Gå til innhold

Har fått en del bøter som jeg nekter å betale, er d en regel som sier at det vil forsvinne om noen år? eiger ingenting, har ikke jobb

Anbefalte innlegg

Ja, å ikke etterkomme pålegg fra politiet er straffbart. Flytt til skogs om du ikke klarer å fungere i et samfunn med regler.

Da er det på tide å vokse opp.

handler ikke om å "vokse opp", men mer om å godta eller akseptere d som er realiteten for de fleste...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Realiteten er at vi har lover og regler.

laget for at alle skal adlyde en høyere boss, everyone got a boss, ikke sant? jeg har veldi mye å si om dette, som vil vise dej til sist at alt er bygd for at livet skal bli som et maur-tube...

mens de som bygde maurtuben lever ikke med penger, men heller av en stor cirkel der alle hjem har sine små oppgåver når d gjelder å komme med dyrka mat til cirkelen. og alt blir delt likt. så har du resten av tilden på å faktisk leve, og leve på et annet måte. Vi er ikke født på en død stein men heler et levene universe som har og kommer til å skape alt for oss :)

Endret av Pereinar20
Lenke til kommentar

Uff.

Kjenner jeg blir flau.

Vil helst bare si at du må betale bøtene dine, når SI mottar de forsvinner de aldri.

Men det beste hadde vært å vise denne tråden til moren din, så hun kan gi deg litt god gammeldags husarrest.

22 med akademisk utdannelse? Hadde jeg aldri trodd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En markedsanalytiker som skriver så ræva?

Min gjetning er at dersom dette ikke er et troll er det enten en blitzer eller en stakkars innvandrer som har hatt puter under armene gjennom hele oppveksten.

En markedsanalytiker som ikke eier noe? :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

laget for at alle skal adlyde en høyere boss, everyone got a boss, ikke sant? jeg har veldi mye å si om dette, som vil vise dej til sist at alt er bygd for at livet skal bli som et maur-tube...

mens de som bygde maurtuben lever ikke med penger, men heller av en stor cirkel der alle hjem har sine små oppgåver når d gjelder å komme med dyrka mat til cirkelen. og alt blir delt likt. så har du resten av tilden på å faktisk leve, og leve på et annet måte. Vi er ikke født på en død stein men heler et levene universe som har og kommer til å skape alt for oss :)

Er det tilfledig at mange som skriver her eller jeg snakker med som har samme holdning som deg faktisk er arbeidsledige og ikke eier nåla i veggen.

Lurer på om det er holdningene som gjør folk fattig og arbeidsledig eller det er lettere å få slike holdninger når man er fattig og arbeidledig.

Noe må det ihvertfall være for det henger mistenkelig godt sammen!!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Fra et rettslig standpunkt finnes det kun en måte disse bøtene forsvinner på, og det er med en gjeldsordning. Det er trolig fra denne ordningen du har disse fem årene på. Men når du er 22 og har arbeidsmuligheter du ikke benytter deg av vil du ikke få noen slik.

Bøter, som andre krav, foreldes etter en tid. Men det holder å avholde utleggsforretning for å forlenge denne fristen. SI er flinke til å holde utleggsforretninger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå, TS har ett viktig poeng da; i vårt samfunn er vi ikke reelt veldig frie til å velge et liv utenom "normen". Det er ikke alltid bra.

Når det er sagt, så mener jeg det er bedre å prøve å følge reglene, holde seg unna trøbbel selv om man er uenig i reglene, og heller bruke energien på å jobbe for endringer enn å komme unna bøter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...