Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Denne jenta er helt spessiell! Hva skal jeg gjøre? Help!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg går første året på vgs.

Jeg har egentlig aldri møtt enn så tiltrekkende jente. Denne jenta er smart, den beste personligheten(tror jeg aldri kommer til å møte en med denne personligheten), drit snill, og søt of course. Selvom hun ikke bruker sminke hver eneste dag slik andre jenter gjør, liker jeg henne! En dag kan hun ha litt børstete hår en vanlig, ingen av disse tingene gjør henne mindre verdt for meg da. Dette er helt spessielt.

Jeg er en gutt som egentlig ikke har veldig mange venner. Jeg har en fast venn i klassen. og 3-4 andre venner jeg kan komme til å snakke med, si hei, eller spørre om noe. Ellers gjelder dette i parallelklassene også, sier ofte hei til idrettsfolka(både jenter og gutter), og ser ut som om de "liker" meg. Jeg vet ikke om det er fordi jeg er smart og jobber hardt i timene, eller om det er snakk om utsendet. Jeg prøver å gjøre meg mer attraktiv, tar på litt voks, kanskje det er grunnen? Ikke vet jeg. Men jeg har alltid sett på meg selv som kanskje litt mindre enn middels kjekk. Jeg har litt dårlig med selvtillit itillegg.

Vel tilbake til denne jenta. Jeg ønsker ikke noe forhold, bare et godt vennskap! Jeg har vannskelig med å starte samtale. Vi snakker ikke veldig ofte F2F heller. Hun er ikke den som snakker "mest" heller, for det meste rolig. Jeg prøver å innlede en samtale av og til, men jeg har på en måte ingenting å snakke om. Det ender alltid opp med et par spørsmål, plutselig er hele samtalen død. Hun går på trening, har spurt henne om dette et par ganger, men når er det temaet dødt. En periode prøvde jeg å komme med masse komplimenter. "Du ser sterk ut", eller "Fint hår". og en av de dummeste "komplimentene" ever, "du har en fin ...". Sa dette da en annen jente hadde sagt det før meg, wow. ble litt flau, men prøvde å holde det oppe.

Det er alltid jeg som må tar ansvaret og starte en samtale. Unntaket av en gang da jeg ikke hadde snakket med henne på face eller f2f på lenge, spurte hun plutselig om hva jeg fikk i et fag. Jeg hadde gitt opp, plutselig tenkte jeg wow.

Ellers snakker vi meste på face, der tar jeg også initivativet of course. Sier foreksempel:

"Hva skjer?"

"Driver å gjør skolearbeid, du da? :)"

Sa en gang at hun var søt når hun ikke var pålogget, men fikk aldri noen svar.

Hun svarer alltid tilbake hvis hun er pålogget, inkluderer også et smiletegn alltid. Hun skal slutte på skolen neste år fordi hun skal på utveksling til spania, og derfor sa jeg noe av det flaueste ever på face.

"Vi har kanskje ikke snakket så mye, men jeg kommer til å savne deg"

Hun skrev et ":) "

Jeg har lyst til å bygge opp et vennskapsforhold før hun drar.

Dagen etter hadde jeg ikke penn på skolen, hun tok initivativet frivillig og lånte meg en.

Når hun var offline sa jeg

"Jeg har egentlig lyst til å bli bedre kjent med deg, navn"

Tror hun ikke kommer til å svare. svarer nesten aldri når hun er offline.

Anonym poster: ebc56ffd0d6ac46adbe577e7f2b32529

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-277163

Hun virker rett og slett ikke interessert. Noen ganger funker kjemien bare ikke, selv om det er et venneforhold eller noe mer. Slik er det nok bare. Du kan jo alltids fortsette å prøve, eller bare fortelle henne det.

Lenke til kommentar

Bare slapp av. Å havne i vennesonen er noe av det letteste som finnes. Fortsett i samme spor.

Jeg er ikke i "vennsonen" engang? Jeg prøver å få et godt vennskap.

Dette dreper meg virkelig. Igår holdte jeg på å avsløre det, men ombestemte meeg i siste liten. Flere ganger har jeg vurdert å avsløre det, men ombestemt meg. Anonym poster: bcdc908fcbb26c9383b39f5a19d484c6

Lenke til kommentar
Gjest member-277163

Hva er det å "avsløre"? Fortell henne hva du synes, hvis det "dreper deg". Men du må nesten akseptere at noen ganger funker det bare ikke. Jenter liker ikke gutter som oppfører seg litt rart mot dem, slik som du gjør mot henne, så da er det bedre å bare fortelle hva som er greia. Hun tror helt garantert at du liker henne.

