Gå til innhold

Mpower og 3570k. Stopper på 4.3


Anbefalte innlegg

Hei. Har over en lengere periode prøvd å få mer en 4.3 Ghz ut av 3570k. Leser rundt omkring at de fleste kommer seg opp på 4.5 med ca 1.3+- i volt.

 

Jeg kan sette på 1.4 i volt og får bluescreen eller hele biosen henger seg hvis jeg setter multiplieren på 4.5.

 

Det er jo en haug av instillinger på Mpower kortet, men jeg har lest meg opp såpass at jeg er rimelig sikker på at jeg har de rette instillingene på. Men hvis noen kan slenge ut en liten notis så jeg kan få en bekreftelse hadde det vært supert.

Men kan det være at jeg har vært veldig uheldig med chippen min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1,3...? Min er klokket til 4,6 på mellom 1,15 og 1,2 tror jeg det var. Kan sikkert sjekke hvilke settings jeg har litt senere ikveld, men volten ble hvertfall klokket ned fra default.

Ja riktig. Da er det noe jeg gjør galt, eller så er det noe med chippen min. Kunne du knipsa et bilde av hvordan du har biosen din hadde jeg vært evig takknemelig

Lenke til kommentar

Mye å si hvor heldig du er med chippen.

 

For å komme over 4,5GHz med min 2500k, hjalp det ikke

bare å øke multiplieren .

 

Måtte prøve meg frem med flere innstillinger.

Samt lese om andre med tilsvarende hovedkort (og cpu)

og deres fremgangsmåte.

 

Men igjen.. Du kan jo ha vært maks uheldig med chippen..

Lenke til kommentar

Når jeg har prøvd å reint overklokke har jeg hatt:

Eist : Diabled

Intel Turbo Boost : Diabled

Enhanced Turbo : Diabled

Overspeed Protection : Diabled

 

Prøvd mye annet forskjellig også.

 

Nå har jeg klokket opp til 4.3 ved å øke intels turbo boost til 4.3 med Cpu core vdroop offset control på 100% og Cpu core volt på auto.

Lenke til kommentar

Du har ikke nevnt kjøling eller temperatur på prosessoren.1.3v+ er ikke noe jeg ville brukt på luftkjøling i det hele tatt. burde ikke være nødvendig heller.

Hvis du klikker på signaturen min ser du hvordan kjølingen er. Den skal være god nok i masse hvis. Ikke før jeg var oppe på 1.4 ble det for varmt (80+)

Lenke til kommentar

Har hatt 1,41v på noctua nh-c14 i snart 2 år.

Ligger aldri på mer enn 80 grader i spill/programmer.

 

Prime95 har hatt en tendens til å gi blåskjerm, samt litt

høyere temp.

Riktig. Men varme er altså ikke problemet her. Den bluescreener jo, eller hele bios henger seg (skjer som oftest) når jeg setter multiplieren på 44 og volt på si 1.4

 

Kan legge til at alt av drivere og bios er oppdatert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

4.3Ghz er jo ikke ille det. Nesten 1Ghz overklokk. Mange som sliter med å komme lengere enn 4.3-4.5Ghz.

 

Hvordan da? Uheldig med brikken eller for dårlig kjøling?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Nei, ikke uheldig med brikken, bare ikke alle 3570k'er gjør 5Ghz, selv om kjøleegenskapene er der.

 

Selvfølgelig ikke. Hva slags kjøleegenskaper snakker vi om da? Nitrogen så klarer vell de fleste 3570K en fin 5 GHz lett. :p

 

Jeg vil påstå at dette er ikke en elendig brikke men kanskje litt uheldig med den. De nyeste batchene fra Kina skal være usedvanlig gode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...