Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva ville dere gitt meg i standpunkt?

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg går går vg1 og har 1T-matte. Forrige termin fikk jeg 4 i terminkarakter, og vi har hatt to prøver og en tentamen dette året. På de to prøvene fikk jeg først 2, og deretter 5 på neste. På tentamenen fikk jeg 3+. Den første prøva denne terminen (som jeg fikk 2 på) gikk veldig dårlig, noe jeg håper ikke har ødelagt alt! Hva ville dere gitt meg i standpunktkarakter, har jeg sjans til å få 4, eller tror dere at jeg får en 3-er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dessverre ingenting mer å gjøre for å forbedre karakteren min, læreren vår har sagt at han så og si er ferdig med undervisninga vår nå, siden ingen ble trukket ut i skriftlig eksamen. Men jeg får likevel spørre han hvor han kommer til å sette meg, og om jeg kan gjøre noe mer.

Jeg fikk 58,3 % riktig på tentamen, er det noen som vet hvor grensa til 4 er? Er det 60%?

Endret av Tanana
Lenke til kommentar

Skal du ta R1 eller R2 senere? Hvis du skal, anbefaler jeg å ta opp 1T matte som privatist. Jeg fikk 4'er 1T i 1.klasse, men tok opp som privatist i 3.klasse. Siden jeg da hadde R2, virket 1T matten kjempelett, og jeg fikk 6'er. Så lenge du tar opp faget mens du fortsatt går på videregåënde får du førstegangsvitnemål.

Lenke til kommentar

Nei, jeg skal ha S1 og S2 :-) Men jeg vurderer å ta opp T-matte hvis jeg blir misfornøyd med karakteren, og da kan jeg vel også eventuelt ta P-matte som privatist istedet for T, siden man kan gå fra P-matte til S1?

Endret av Tanana
Lenke til kommentar

Ja, et par venner av meg gjorde det.

Er dessverre ingenting mer å gjøre for å forbedre karakteren min, læreren vår har sagt at han så og si er ferdig med undervisninga vår nå, siden ingen ble trukket ut i skriftlig eksamen. Men jeg får likevel spørre han hvor han kommer til å sette meg, og om jeg kan gjøre noe mer.

Jeg fikk 58,3 % riktig på tentamen, er det noen som vet hvor grensa til 4 er? Er det 60%?

Da jeg gikk på videregående, lot lærerne oss ta ekstra vippeprøver hvis vi var nær en bedre karakter. Dette er ikke noe de tilby dere, men hvis du spør pent og i god nok tid før det endelige karaktermøtet, lar det seg kanskje gjøre.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Tror nok du får 3 ja.

Går 1T nå jeg og. Kjenner til denne ujevnheten! Første halvår fikk jeg 3 på prøvene, men fikk 4 på halvdagsen så fikk 4 på kortet. Mens nå, siste halvår har jeg fått 5 på to prøver, pluss 5 på heldags, og en 3/4. Så jeg får nok 5 på kortet. Handler mye om å forberede seg godt.

Til BananLaks:

Om du mener du er såpass aktiv at du er bedre enn 3 i muntlig, er det ikke rettferdig at du får 4 på kortet.

Jeg vet ikke hvor lista til læreren din er når det gjelder muntlig aktivitet. Men 4 virker strengt om du er aktiv!

Lenke til kommentar

Til myra.

Fikk fire på kortet da, og læreren kunne ikke begrunne hvorfor. Tok det ikke opp med andre lærere eller noe, da det bare var første termin.

Jeg var også muntlig aktiv hver time, gjerne flere ganger per. Jeg har også kommet med noen gode poeng. Ser ingen problemer med min muntlige aktivitet i faget, så det er litt rart.

Lenke til kommentar

Heisann! Jeg går går vg1 og har 1T-matte. Forrige termin fikk jeg 4 i terminkarakter, og vi har hatt to prøver og en tentamen dette året. På de to prøvene fikk jeg først 2, og deretter 5 på neste. På tentamenen fikk jeg 3+. Den første prøva denne terminen (som jeg fikk 2 på) gikk veldig dårlig, noe jeg håper ikke har ødelagt alt! Hva ville dere gitt meg i standpunktkarakter, har jeg sjans til å få 4, eller tror dere at jeg får en 3-er?

Hei! Det heter at karakteren skal reflektere ditt kunnskapsnivå når den settes. Altså, tentamen som siste test i de ulike temaene vil veie tungt. Det vil finne overlappende områder; skulle du for eksempel ha forbedret deg frem til tentamen i de emnene du tidligere fikk en toer i, så er det den nyere vurderingen som skal veie tyngst. Det motsatte gjelder også dersom du skulle ha forverret deg i de emnene du tidligere fikk en femmer i.

Hadde jeg vært deg, ville jeg reflektert over hvilke enkeltemner som vipper deg ned, og spurt om du kunne ta en rask demonstrasjon av at dette er emner du [nå] faktisk mestrer.

Lenke til kommentar

På min skole er 4er 61% riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...