Lenke til kommentar

Hva er det å "avsløre"? Fortell henne hva du synes, hvis det "dreper deg". Men du må nesten akseptere at noen ganger funker det bare ikke. Jenter liker ikke gutter som oppfører seg litt rart mot dem, slik som du gjør mot henne, så da er det bedre å bare fortelle hva som er greia. Hun tror helt garantert at du liker henne.

Spørsmålet er hva som skjer videre da. La oss si at jeg sier det på facebook.

Det at hun sier at hun ikke liker meg kan jeg godt takle, men hvordan vil hun ta det. Hun vil synes synd på meg og se ned på meg resten av skoleåret (?) . Og hver eneste gang jeg er I nærheten vet hun hvor hun har meg liksom. Anonym poster: bcdc908fcbb26c9383b39f5a19d484c6

Lenke til kommentar

Ikke mas så voldsomt. Bare sett deg ned ved henne i pausene av og til og snakk om felles interesser, enten det er TV, sport eller været. Når hun hører at dere faktisk har noen felles interesser, er hun kanskje mer interessert i å snakke med deg senere.

Lenke til kommentar

Ikke mas så voldsomt. Bare sett deg ned ved henne i pausene av og til og snakk om felles interesser, enten det er TV, sport eller været. Når hun hører at dere faktisk har noen felles interesser, er hun kanskje mer interessert i å snakke med deg senere.

Det er jo akkurat det, Zarac.

Jeg kjenner jo ikke så veldig mye til henne annet en sporten hun driver. Jeg har snakket en del med henne om denne for 4-5 måneder siden. Hva skal man si liksom? Bare jeg hadde noe å snake om kunne jeg gått bort til henne da hun satt alene. Anonym poster: bcdc908fcbb26c9383b39f5a19d484c6

Lenke til kommentar

Hvis dere går i samme klasse eller har noen fag sammen, så kan du jo begynne der. Spør hvordan det går i faget og hva hun synes om læreren, for eksempel. Hvis dere for eksempel har en lærer som er litt spesiell på noen måte, så kan du jo nevne at du synes at han er streng, morsom, fullstendig gal eller liknende. Så prater dere og ler litt og er dermed blitt litt bedre kjent. Så kan du spørre om hun så Torsdag kveld fra Nydalen i går eller den nye filmen som går på kino, for eksempel. (Da er det så klart en fordel å ha en anelse om hva hun liker å se, men hvis ikke, er det helt greit å starte der.) Så fortsetter ballen å rulle. Andre ganger kan det være en fordel å gli inn i samtaler mellom henne og felles venner, slik at du kan få noe informasjon uten at du trenger å tenke eller spørre så mye selv.

Lenke til kommentar

Hvis dere går i samme klasse eller har noen fag sammen, så kan du jo begynne der. Spør hvordan det går i faget og hva hun synes om læreren, for eksempel. Hvis dere for eksempel har en lærer som er litt spesiell på noen måte, så kan du jo nevne at du synes at han er streng, morsom, fullstendig gal eller liknende. Så prater dere og ler litt og er dermed blitt litt bedre kjent. Så kan du spørre om hun så Torsdag kveld fra Nydalen i går eller den nye filmen som går på kino, for eksempel. (Da er det så klart en fordel å ha en anelse om hva hun liker å se, men hvis ikke, er det helt greit å starte der.) Så fortsetter ballen å rulle. Andre ganger kan det være en fordel å gli inn i samtaler mellom henne og felles venner, slik at du kan få noe informasjon uten at du trenger å tenke eller spørre så mye selv.

Men jeg er redd for at samtalen blir for seriøs. Jeg klarer på en mate ikke å tulle med en jente slik andre gutter klarer oftest. Det blir på en måte en rar og for seriøs stemming! Anonym poster: bcdc908fcbb26c9383b39f5a19d484c6

Lenke til kommentar

Wow, reagerte.

2 måneder etter at vi ble "kjent" med hverandre på skolen sa jeg "hei" :)" I chatten på face. Hun svarte med "heipådeg .... <3 "

Anonym poster: bcdc908fcbb26c9383b39f5a19d484c6

Kanskje hun likte meg da, og ikke har interesse nå lenger? Anonym poster: bcdc908fcbb26c9383b39f5a19d484c6

Lenke til kommentar

Da må du trene. Bruk overdrivelser, underdrivelser og en dose selvironi og prøv deg på noen tørre vitser. Det trenger ikke å være noe hun ler av, bare hun skjønner at du tuller litt. Unngå å spøke om alvorlige temaer eller ting som kan være støtende, som for eksempel negere, jøder, menstruasjon eller dødsfall.

