xibriz Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg har en oppvaskmaskin koblet til under vasken på kjøkkenet. Problemet jeg har er hvis jeg fyller vasken full av vann og tapper den, så renner en del av vannet inn i oppvaskmaskinen. Det jeg tenker er at jeg trenger en slags enveisventil mellom koblingen under vasken og avløpsslangen til oppvaskmaskinen slik at oppvaskmaskinen får ut vannet, men det slår ikke vann tilbake. Finnes dette? Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Ja det du er ute etter heter tilbakeslagsventil, fins i mange forskjellige typer. Her er en type som passer fint til det du trenger den til. http://www.industrinett.no/wsp/tess/frontend.cgi?func=frontend.show&product_id=65793&template=pcat_webshop_product&nodeid=16198 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Det finnes som nevnt, men det skal ikke være nødvendig om man monterer slangen fra oppvaskmaskinen etter monteringsanvisningen, dvs hengt opp i en bue rett under benkeplata, slik at det blir motfall fra vannlåset/tilkoblingsstedet og opp til toppen av buen. 2 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Som nevnt over, monter oppvaskmaskinavløpet slik at det blir motfall, det finnes sånne buer man har slangen i som du kan får kjøpt, men er ikke sikkert du trenger det, bare heng den opp på midten i en bue. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Jeg kom på at jeg kunne prøve å henge slangen opp slik som foreslått her rett etter at jeg skrev innlegget Har gjort det nå så får vi se hvordan det går. Hvis ikke så vet jeg vertfall at det heter tilbakeslagsventil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå