Irrelevant Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg sykla inn i siden på en lav stasjonsvogn som kom kjørende fra bak noen biler som stod på en parkeringsplass. Jeg holdt ca 20 km/t, bilen ca 15, vil jeg tro. Traff sjåførdøra. Speilet knuste, og det ble en bulk og en lang ripe. Dekker forsikringen deres dette? Noe annet som kan dekke det? Eller må jeg belage meg på å betale? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Du har en helt lik tråd i juss forumet, har har ikke "lov" til å ha flere med samme innhold Er mye smarte folk der (og meg ) så ville ha konsentrert meg om den tråden Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Det er bilens ansvar når den er i sammenstøt med ting som ikke er motorkjøretøy, uansett. Du kan være grei å betale, men du vil aldri bli krevd for det. I teorien kan det vel reises et sivilt krav via retten, men tviler på at det vil gå igjennom uansett. Det er dyrt for bileier, men det er ganske enkelt noe man må leve med. Endret 17. mai 2013 av gxi Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Det er bilens ansvar når den er i sammenstøt med ting som ikke er motorkjøretøy, uansett. Du kan være grei å betale, men du vil aldri bli krevd for det. I teorien kan det vel reises et sivilt krav via retten, men tviler på at det vil gå igjennom uansett. Det er dyrt for bileier, men det er ganske enkelt noe man må leve med. Min onkel har fått skyld i et sammenstøt mellom sykkel og bil.. Han satt på sykkelen. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Det ville vært absurd om en syklist ville blitt fritatt for erstatningsansvar om han er skyld i sammenstøtet (etter min mening). Endret 17. mai 2013 av kimaasen 2 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Hvis man påfører skade* med sykkel er det ens eget ansvar, ikke motparten å dekke skaden. Innboforsikring dekker normalt slike tilfeller. Se: http://www.dinepenge...keluhell/505284 *) Dette gjelder ved uaktsomhet eller forsettelig skade. Ved hendelige uhell er det ikke sikkert at noe erstatningsansvar vil oppstå. Endret 17. mai 2013 av sverreb Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Det er bilens ansvar når den er i sammenstøt med ting som ikke er motorkjøretøy, uansett. Du kan være grei å betale, men du vil aldri bli krevd for det. I teorien kan det vel reises et sivilt krav via retten, men tviler på at det vil gå igjennom uansett. Det er dyrt for bileier, men det er ganske enkelt noe man må leve med. Det hørtes jo helt rart ut, når du sykler er du trafikant og vikeplikt gjelder, som er brutt her. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Det er bilens ansvar når den er i sammenstøt med ting som ikke er motorkjøretøy, uansett. Du kan være grei å betale, men du vil aldri bli krevd for det. I teorien kan det vel reises et sivilt krav via retten, men tviler på at det vil gå igjennom uansett. Det er dyrt for bileier, men det er ganske enkelt noe man må leve med. Må ikke du lyve.... Trådstarter har fått skikkelige råd hos flere i juss forumet Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Retningslinjene: Det holder med én tråd om ditt emne, ikke opprett flere identiske tråder i forskjellige områder av forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg