tutlabrok Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Hei, I dag har hjemme-PCen stått på i noen timer i strekk, med en del load. (Minecraft-server som SPISER prossessorkraft og selve Minecraft) Plutselig konka ruteren (ikke noe nytt det i seg selv, billigdritt fra TP-Link). Så jeg restartet den, men PCen ville ikke ta inn signal. Nettverkskortet jeg bruker er et Asus PCE-N53. Etter en del feilsøking i Windows og sjekking av softwaren til nettverkskortet uten hjelp, bestemte jeg meg for å bytte PCI-E lane, og flyttet kortet fra 1x sloten øverst til en 16x slot lenger ned på hk. Det løste problemet, og nettet fungerer flott igjen. Det det kan virke som er at 1x sloten er død, men har ikke et annet 1x kort, så får ikke testet det med flere. HK ble kjøpt på Komplett i desember. Det skaper ingen problemer, men jeg lurer på om jeg skal kontakte komplett og spørre om mulighet til å få et nytt. Samtidig vet jeg ikke om jeg gidder å begynne med returneringskjøret, og jeg vet ikke om sloten faktisk er død, eller om det bare er det at nettverkskortet ikke liker den lenger. Så hva burde jeg gjøre? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå