Gå til innhold

Proteinpulver

Gjest Slettet-GlDE6z

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

For å svare på spørsmålet om proteiner: Whey 80 fra Star Nutrition er flott, fra gymgrossisten for eksempel. Det gir mye for pengene og er at du trenger.

Siden du godkjenner all hjelp, tar jeg meg friheten:

Å trene er ikke vanskelig - du trenger ikke et fancy, "insane results in x weeks"-treningsprogram, bare vilje, motivasjon (et mål) og litt grunnleggende forståelse. Om formålet ditt med treningen er "getting RIPPED" du bare sørge for ÉN ting: energiunderskudd. Det vil enkelt nok si at du tar inn mindre energi enn du bruker - det er ikke mer avansert enn det. Det er derimot to sider av saker som du må huske: Det hjelper ikke å bruke masse energi ved å trene hvis du fyller på med like mye i mat. Kosthold er utrolig viktig! Men nok engang: det er ikke vanskeligere enn at du spiser mindre måltider, 0 sukker, lite karbohydrater (stivelse er også karbs! Poteter, ris og spaghetti er fulle av stivelse) = lite energi. Med litt aktivitet også for å øke energiforbruket kommer du til å føle deg helt jævlig, men du vil "bli ripped". Hvis du har problemer med leddene, er sykling og roing anbefalte aktiviteter som er mindre harde mot knærne enn å gå eller løpe. Høy intensitets muskeltrening (som crossfit har mye av for eksempel) tar også masse energi. Jo større og flere muskler du bruker, jo bedre!

Om du ikke bare ønker å miste fett, men også bygge muskelmasse, blir det litt mer komplisert. Men: all trening er god trening (med visse forbehold). Muskeltrening har to hovedformer:

- Muskeløkende: Mange repetisjoner (>8) og set, korte pauser og konsentrerte øvelser. Økter gir deg skikkelig "pump" og du vil øke muskelmasse.

- Styrkeøkende: færre repetisjoner (<8) og sett, lengre pauser, mer sammensatte øvelser (flere muskler og ledd i spill) og mer tyngde!

En kombinasjon av muskel- og styrkeøkende treninge er ofte å foretrekke, men hvis du har problemer med leddene bør du ikke gå for høyt i vektene. Som nevnt før: crossfit bruker mye høyintensitets muskeltrening med middels tyngde, mange repetisjoner og mange sett av varierte øvelser som inkluderer store deler av kroppen. Tidtakning gir en ekstra arbeidsmotivasjon og driv. Dette er flott for å bli "fit", som jo er målet med sporten. Du kan jo inspireres litt av det.

Jeg tror ikke jeg skal si mer. Du får ha lykke til, ikke bekymre deg for å finne "the best workout program ever - will make you zuuper ripped in only 7 weeks" - det er ikke vits. Spis riktig, være i aktivitet, gjør sammensatte styrkeøvelser (knebøy, markløft, benkpress, pull-ups, dips - du trenger ikke mer!) og ikke stopp - det er mitt "best method of getting ripped and hard core in no time"-tips ;) Lykke til!

Lenke til kommentar

Nå skal ikke eg si noenting om din psyke, men det er rart (i mitt hode) at du sover dårlig om natta sett utifra at du trener nå. De dagene eg trener, som er stort sett hele uka bortsett fra Søndag så gleder eg meg til å køye og eg kjenner at eg har en helt annen og bedre søvnkvalitet nå enn da eg bare satt fremfor PC'en hele dagen.

Riktig trening, og kosthold har vært nevnt her men HVILE er minst like viktig. Kroppen og ikke minst musklene skal og må ha tid til å gjenoppbygge seg og minst 8 timers søvn er nesten ett must. Og prøv å få inn så mange timer søvn før klokken 24.

Sier ikke at du skal legge deg klokken 18.00 men å sitte oppe halve natten og gjerne legge seg klokken 04.00 når du har trent samme dag (dagen før) så blir det ikke noe stas og du får mindre ut av treningen enn om du la deg 21.30-22.00.

Nå skal sant sies at eg er INGEN ekspert og hevder det ikke selv, eg snakker bare utifra det eg har lært av meg selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er du ung og tynn kjør geiner! Er du normal kjør protein pulver! Og kjør fettsyrer og multivitaminer! Kjøp dette i sverige! da får du sterkere og billigere. Velg optimum nutrition på alt unntatt fettsyrer da kjører du udo choice.

Lenke til kommentar

Jeg var (ekstremt) tynn da jeg begynte å trene, så startet på gainer. Men det var helt kritiske bivirkninger for min egen del.

Har aldri hatt skikkelig uren hud, men gaineren ga meg skikkelig mye kviser. :hrm:

Så jeg startet på proteinpulver i stedet - og det var helt åpenbart at det var mye bedre for meg. Kjapp vektøkning og merket at musklene ble bygget så og si like kjapt som da jeg tok gainer. Kjøpte noe som heter Whey Gold.

Ser også at det er nevnt her som et av de beste pulverne (usikker på seriøsiteten rundt denne kilden da):

test av proteinpulver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...