Lyngaas Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Heisann. Fikk nylig nettproblemer og ble diagnosert ned til vårt modem som på den tiden var relativt gammel, nettet var ustabilt og datt ut hvis man prøvde å belaste nettet med noe som helst. Fikk så en Inteno X5668 som er helt forferdelig... Nettet ble ikke stort bedre, styrken før lå på 6 mbit inn og nå er den på 4 og fortsatt varierer styrken. Huset er koblet til en gammel kobberkabel som nå er ubrukt da resten av byggefeltet som brukte kabelen før har gått over til fiber nett, derfor kunne kabelen yte helt opp til 8-9mbit før det ble ustabilt da anbefalt grense er 2.6mbit. Har en mistanke om at det er modemet som ikke takler trafikken og skulle gjerne byttet det da det også er ustabilt og klønete å forholde seg til... En kobberkabel vil vel ikke bli "dårlig" over natten så må jo være noe elektronisk på enten min ende eller nextgentel sin, dessverre så nekter de å sende en service tekniker til å se på saken da styrken på linjen er over anbefalt grense, ny "grense" var anbefalt av NGT men telenor eier kabelen og da er det de som bestemmer. Noen tips på modem eller andre ting jeg kan nevne for NGT som kan endre dette? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Inteno X5668 er vel et rutermodem? Og ja, det finnes massevis av alternativer, men du kunne jo skaffet deg et bro modem. Lenke til kommentar
Elolz Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Da vi hadde Nextgentel var vi gjennom 5-6 rutere på 1,5 år.. De røk i ett kjør. Har i senere tid funnet ut at de faktisk resirkulerer ruterne sine, derfor de absolutt skal ha de tilbake når en sier opp, ellers får en straffegebyr. Så ruterne en får er gjerne gamle og slitne og tåler minimalt før de begynner å gå tregt og til slutt låser seg totalt. Vet om flere som har hatt store problemer med ruterne deres. Kommer til å holde meg langt unna Nextgentel i fremtiden. Byttet til Broadnet, never looked back Både billigere og bedre. 1 Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 I tillegg krever de 19,- kroner i leie pr. måned for ruterne. Lenke til kommentar
Lyngaas Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Inteno X5668 er vel et rutermodem? Og ja, det finnes massevis av alternativer, men du kunne jo skaffet deg et bro modem. Det er et rutermodem og har også bridget til min forrige router... Skulle gjerne hatt et rent modem siden det hadde gjort det så enkelt. Skal se om vi ikke kunne funnet en annen leverandør da de ikke yter spesielt god kundeservice for tiden. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Du kan jo prøve Broadnet som Elolz nevner, da vil du få et bridge modem, hverken mer eller mindre, enkelt og greit. Dog dersom det er feil på selve kobberkabelen som gjør at hastigheten er redusert vil nok ikke dette problemet bli rettet uansett hvilken isp du velger, telenor eier, telenor bestemmer. Lenke til kommentar
darket Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 har også dette modemet, eller hva vi nå kaller det ustabilt, må resettes daglig, mister internet, signalstyrken er forferdelig.. byttet ut mitt gamle thomson for dette her.. inteno har aldri fungert Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) Jeg har selv NGT og har byttet modem til D-Link DSL-321B ADSL2+ som er et rent modem. Også bruker jeg Netgear wndr4500 som router. Har ingen problemer med ustabilt nett etter at jeg fikk bytte bort inteno modemet. Endret 18. mai 2013 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Lyngaas Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Hmm, ikke så veldig dyr løsning. Har du mulighet til å forklare hvordan man setter det opp da nextgentel ikke gir noe support på andre enn sine modem. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 (endret) Hmm, ikke så veldig dyr løsning. Har du mulighet til å forklare hvordan man setter det opp da nextgentel ikke gir noe support på andre enn sine modem. Det er egentlig veldig lett. Du logger først inn i modemet og velger bridge. Så setter du VPI/VCI til 8/35. Eller du kan se hva som står fra før i inteno modemet ditt. Hender også det er 1/32. Deretter kobler du ledning mellom modem og router så setter du router til og mota ip med dhcp. Endret 19. mai 2013 av Handl3vogn Lenke til kommentar
darket Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 men ngt burde kanskje gi oss noe som fungerer ? Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Syns dette gjelder de fleste leverandører jeg. Hadde telenor før jeg fikk ngt. Og jeg kan ikke si at zyxel modemet var noe bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå