Gå til innhold

HP Pavilion dv6 - bytte HDD og GFX?

Anbefalte innlegg

Heisann. Har en 4 år gammel HP dv6 som er treg og kjedelig. Kunne tenkt meg SSD (250 GB er passende) istede for den mekaniske disken som står i. Kunne også tenkt meg å bytta grafikkortet. Er dette mulig og isåfall hva anbefales av grafikkort til bærbare? Skal spille f.eks Flight Simulator og kjøre litt heftig videoredigering.

Alternativt kunne jeg jo kjøpt ny pc. Noe som er å anbefale? maks 8.000 og fortrinnsvis med SSD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Har en 4 år gammel HP dv6 som er treg og kjedelig. Kunne tenkt meg SSD (250 GB er passende) istede for den mekaniske disken som står i. Kunne også tenkt meg å bytta grafikkortet. Er dette mulig og isåfall hva anbefales av grafikkort til bærbare? Skal spille f.eks Flight Simulator og kjøre litt heftig videoredigering.

Alternativt kunne jeg jo kjøpt ny pc. Noe som er å anbefale? maks 8.000 og fortrinnsvis med SSD.

en

samsung 840 serie enten PRO eller "vanlig" skal vel passe- bare 7 mm tjukk, men å skifte grafikk kort kan være MYE verre. ikke sikkert det passer med dagens kort- å sette i den laptopen.

Lenke til kommentar

Kult! Takk for tips. Hp'en jeg har nå blir så sinnsyk varm når jeg spiller eller ser film på den, så det blir nok ny laptop uansett innser jeg nå.

det har sikkert en sammenheng med at det er mye støv på prosessor vifta :) kan skje etter 4 års bruk ;)

Lenke til kommentar

Det har en sammenheng med at Dv6 serien hadde utrolig høye temperaturer.

Har en dv6 liggende. Her. Det anbefales å styre unna. Bra pc, men ble fort varmt og høy hastighet på viftene. Kjøpte denne for å ha en billig bærbar og ta med bort og så videre, men ser nå at jeg kunne valgt noe bedre. På den tiden hadde jeg ikke peiling, så jeg hørte på tipsene til tullingene på elkjøp :p

Samme sted hvor de anbefalte HD4000 til å spille nye storspill på bra grafikk.

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar

Har en dv6 liggende. Her. Det anbefales å styre unna. Bra pc, men ble fort varmt og høy hastighet på viftene. Kjøpte denne for å ha en billig bærbar og ta med bort og så videre, men ser nå at jeg kunne valgt noe bedre. På den tiden hadde jeg ikke peiling, så jeg hørte på tipsene til tullingene på elkjøp :p

Samme sted hvor de anbefalte HD4000 til å spille nye storspill på bra grafikk.

AUCH!

elkjøp fagfolk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...