hatcap Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Litt usikker på hvor jeg skulle plassere denne, men endte opp her.. Spørsmålet er enkelt og greit: per idag, har nordmenn lov til å kjøpe VPN og proxy servicer? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Litt usikker på hvor jeg skulle plassere denne, men endte opp her.. Spørsmålet er enkelt og greit: per idag, har nordmenn lov til å kjøpe VPN og proxy servicer? Er ikke noe problem det. Hvorfor tror du det er ulovlig? Lenke til kommentar
hatcap Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Er ikke noe problem det. Hvorfor tror du det er ulovlig? Var med tanke på den nye piratloven.. http://www.stortinge...er/Sak/?p=56405 Tenkte kanskje VPN også ble evt var ulovlig fra før. Endret 17. mai 2013 av hatcap Lenke til kommentar
DCG Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Det finnes ikke noe forbud mot kryptering av data som for eksempel VPN. Spørsmålet er heller om du er pliktig til å opplyse om nøkler dersom du mistenkes for å ha kryptert "ulovlig" innhold. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Er det lovlig å kjøpe binders? Binders kan bøyes ut og brukes til å dirke opp en lås. Men det er ikke det den er laget for. Det ville derfor være absurd å forby dem. Samme paralleller kan man trekke om de fleste teknologier. Kjøkkenkniver, fyrstikker, kopimaskiner, fotoapparater, lim, tau, biler... Alt kan brukes til lovlige formål, eller misbrukes til ulovlige. VPN bruker jeg når jeg er på tjenestereise til å logge meg inn på intranettet på jobb, for å kunne se eller jobbe med dokumenter lagret på jobbens servere på samme måte som om jeg var på kontoret. Jeg har også brukte det til å hente dokumenter jeg har på hjemmemaskinen når jeg sitter på jobb, eller omvendt. Og jeg bruker det av og til for å se hva min far ser på dataskjermen når han ringer meg og spør om hjelp med PC-problemer. Jeg kan også hjelpe ham med å oppgradere programmer eller annet vedlikehold på hans PC uten å sitte ved hans tastatur, hjemme hos han. Alt dette er typiske og nyttige oppgaver man bruker VPN til, som er helt lovlige, og å forby VPN fordi noen har kommet på at det også kan brukes til å dele ulovlige filer vil være like absurd som å forby binders. Endret 17. mai 2013 av Svinks 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) VPN er lovlig men å misbruke det til å laste ned piratvarer er ulovlig. Endret 17. mai 2013 av Slettet+412 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 VPN er lovlig men å misbruke det for å kunne nedlaste ulovlige programvarer og div. er ulovlig. Det var jo ulogisk... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Hva var ulogisk om jeg får spørre? VPN er lovlig men det er fyfy å misbruke det for å kunne nedlaste piratvarer. Simpelt og greit. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) At du bruker VPN til å laste ned gjør ikke selve VPNen ulovlig . Det er fremdeles nedlastingen som er ulovlig, ikke det at du bruker VPN til å gjøre det. Endret 17. mai 2013 av MrLee 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Det jeg ville fram til var bare at VPN er lovlig men det er ikke greit å bruke det for å kunne laste ned ulovlig materiale. Det var en helt annen side av saken men good 2 know lism. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 På samme måte som en ost er lovlig, men man har ikke lov å laste ned piratvare med osten? 1 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 På samme måte som at µTorrent er lovlig, men å laste ned piratkopiert materiale er ulovlig 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 På samme måte som en ost er lovlig, men man har ikke lov å laste ned piratvare med osten? Dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå