Netj Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Det er så mye folk på torget i dag Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Det er så mye folk på torget i dag Jeg lærer norsk, kan du være så snill hjelpe meg ved å rette feilene mine? så snill å* hjelpe Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Hvilken by er det bilde der fra? kan ikke si jeg kjenner meg ijen Lenke til kommentar
Netj Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 Hvilken by er det bilde der fra? kan ikke si jeg kjenner meg ijen Gjett! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg ser tre stykker som bruker bunaden til Sør-Trøndelag, så jeg gjetter på Trondheim. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Jeg ser tre stykker som bruker bunaden til Sør-Trøndelag, så jeg gjetter på Trondheim. Bingo! Mer bilder Endret 17. mai 2013 av Jin_ Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Bingo! Mer bilder Jeg lærer norsk, kan du være så snill å hjelpe meg ved å rette feilene mine? Og* Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg lærer norsk, kan du være så snill å hjelpe meg ved å rette feilene mine? Og* Nå er du på jordet. Å lære seg å/og-reglene er kanskje greit før man prøver å lære dem videre. De er forvirrende nok fra før. 4 Lenke til kommentar
Geevarghese Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Jin, jeg tror det hadde vært litt lurt å spørre folka i bildene om tillatelse for å legge ut bilde av dem å legge ut bilder av andre folk uten tillatesle er straffbart ifølge det norske reglemanget. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Jin, jeg tror det hadde vært litt lurt å spørre folka i bildene om tillatelse for å legge ut bilde av dem å legge ut bilder av andre folk uten tillatesle er straffbart ifølge det norske reglemanget. Og nå er DU på jordet. Bilder av prosesjoner som dette og lignende situasjonsbilder er tillatt. Endret 17. mai 2013 av L4r5 3 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Kan noen forteller meg hva skal jeg gjøre med signatur min? Og bilder? Endret 17. mai 2013 av Jin_ Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Kan noen forteller meg hva skal jeg gjøre med signatur min? Den er korrekt nå.http://www.sprakradet.no/Sprakhjelp/Skriveregler_og_grammatikk/Aa_eller_og/ Her er de spesifikke reglene for bruk av og/å. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Kan noen forteller meg hva skal jeg gjøre med signatur min? Og bilder? Ingenting. Alt er i orden. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Signaturen kan du la være slik den er nå. Og bildene kan du enten fjerne for sikkerhets skyld, eller manipulere ansiktene og så legge ut på nytt. Selv om det ikke er straffbart (hvilket jeg ikke er sikker på), ville jeg ikke satt pris på å uventet finne et bilde av meg selv på internett, der jeg er i så stor fokus som noen av personene er. Endret 17. mai 2013 av Zarac Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Og bilder? Hovedregelen er at man trenger en persons skriftlige eller muntlige tillatelse for publisering. Det finnes derimot unntak. Situasjonsbilder, bilder av forsamlinger eller hvis bildet har allmenn interresse er noen av unntakene.Les mer her: http://foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTraadHier.cgi?id=85881 Signaturen kan du la være slik den er nå. Og bildene kan du enten fjerne for sikkerhets skyld, eller manipulere ansiktene og så legge ut på nytt. Selv om det ikke er straffbart (hvilket jeg ikke er sikker på), ville jeg ikke satt pris på å finne et bilde av meg selv der jeg er i så stor fokus som noen av personene er. I følge norsk lov er de hvertfall uproblematiske. Om du hadde synes det var ubehagelig er en annen ting. Jeg synes de kan stå. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Nå er jeg ikke noe særlig god i norsk rettskriving, men jeg ville skreve: Jeg lærer norsk, kan du være så snill med å hjelpe meg med å rette feilene mine? Dette er vel godkjent, men jeg ville brukt med istedenfor ved. Jeg lærer norsk, kan du være så snill å hjelpe meg ved å rette feilene mine? Aller helst skulle det vært på nynorsk men det er vel ikke det enkleste å lære Angående å / og. å er forran verbet, å hjelpe. Ikke og hjelpe. Og er et bindeord, så det heter å sykle og danse. Endret 17. mai 2013 av Svigermors drøm Lenke til kommentar
Geevarghese Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Og nå er DU på jordet. Bilder av prosesjoner som dette og lignende situasjonsbilder er tillatt. NEI jeg synes det ikke er tillatt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 jeg synes det ikke er tillatt. Du har selvsagt rett til å ha din mening, men den er ikke forankret i loven eller noen av fagforbundenes eller juristers tolkning av loven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå