RobinSG Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Hei! Jeg rundet Banjo-Kazooie på Nintendo 64 for mange år siden, men fant ut først for noen måneder siden at det fantes en oppfølger (Banjo Tooie). Etter å ha søkt litt rundt på internett, fant jeg spillet på blant annet finn.no og på ebay. Prisen varierte fra rundt 200 - 600 kroner, og jeg lurer på hvor mye jeg bør betale for dette spillet (med tanke på om det er bra kvalitet, dvs. ingen hakking eller skurring)? 500 kroner er også for mye, hvis det viser seg at avsenderen sender et annet spill i stedet for Banjo Tooie... Er det ingen butikker som har spillet, feks. Game, Elkjøp, GameStop (dvs at de kjøper opp gamle spill og deretter selger det til kundene)? Og hvorfor er Banjo Tooie mye dyrere enn Banjo Kazooie, som er det første spillet i serien? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Om du har x360 kan spillet kjøpes på der via nettet. Lenke til kommentar
RobinSG Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 Om du har x360 kan spillet kjøpes på der via nettet. Jeg har ikke 360 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Det enkleste og billigste er vel å emulere det på en pc. Lenke til kommentar
RobinSG Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 Det enkleste og billigste er vel å emulere det på en pc. Det er jo også en mulighet, men jeg vil helst ha det på N64. Jeg synes det er gøyest å sitte og spille TV-spill på TV'en, ikke ppå datamaskinen Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Det greieste er å bruke emulator, som mange sier. Jeg bruker det, har spillkontroll med analoge spaker som er mye bedre enn N64 kontrollen, hvor stikken er forferdelig. 24 tommers dataskjerm er også veldig greit. Men det er jo egentlig ulovlig da, og jeg skjønner at du vil ha det på den orginale måten (du har kanskje en ordentlig TV også, det har ikke jeg). Og da må du fort ut med 500, da N64 spill var ganske dyre da de var på markedet. Du må kanskje regne med at du må bruke blåsetrikset for å få det til å virke, men ellers tror jeg ikke N64 spill hadde så mye problemer, dersom maskinen din fungerer. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Kjøp overgang fra N64 kontroller til USB(Ebay), koble PCen til TVen og emuler. Er ikke værre enn det. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) Jeg spiller emulator-spill på 40" tv'n. Bare å legge en HDMI-kabel fra skjermkortet til bak på TV'n, det. Har x360-kontroller med USB-kabel som plugger i PC'n også. Men det krever naturligvis at PC og TV står i samme rom. Spill er kjempelett å få tak i med et kjapt google-søk. I mine øyne snyter man ingen som helst for penger, da du bare gir penger til en annen privatperson hvis du kjøper spillet brukt. Ingenting går til utvikler uansett. Endret 18. mai 2013 av Bytex Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) Enig i at det ikke gir samme verdien å spille det på emulator. Ser etter spillet selv om dagen. Venter på at jeg skal finne et rimelig eksemplar på Ebay. Edit: Tror uansett du må regne med å gi ca 400,- om du er heldig. Banjo Tooie er dyrere enn eneren fordi det kom så sent i konsollens liv - det er rett og slett mye færre eksemplarer av toeren der ut. Er keen på å kjøpe Conker´s Bad Fur Day, men det lider av samme problem og går for snaue tusenlappen Endret 18. mai 2013 av Szmekken Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Spiller heller på emulator enn å aldri spille det/kjøpe av en fyr for 1000 kroner inkl frakt. Spillet er det samme uansett. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Skjønner deg trådstarter, mye bedre å spille det på N64 Kjøp det fra finn.no, tradera.com eller ebay. Betal det du føler det er verdt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Hvorfor i alle dager skal du ønske å spille det på Nintendo 64? Nintendo 64-utgaven har framerateproblemer, en kontroller som ikke er designet for mennesker, dårligere grafikk, mindre responsivt... Lenke til kommentar
perry99 Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 (endret) Hei! Jeg rundet Banjo-Kazooie på Nintendo 64 for mange år siden, men fant ut først for noen måneder siden at det fantes en oppfølger (Banjo Tooie). Etter å ha søkt litt rundt på internett, fant jeg spillet på blant annet finn.no og på ebay. Prisen varierte fra rundt 200 - 600 kroner, og jeg lurer på hvor mye jeg bør betale for dette spillet (med tanke på om det er bra kvalitet, dvs. ingen hakking eller skurring)? 500 kroner er også for mye, hvis det viser seg at avsenderen sender et annet spill i stedet for Banjo Tooie... Er det ingen butikker som har spillet, feks. Game, Elkjøp, GameStop (dvs at de kjøper opp gamle spill og deretter selger det til kundene)? Og hvorfor er Banjo Tooie mye dyrere enn Banjo Kazooie, som er det første spillet i serien? Har et Banjoo Tooie-spill som jeg sikkert kan selge deg. Kommer hjem fra England på onsdag og kan sjekke ut om det fungerer som det skal (hadde ihvertfall ikke noe problemer med det da jeg spilte det back in the day). Er du interessert? PS: Multiplayern er inspirert av Goldeneye 007, superawesome å spille 4-player Endret 19. mai 2013 av perry99 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Hørt om nostalgi? Nostalgi endrer ikke at opplevelsen blir bedre på Project64 eller Xbox 360. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Har et Banjoo Tooie-spill som jeg sikkert kan selge deg. Kommer hjem fra England på onsdag og kan sjekke ut om det fungerer som det skal (hadde ihvertfall ikke noe problemer med det da jeg spilte det back in the day). Er du interessert? PS: Multiplayern er inspirert av Goldeneye 007, superawesome å spille 4-player Hvis ikke trådstarter er keen, er jeg det Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Hvorfor i alle dager skal du ønske å spille det på Nintendo 64? Nintendo 64-utgaven har framerateproblemer, en kontroller som ikke er designet for mennesker, dårligere grafikk, mindre responsivt... Ta deg en bolle og hopp over til PC delen. Lenke til kommentar
RobinSG Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 Hvis ikke trådstarter er keen, er jeg det Bare kjøp det du Noen jeg kjenner har Banjo Tooie, så jeg tenker å kjøpe det av han (hvis det fungerer). Ellers så ligger det ut noen spill på ebay som ikke er så alt for dyre Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Ta deg en bolle og hopp over til PC delen. Hvorfor? Jeg liker Nintendo-spill jeg også, jeg skjønner bare ikke hvorfor noen kan påstå at det er mer morsomt å spille en svakere utgave. Lenke til kommentar
perry99 Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Hvis ikke trådstarter er keen, er jeg det okey. Som sagt tester jeg det når jeg kommer hjem på onsdag, bor du i Osloområdet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå