Gå til innhold

Denne datamaskinen er på størrelse med et sandkorn

Anbefalte innlegg

Jeg har en tomat i kjøleskapet som ser veldig fin ut. Den har vært der i snart 2 måneder. Ser ut til at de har gjort nok forskning på genteknologi.

Pakket i oksygenfri "luft" og radioaktivt bestrålt så tåler tomater (med mer) ganske lang tid før den råtner. Det er fantastiske teknikker for å redusere svinn i salgskjeden og hos forbrukeren og dermed få utnyttet matvareressursene i verden bedre. Jeg aner ikke hvor mange sultedødsfall man unngår med bare disse to teknikkene, men det er nok ganske mange liv som spares på den måten.

Greie og kule løsninger, men jeg vil heller satse på mer forskning innen stamceller og genteknologi for å få biologien til å reparere seg selv.

Du får starte et parti og gå til valgkamp på saker som forbud mot pace maker, implanterte høreapparater, kunstige hofteledd, tannfyllinger med mer og se om du får noe særlig oppslutning. Jeg tviler.

Flott idealisme, men dessverre ikke realiserbart i nær fremtid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Pakket i oksygenfri "luft" og radioaktivt bestrålt så tåler tomater (med mer) ganske lang tid før den råtner. Det er fantastiske teknikker for å redusere svinn i salgskjeden og hos forbrukeren og dermed få utnyttet matvareressursene i verden bedre. Jeg aner ikke hvor mange sultedødsfall man unngår med bare disse to teknikkene, men det er nok ganske mange liv som spares på den måten.

Du får starte et parti og gå til valgkamp på saker som forbud mot pace maker, implanterte høreapparater, kunstige hofteledd, tannfyllinger med mer og se om du får noe særlig oppslutning. Jeg tviler.

Flott idealisme, men dessverre ikke realiserbart i nær fremtid.

Missforstå meg rett, det er fint med mekanikk som hjelper mennesker. Men den endelige løsningen for mennesket i seg selv finnes i biologien. Alle de tingene du nevner er ting som vi i dag får til på laboratoriet (dvs, litt usikker på tenner). Med andre ord, den biologiske løsningen er nærmere en hva vi tror, og den kommer i vår levetid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...