Canman89 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Hei! Jeg kjøpte nettopp en ny skjerm (eller brukt egentlig da, men ny for meg:P) skjermen skal ha 120hz men jeg får kun 60hz:/ min gamle skjerm hadde 100hz og jeg fikk 100hz også. Googlet noe om det, men det står så mye piss på internett så jeg vet ikke helt jeg altså... Allefall noen av tinga jeg leste var at det kunne ha noe med kabelen jeg bruker, at HDMI ikke kan ha 120hz elns? Siden den nye skjermen har kun display port og HDMI uttak. Og skjem kortet mitt har ikke display port (har et GTX 555 kort) jeg bruker for øyeblikket en hdmi til mini hdmi kabel. Har også prøvd med HDMI til DVI kabel, begge gir kun 60hz. Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) HDMI har ikke nok båndbredde til å overføre 1080@120Hz, skaff deg en mini-dp - dp [display port] og problem løst Edit: Olala, beklager misvisende innlegg. Det var litt sært tilfelle, siden da trenger du annen type overgang. Tar det i posten under. Endret 18. mai 2013 av Slemdorull Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 HDMI har ikke nok båndbredde til å overføre 1080@120Hz, skaff deg en mini-dp - dp [display port] og problem løst du må lese engang til- personen skriver at hans kort ikke har Displayport:P Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) Eneste måten å sende "rene" 120Hz signaler er mellom Dual-link DVI eller displayport. Siden ditt Nvidia kort støtter DVI og din monitor støtter displayport så må du ha en >>slik overgang. Endret 18. mai 2013 av Slemdorull Lenke til kommentar
Canman89 Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Tror ikke den kommer til å funke? har ikke mini DP i skjermen. Kun vanlig HDMI og vanlig display port uttak:/ Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) Tror ikke den kommer til å funke? har ikke mini DP i skjermen. Kun vanlig HDMI og vanlig display port uttak:/ Oppdaterte link ovenfor. Da har jeg dobbeltsjekket. Ordnet du det adapteret er du garantert Endret 18. mai 2013 av Slemdorull Lenke til kommentar
Canman89 Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 Ok takk:) Får prøve den. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Har lest at enkelte hdmi kabler støtter opp til 250hz, har ikke testet en av disse, men i realiteten skal de jo fungere? Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Mulig du kan "force" HDMI til å prøve seg frem, men det er ikke optimalt. Som skrevet over; Eneste måten å sende "rene" 120Hz signaler er mellom Dual-link DVI eller displayport. Lenke til kommentar
Canman89 Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 Oppdaterte link ovenfor. Da har jeg dobbeltsjekket. Ordnet du det adapteret er du garantert Hei igjen! Da hadde adaptern kommet i post kassa i dag, men det har ikke dual link DVI'n gjort (jeg bestilte den fra netonnet siden det var billigst:P og adaptern fra komplett. Komplett solgte dual link dvi kabler over 100 kroner dyrere (hvertfall fra hva jeg fant) Uansett. jeg tipper dual link DVI kabelen er her i morra eller fredag. Men jeg prøvde adaptern med en single link DVI kabel som jeg har hatt liggende fra før. Det ga ikke noe bilde i det hele tatt. Skjermen bare leter etter tilkobling:/ jeg ville jo trodd at det iallefall skulle ha funket? selvom det ikke ville gitt meg 120hz. Siden adaptern er jo en DP til DVI adapter? Ikke eksklusivt Dual link dvi adapter... Men får jo se når siste kabelen kommer Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Hei igjen! Da hadde adaptern kommet i post kassa i dag, men det har ikke dual link DVI'n gjort (jeg bestilte den fra netonnet siden det var billigst:P og adaptern fra komplett. Komplett solgte dual link dvi kabler over 100 kroner dyrere (hvertfall fra hva jeg fant) Uansett. jeg tipper dual link DVI kabelen er her i morra eller fredag. Men jeg prøvde adaptern med en single link DVI kabel som jeg har hatt liggende fra før. Det ga ikke noe bilde i det hele tatt. Skjermen bare leter etter tilkobling:/ jeg ville jo trodd at det iallefall skulle ha funket? selvom det ikke ville gitt meg 120hz. Siden adaptern er jo en DP til DVI adapter? Ikke eksklusivt Dual link dvi adapter... Men får jo se når siste kabelen kommer Nei, single DVI vil gi "no signal". Når du får DUAL link, så skal det begynne å frese Lenke til kommentar
Canman89 Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 Ok, det er greit å høre:P at det ikke skal funke uansett. Får se kanskje i morra om det blir business med 120hz endelig:P Lenke til kommentar
jonny Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) HDMI 1.4b skal støtte 1080p @ 120 Hz. Men om skjermkortet og skjermen støtter denne standarden er en annen sak... Endret 23. mai 2013 av jonny Lenke til kommentar
Canman89 Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Da prøvde jeg å koble inn siste kabelen, Dual link Dvi'n. Jeg får ikke noe signal... Skjermen bare leter etter HDMI og Display port singal om hverandre. Mer tips nå?:/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå