Gå til innhold

Problem med ny skjerm

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte nettopp en ny skjerm (eller brukt egentlig da, men ny for meg:P) skjermen skal ha 120hz men jeg får kun 60hz:/ min gamle skjerm hadde 100hz og jeg fikk 100hz også.

Googlet noe om det, men det står så mye piss på internett så jeg vet ikke helt jeg altså... Allefall noen av tinga jeg leste var at det kunne ha noe med kabelen jeg bruker, at HDMI ikke kan ha 120hz elns? Siden den nye skjermen har kun display port og HDMI uttak. Og skjem kortet mitt har ikke display port (har et GTX 555 kort) jeg bruker for øyeblikket en hdmi til mini hdmi kabel. Har også prøvd med HDMI til DVI kabel, begge gir kun 60hz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HDMI har ikke nok båndbredde til å overføre 1080@120Hz, skaff deg en mini-dp - dp [display port] og problem løst

Edit: Olala, beklager misvisende innlegg. Det var litt sært tilfelle, siden da trenger du annen type overgang. Tar det i posten under.

Endret av Slemdorull
Lenke til kommentar

Tror ikke den kommer til å funke? har ikke mini DP i skjermen. Kun vanlig HDMI og vanlig display port uttak:/

Oppdaterte link ovenfor. Da har jeg dobbeltsjekket. Ordnet du det adapteret er du garantert :)

Endret av Slemdorull
Lenke til kommentar

Oppdaterte link ovenfor. Da har jeg dobbeltsjekket. Ordnet du det adapteret er du garantert :)

Hei igjen! Da hadde adaptern kommet i post kassa i dag, men det har ikke dual link DVI'n gjort (jeg bestilte den fra netonnet siden det var billigst:P og adaptern fra komplett. Komplett solgte dual link dvi kabler over 100 kroner dyrere (hvertfall fra hva jeg fant) Uansett. jeg tipper dual link DVI kabelen er her i morra eller fredag.

Men jeg prøvde adaptern med en single link DVI kabel som jeg har hatt liggende fra før. Det ga ikke noe bilde i det hele tatt. Skjermen bare leter etter tilkobling:/ jeg ville jo trodd at det iallefall skulle ha funket? selvom det ikke ville gitt meg 120hz. Siden adaptern er jo en DP til DVI adapter? Ikke eksklusivt Dual link dvi adapter... Men får jo se når siste kabelen kommer

Lenke til kommentar

Hei igjen! Da hadde adaptern kommet i post kassa i dag, men det har ikke dual link DVI'n gjort (jeg bestilte den fra netonnet siden det var billigst:P og adaptern fra komplett. Komplett solgte dual link dvi kabler over 100 kroner dyrere (hvertfall fra hva jeg fant) Uansett. jeg tipper dual link DVI kabelen er her i morra eller fredag.

Men jeg prøvde adaptern med en single link DVI kabel som jeg har hatt liggende fra før. Det ga ikke noe bilde i det hele tatt. Skjermen bare leter etter tilkobling:/ jeg ville jo trodd at det iallefall skulle ha funket? selvom det ikke ville gitt meg 120hz. Siden adaptern er jo en DP til DVI adapter? Ikke eksklusivt Dual link dvi adapter... Men får jo se når siste kabelen kommer

Nei, single DVI vil gi "no signal".

Når du får DUAL link, så skal det begynne å frese :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...