensen på selve kjøttet. Har du smakt hjemmeslaktet kylling eller kylling fra kvalitetsprodusenter som for eksempel Stange så skjønner du raskt at det er noe gale.

Lenke til kommentar

Nå spiser jeg veldig sjeldent kylling på den måten, og har derfor ikke noe tips til deg annet enn at Prior sin ikke er spesielt god, og jeg derfor er overbevist om at det må finnes noe bedre. En ting er krydderet de har dyttet på, men det er også noe merkelig med konsistensen på selve kjøttet. Har du smakt hjemmeslaktet kylling eller kylling fra kvalitetsprodusenter som for eksempel Stange så skjønner du raskt at det er noe gale.

Hvor selger de kvalitetskylling? Finner jo bare ferdigkylling på vanlige butikker.

Forøvrig synes jeg Prior sin ferdigkylling er noe av det bedre jeg har smakt. Mange andre produsenter lager kylling som smaker fuglefòr. Men hvis rå kylling av spesifikke produsenter smaker bedre, er jo dette mer interessant.

Lenke til kommentar

Prøv Stange, de selger hele, rå kyllinger. Da må du krydre og steke selv, og det kan jo gå galt, men om du treffer vil resultatet være overlegent ferdiggrillet Prior. Stangekylling smaker rett og slett friskere, i tillegg til at de har en mye bedre konsistens; mye mer "sprett". De negative sidene er jo så klart tilberedningstid og mulige menneskelige feil...og pris.

Selv pleier jeg å kjøpe Stange sine kyllinglår. De steker jeg i en blanding av smør og olje parfymert med hvitløk og frisk rosmarin. Jeg syns det er enklest å få et godt resultat i en litt stor jerngryte; sprøtt skinn er himmelsk!

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Irriterer meg fremdeles over at REMA av alle ting kjøpte opp Stange. Nå er de helt ute av de andre kjedene. Min lokale Meny-butikk som før hadde et godt utvalg av Stange-produkter har nå noe greier fra deres eget merke i stedet (Jakobs). Greit nok, kvaliteten er sikkert god, men jeg liker å kjøpe kylling som minimum er merket med opprinnelsessted og helst type fór, tilgang på dagslys, slaktemetode osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...