Gå til innhold

Vurdere å gå tilbake til IT-livet

Anbefalte innlegg

I 2007 gjekk eg på IKT servicefag, men etter eg hadde vært utplassert på en videregående skule, som desverre hadde ekstremt lite jobb i den perioden mistet eg fullstendig motivasjonen. Så da begynte eg som Tømrer istedenfor, noe som har gått i familien i flere år og eg innbilte meg at det lå i blode. Nå 6 år senere har eg forstått at Tømrerlivet for min del ikkje er noe og vil satse på ny som IT. Veit ikkje helt kva eg vil satse på innen for IT, men i starten vil eg være åpen for det meste.

Har sjekket litt rundt på nettet om kordan det er å få seg en lærlingsjobb eller en jobb der eg kan opparbeide meg erfaring. Har ikkje funnet noe hittil og virker som om firmaene som søker etter IT folk, helst vil ha folk med erfaring innenfor spesifikke områder.

Noen som kanskje veit om det er muligheter, eller må eg rett og slett tilbake på skulen? Kanskje ta studier over nettet?

I håpe om hjelplige svar herfra, så vil eg forsette å lete på nettet og kanskje finner eg noe intressant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kan og vil noe, er det gode muligheter for at du kan få deg en jobb av noe slag. Det kan være du bør koste på deg noe form for kompetanseheving, sertifiseringskurs el.l., mest for å "vise" potensielle arbeidsgivere at du mener alvor.

Det avhenger jo litt av hva du kan og synes er moro, naturligvis, men f.eks. Cisco CCENT eller MS MTA er et bra sted å starte - og du _vil_ ha nytte av kompetansen uansett hvor du jobber i IT-bransjen, selv om du ikke jobber med Cisco/nettverk eller Microsoft-produkter til daglig senere...

CCENT-kurs koster en del penger, og du kan spare mye på å lese deg opp og se på videoer på nettet, selve sertifiseringseksamenen koster ikke så mye...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...