Korporal Kranium Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) Håper det her er hypotetisk, men altså, de du skylder penger må jo få pengene sine på en eller annen måte. Kan ikke helt skjønne hvordan din komplette udugelighet skal gå ut over ærlige bedrifter. Hvem som står for oppryddingen er jeg dessverre usikker på, men vil gjerne følge tråden! Edit: Så nettopp at dette gjaldt i trafikk, hvis dette er saken vil det bety at de beslaglegger eiendelene dine, her da feks. bilen din. Og tvangsselger det. Endret 18. mai 2013 av Alekpowah Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) Nå sier du ikke hvilke bøter det er snakk om, men regjeringen sier: "Betaler ikke den botlagte frivillig, skal boten normalt inndrives. Statens innkrevingssentral og politiet kan tillate botlagte å betale boten i avdrag, jf. straffeprosessloven § 456 annet ledd første punktum. Ved avgjørelsen tas hensyn til beløpets størrelse og den skyldiges økonomiske evne. Slik tillatelse blir gitt ganske ofte. Først etter at inndrivelse forgjeves er forsøkt, er det adgang til å fullbyrde den subsidiære fengselsstraffen, jf. straffeprosessloven § 456 fjerde ledd." Og nei, de forsvinner ikke. Aldri. De kan trekke kontoen din for penger, og ta eiendelene dine. Dessuten vil du slite med å få lån i fremtiden. Funker ikke dette, risikerer du fengselsstraff. Endret 18. mai 2013 av ^Th0mas^ 4 Lenke til kommentar
Pereinar20 Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) det er til SI. altså til staten, og d er bøter for nekting av vise legitimasjon og små ting som er virkelig i mot menneskefriheten som jeg har stått i mot, og har resultert i bøter... hørte noe om at dem kan forsvinne om 5 års tid eller noe. eiger absolutt ingenting Endret 18. mai 2013 av Pereinar20 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Er du seriøs? eller er det kun hypotetisk det her? Du mister da alt, uansett hvor lite det er, og får til slutt fengsel, som ^Thomas^ sa 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 det er til SI. altså til staten, og d er bøter for nekting av vise legitimasjon og små ting som er virkelig i mot menneskefriheten som jeg har stått i mot, og har resultert i bøter... hørte noe om at dem kan forsvinne om 5 års tid eller noe. eiger absolutt ingenting Da havner du i fengsel. Du er alltid forpliktet å vise legitimasjon til en polititjenestemann ved forespørsel. Det har absolutt ingenting med din menneskefrihet å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Da havner du i fengsel. Du er alltid forpliktet å vise legitimasjon til en polititjenestemann ved forespørsel. Det har absolutt ingenting med din menneskefrihet å gjøre. Jeg skjønner hvor TS vil henn med det her, men folk som vil være "fri" og står på "menneskefrihet" fungerer ikke i dagens samfunn, hvis dere skal holde på slik, får dere flytte en plass hvor ingen plager dere, som ikke er så mange plasser lenger i verden. Samfunnet har regler, det får konsekvenser å drite i dem, likegyldig av hvor rett du tror du har. 2 Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 lættis emne..hvorfor ikke bare vise leg og slik og unngå problemer? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 man er vel ikke pliktig å vise legitimasjon dersom man ikke har legitimasjon med seg? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 man er vel ikke pliktig å vise legitimasjon dersom man ikke har legitimasjon med seg? Tror du politiet dropper det av den grunn? Da bruker de andre metoder til å finne ut hvem du er. Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 i og med at dette ligger i trafikkemnet så er det vel mens OP har vært ute og kjørt? Må vel ha gyldig førerbevis med seg da uansett? 2 Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 man er vel ikke pliktig å vise legitimasjon dersom man ikke har legitimasjon med seg? Nei, men man er pliktig å oppgi personalia. 1 Lenke til kommentar
Pereinar20 Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 legitimasjon er en ting, for et par dager så var d e munn brøling med noen folk, og jeg fikk 10 sekunder på å gå derfra, og jeg brukte de 10 sekunda til å snakke om hvorfor de andre blir ikke bedt om å dra derfra med tanke på at dem har like mye skyld. og da ble jeg arrester for å ikke ha oppfylt krava og fikk enda en bot. Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Vel, da burde du begynt å bruke hodet istedet. Hvor gammel er du uansett? 4 Lenke til kommentar
Pereinar20 Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 det er litt mer om rettferd og maktmisbruk.... Vel, da burde du begynt å bruke hodet istedet. Hvor gammel er du uansett? 22 Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Da får du gå til sak hvis du mener at dette er smart. Hvis ikke ender du opp med å ødelegge livet ditt. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) legitimasjon er en ting, for et par dager så var d e munn brøling med noen folk, og jeg fikk 10 sekunder på å gå derfra, og jeg brukte de 10 sekunda til å snakke om hvorfor de andre blir ikke bedt om å dra derfra med tanke på at dem har like mye skyld. og da ble jeg arrester for å ikke ha oppfylt krava og fikk enda en bot. Ja, å ikke etterkomme pålegg fra politiet er straffbart. Flytt til skogs om du ikke klarer å fungere i et samfunn med regler. det er litt mer om rettferd og maktmisbruk.... 22 Da er det på tide å vokse opp. Endret 18. mai 2013 av ^Th0mas^ 5 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 22 år og eier ingenting - du vil bli 30+ og eie ingenting også, hvis du holder på slik. Det er vel litt 'poppis' å stå på krava sine - krav som ikke er reelle i samfunnet. Alt skal være maktmissbruk osv ... men fortsetter du å være med på trenden der, så ødelegger du livet ditt. 3 Lenke til kommentar
Pereinar20 Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 jeg har bygd mej et flott liv, utdanna som markedsanalyserer med 3 jobbtilbuder i store bedrifter... vil bare ikke starte arbeidslivet enda ... men har noe i mot å bli behandla som en bikkje viss man kan si d sånn. det er som om du blir bedt om å sitte, og da skal du d(har problemer med slike autoriteter)... og ja, dagens sam.fun er blitt bygd slik, men ikke glem at d var ikke lenge sia d startet og kor lenge trur dere d vil vare ? og d finnest alltid 2 sider av en sak, d som er bra no, kan og vil bli dårli når d kommer til akkuratt din situasjon... men leter etter et alternativ liv ja, kan hende skogen blir et alternativ... men d er heller ikke lov i norge uten å kjøpe eller eige stedet jeg velger å bo i også... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Mistanken om trolling blir bare større og større. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå