Gå til innhold

Har fått en del bøter som jeg nekter å betale, er d en regel som sier at det vil forsvinne om noen år? eiger ingenting, har ikke jobb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper det her er hypotetisk, men altså, de du skylder penger må jo få pengene sine på en eller annen måte. Kan ikke helt skjønne hvordan din komplette udugelighet skal gå ut over ærlige bedrifter. Hvem som står for oppryddingen er jeg dessverre usikker på, men vil gjerne følge tråden!

Edit: Så nettopp at dette gjaldt i trafikk, hvis dette er saken vil det bety at de beslaglegger eiendelene dine, her da feks. bilen din. Og tvangsselger det.

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Nå sier du ikke hvilke bøter det er snakk om, men regjeringen sier:

"Betaler ikke den botlagte frivillig, skal boten normalt inndrives. Statens innkrevingssentral og politiet kan tillate botlagte å betale boten i avdrag, jf. straffeprosessloven § 456 annet ledd første punktum. Ved avgjørelsen tas hensyn til beløpets størrelse og den skyldiges økonomiske evne. Slik tillatelse blir gitt ganske ofte.

Først etter at inndrivelse forgjeves er forsøkt, er det adgang til å fullbyrde den subsidiære fengselsstraffen, jf. straffeprosessloven § 456 fjerde ledd."

Og nei, de forsvinner ikke. Aldri.

De kan trekke kontoen din for penger, og ta eiendelene dine. Dessuten vil du slite med å få lån i fremtiden. Funker ikke dette, risikerer du fengselsstraff.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 4
Lenke til kommentar

det er til SI. altså til staten, og d er bøter for nekting av vise legitimasjon og små ting som er virkelig i mot menneskefriheten som jeg har stått i mot, og har resultert i bøter... hørte noe om at dem kan forsvinne om 5 års tid eller noe. eiger absolutt ingenting

Endret av Pereinar20
Lenke til kommentar

det er til SI. altså til staten, og d er bøter for nekting av vise legitimasjon og små ting som er virkelig i mot menneskefriheten som jeg har stått i mot, og har resultert i bøter... hørte noe om at dem kan forsvinne om 5 års tid eller noe. eiger absolutt ingenting

Da havner du i fengsel.

Du er alltid forpliktet å vise legitimasjon til en polititjenestemann ved forespørsel. Det har absolutt ingenting med din menneskefrihet å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da havner du i fengsel.

Du er alltid forpliktet å vise legitimasjon til en polititjenestemann ved forespørsel. Det har absolutt ingenting med din menneskefrihet å gjøre.

Jeg skjønner hvor TS vil henn med det her, men folk som vil være "fri" og står på "menneskefrihet" fungerer ikke i dagens samfunn, hvis dere skal holde på slik, får dere flytte en plass hvor ingen plager dere, som ikke er så mange plasser lenger i verden. Samfunnet har regler, det får konsekvenser å drite i dem, likegyldig av hvor rett du tror du har.

• Liker 2
Lenke til kommentar

legitimasjon er en ting, for et par dager så var d e munn brøling med noen folk, og jeg fikk 10 sekunder på å gå derfra, og jeg brukte de 10 sekunda til å snakke om hvorfor de andre blir ikke bedt om å dra derfra med tanke på at dem har like mye skyld. og da ble jeg arrester for å ikke ha oppfylt krava og fikk enda en bot.

Lenke til kommentar

legitimasjon er en ting, for et par dager så var d e munn brøling med noen folk, og jeg fikk 10 sekunder på å gå derfra, og jeg brukte de 10 sekunda til å snakke om hvorfor de andre blir ikke bedt om å dra derfra med tanke på at dem har like mye skyld. og da ble jeg arrester for å ikke ha oppfylt krava og fikk enda en bot.

Ja, å ikke etterkomme pålegg fra politiet er straffbart. Flytt til skogs om du ikke klarer å fungere i et samfunn med regler.

det er litt mer om rettferd og maktmisbruk....

22

Da er det på tide å vokse opp.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 5
Lenke til kommentar

jeg har bygd mej et flott liv, utdanna som markedsanalyserer med 3 jobbtilbuder i store bedrifter... vil bare ikke starte arbeidslivet enda ... men har noe i mot å bli behandla som en bikkje viss man kan si d sånn. det er som om du blir bedt om å sitte, og da skal du d(har problemer med slike autoriteter)... og ja, dagens sam.fun er blitt bygd slik, men ikke glem at d var ikke lenge sia d startet og kor lenge trur dere d vil vare ? og d finnest alltid 2 sider av en sak, d som er bra no, kan og vil bli dårli når d kommer til akkuratt din situasjon... men leter etter et alternativ liv ja, kan hende skogen blir et alternativ... men d er heller ikke lov i norge uten å kjøpe eller eige stedet jeg velger å bo i også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...