Lenke til kommentar

Du har ikke noe å tape, bare kjør på og vær ærlig og snakk med henne. Gi henne komplimenter uten å være for creepy. Er du flinkere enn henne i noen fag? Eller kanskje dere skal ha samme prøve? Du kan jo spørre henne om du kan hjelpe henne eventuelt at dere hjelper hverandre. Det verste som kan skje er jo at hun sier at hun ikke er interessert og at du vil føle deg som en tosk, men det er ikke toskete å prøve seg på en jente man er betatt av :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Wow, reagerte.

2 måneder etter at vi ble "kjent" med hverandre på skolen sa jeg "hei" :)" I chatten på face. Hun svarte med "heipådeg .... <3 "

Anonym poster: bcdc908fcbb26c9383b39f5a19d484c6

Kanskje hun likte meg da, og ikke har interesse nå lenger? Anonym poster: bcdc908fcbb26c9383b39f5a19d484c6

Det er bra. En morsom vri av en hilsen istedenfor et vanlig tørt "hei" tyder på interesse.

Lenke til kommentar

Det er veldig vanskelig å komme med et slikt eksempel på stående fot. Det kommer jo an på deres tidligere samtaleemner, situasjonen og samtaleflyten. Men jeg kan jo nevne noe som skjedde da jeg besøkte ei jente som bor i Oslo og som jeg gikk på videregående sammen med. Vi brukte dagen på å gå rundt i Oslo. En gang skumpet jeg ved et uhell borti ei forbipasserende dame på fortauet. Litt senere rivde jeg ned et klesstativ i en butikk ved et uhell. Da jeg hadde satt det opp igjen og vi var på vei ut av butikken, sa jeg "jeg er blitt en samfunnspøbel i det siste og pleier å dytte damer og rive ned ting". Hun lo seg ikke ihjel, men skjønte jo at det var selvironi og trakk på smilebåndet. Den spøken ville jo ikke gitt noen mening hvis det ikke hadde vært for de tidligere hendelsene, så det er et eksempel på noe som er situasjonsbetinget og internt. Litt senere minte hun meg på at toget mitt gikk om ikke så lenge, for det gikk bare en gang i timen og jeg hadde et stykke å reise. Jeg svarte at "Jeg har ikke dårlig tid, men hvis det skal være på DEN måten, så kan jeg godt dra, jeg". Jeg sa det på en måte som antydet at hun ville at jeg skulle dra, og det ville hun jo egentlig ikke (er jeg rimelig sikker på, i hvert fall). Akkurat den er litt risikabel, for den ville jo vært fullstendig feilslått hvis hun faktisk hintet til at hun var lei av å være sammen med meg.

Lenke til kommentar

Det er veldig vanskelig å komme med et slikt eksempel på stående fot. Det kommer jo an på deres tidligere samtaleemner, situasjonen og samtaleflyten. Men jeg kan jo nevne noe som skjedde da jeg besøkte ei jente som bor i Oslo og som jeg gikk på videregående sammen med. Vi brukte dagen på å gå rundt i Oslo. En gang skumpet jeg ved et uhell borti ei forbipasserende dame på fortauet. Litt senere rivde jeg ned et klesstativ i en butikk ved et uhell. Da jeg hadde satt det opp igjen og vi var på vei ut av butikken, sa jeg "jeg er blitt en samfunnspøbel i det siste og pleier å dytte damer og rive ned ting". Hun lo seg ikke ihjel, men skjønte jo at det var selvironi og trakk på smilebåndet. Den spøken ville jo ikke gitt noen mening hvis det ikke hadde vært for de tidligere hendelsene, så det er et eksempel på noe som er situasjonsbetinget og internt. Litt senere minte hun meg på at toget mitt gikk om ikke så lenge, for det gikk bare en gang i timen og jeg hadde et stykke å reise. Jeg svarte at "Jeg har ikke dårlig tid, men hvis det skal være på DEN måten, så kan jeg godt dra, jeg". Jeg sa det på en måte som antydet at hun ville at jeg skulle dra, og det ville hun jo egentlig ikke (er jeg rimelig sikker på, i hvert fall). Akkurat den er litt risikabel, for den ville jo vært fullstendig feilslått hvis hun faktisk hintet til at hun var lei av å være sammen med meg.

Takk for eksemplene :)

Jeg tenker jeg skal gå bort til henne(da hun er alene) på Tirsdag da vi starter på skolen.

Skal notere litt om hva jeg kan snakke om , og prøve å finne noen "vitser". Og håpe at alt går bra. Anonym poster: bcdc908fcbb26c9383b39f5a19d484c6

Lenke til kommentar
Gjest member-277163

Du gjør det alt for anstrengt, det funker som regel ikke. Prøv å være mer avslappet! Ingenting er mer kleint enn en gutt som begynner å fortelle en vits, og i hvert fall hvis samtalen er klein fra før. Men lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...